Jump to content

Kommer det verkligen till PC?

Panimala
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 128
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nej, Hultan skrev sin 00:00, du frågade 06:30. (w00t)

Har dock inte med tråden att göra... jag undrar dock om Manhunter 1 släppts till PC? Eftersom 2an inte släpps till PC...

Fan, ibland tänker man fel :D. Men jag hänger inte i den delen av forumet särskilt ofta. Im the king of bortförklaringar >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan, ibland tänker man fel (w00t). Men jag hänger inte i den delen av forumet särskilt ofta. Im the king of bortförklaringar >_<

Hahahahaha, din sig är fan den roligaste på länge xD

Katt-tema FTW

Men iaf... Undrar om någon har lust att slänga iväg ett mail till CDON och kolla hur det är... eftersom dem redan börjat sälja det :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OM GTA IV kommer till PC borde det nog komma ungefär maj-juni 2008, eftersom SA till PS2 , liksom GTA IV släpptes i oktober och PC versionen av SA kom i Juni.

Men med tanke på storleken och grafiken så tror jag att vi får lägga på några månader ännu, så kanske juli-augusti nån gång. Om det kommer vill säga, vilket jag tror att det inte gör

Redigerad av Quattro
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

En sak jag funderade på är att R* inte släppt något till PC sedan 2005, GTA SA. Det har kommit en hel del nya titlar som bland andra Manhunt 2 (ettan har släpts till PC), Bully och L.A Noire, ingen av dessa kommer att släppas till PC, men däremot till PS2, 3, Xbox och PSP medan PSP-verisionera släppts till PS2, trotts att iallafall en av dem skulle vara exklusiva för PSPn!

Kan det vara så att R* helt enkelt inte tjänar tillräckligt på sina PC-utgåvor eller... ny trend? Vafan, är det någon som har hört/sett något nytt? Vet någon när SA bekräftades till PC?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En sak jag funderade på är att R* inte släppt något till PC sedan 2005, GTA SA. Det har kommit en hel del nya titlar som bland andra Manhunt 2 (ettan har släpts till PC), Bully och L.A Noire, ingen av dessa kommer att släppas till PC, men däremot till PS2, 3, Xbox och PSP medan PSP-verisionera släppts till PS2, trotts att iallafall en av dem skulle vara exklusiva för PSPn!

Kan det vara så att R* helt enkelt inte tjänar tillräckligt på sina PC-utgåvor eller... ny trend? Vafan, är det någon som har hört/sett något nytt? Vet någon när SA bekräftades till PC?

I Sverige så är det så att mer än hälften av alla som spelade SA laddade ner spelet, detta är inte ett rent faktum, men det känns mycket möjligt faktiskt. Självklart vet också Rockstar om detta, och jag tror personligen att detta är fallet till att man helt enkelt kanske kommer strunta i PC-släpp framöver. Skulle så vara fallet, så skulle det faktiskt vara fantastiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I Sverige så är det så att mer än hälften av alla som spelade SA laddade ner spelet, detta är inte ett rent faktum, men det känns mycket möjligt faktiskt. Självklart vet också Rockstar om detta, och jag tror personligen att detta är fallet till att man helt enkelt kanske kommer strunta i PC-släpp framöver. Skulle så vara fallet, så skulle det faktiskt vara fantastiskt.

Håller med. De tappar massor av pengar på att släppa det till PC. Visst, det går att spela nerladdade spel på PS2, men då måste man chippa vilket många inte orkar. Jag tror att när Rockstar Games skapade LCS och VCS till PSP var det någon form av byte från PC till PSP. Istället för att släppa spelet till PC och tappa massor av pengar på nerladdning släppe de kanske det till PSP istället. Sjäv skulle jag aldrig ladda hem ett GTA-spel. Den tanken finns inte ens hos mig. En riktig Gtasajtare och gta-spelare köper sitt spel. Chansen att GTA IV släpps är nog mycket liten tror jag. Miljoner människor kommer att vänta tills det släpps till PC för att de inte vill köpa det till PS3/xbox360 eller för att de inte vill betala för sig. Då det släpps till PC kommer dessa miljoner garanterat att ladda ner det på en gång.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med. De tappar massor av pengar på att släppa det till PC. Visst, det går att spela nerladdade spel på PS2, men då måste man chippa vilket många inte orkar. Jag tror att när Rockstar Games skapade LCS och VCS till PSP var det någon form av byte från PC till PSP. Istället för att släppa spelet till PC och tappa massor av pengar på nerladdning släppe de kanske det till PSP istället. Sjäv skulle jag aldrig ladda hem ett GTA-spel. Den tanken finns inte ens hos mig. En riktig Gtasajtare och gta-spelare köper sitt spel. Chansen att GTA IV släpps är nog mycket liten tror jag. Miljoner människor kommer att vänta tills det släpps till PC för att de inte vill köpa det till PS3/xbox360 eller för att de inte vill betala för sig. Då det släpps till PC kommer dessa miljoner garanterat att ladda ner det på en gång.

Kan inte annat än hålla med er jag också.

Jag har sagt det förut, men jag tvivlar också på en PC-release i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har heller inte PS3. Ska sommarjobba för att få pengar till PS3, endast för att lägga vantarna på GTA 4. :D

EDIT: Sant. Kommer knappast på PC. De har arbetat med spelet i lite över tre år.. Plus att det kostar en satans massa pengar. Inte nog med att de har fått betalat miljoner vid rättegångar. Det vore en dum inverstering att släppa det till PC. Om de gör det kommer det att var år senare tror jag.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor