LeonRubenstein Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Kan passa på - vad innebär Anti Aliasing? har för mig att det är kant utjämning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/Anti_aliasing Ungefär kantutjämning, ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 (redigerad) Jo, de spel som först kommit till konsoll och sedan till PC kanske blev lite snyggare på PC förr. Men då var det ju PS2, XBOX, Gamcube etc som man gämnförde med PC. Nu när det kommer spel till "next-gen" konsoller så kanske det blir lite svårare att göra spelen snyggare till PC eftersom grafiken och allt redan är maxat från början till konsollerna? Redigerad 14 april, 2007 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Jo, de spel som först kommit till konsoll och sedan till PC kanske blev lite snyggare på PC förr. Men då var det ju PS2, XBOX, Gamcube etc som man gämnförde med PC. Nu när det kommer spel till "next-gen" konsoller så kanske det blir lite svårare att göra spelen snyggare till PC eftersom grafiken och allt redan är maxat från början till konsollerna? Om du tror att konsollerna äger sönder PC så har du fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Om du tror att konsollerna äger sönder PC så har du fel. Jag ska vara uppriktig, jag vet nästan ingenting om hur bra en hemdator kan bli. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
W@ll@ Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 Just nu finns det väl kanske någon enstaka datorn som är bättre än PS3 men om några år när PS3 är gammalt kommer ju datorerna ha fortsatt att utvecklas och då vara bättre än dagens konsoller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 Just nu finns det väl kanske någon enstaka datorn som är bättre än PS3 men om några år när PS3 är gammalt kommer ju datorerna ha fortsatt att utvecklas och då vara bättre än dagens konsoller. Japp. Datorerna kommer utvecklas mycket det närmaste åren (har jag hört/läst), med bl.a mycket kraftfullare processorer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 Jag läste om nån processor med fyra kärnor som dom höll på att tillverka, så det kommer att utvecklas MYCKET dom närmaste åren inom datorvärlden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 Det finns väl knappast någon gräns för hur karftfull en dator kan bli? Det finns ingen gräns. There is no limit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 15 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2007 Jag läste om nån processor med fyra kärnor som dom höll på att tillverka, så det kommer att utvecklas MYCKET dom närmaste åren inom datorvärlden. Apple har en server ute med åttakärnig processor. Intel har också någon prototyp med över 200 tror jag att jag har läst. Det kommer bara bli fler och fler men man behöver egentligen inte många om man inte håller på med 3d-rendering eller liknande. Det finns väl knappast någon gräns för hur karftfull en dator kan bli? Det finns ingen gräns. There is no limit. Någon gräns finns det nog ska du se men den är inte nådd än. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Är inte säker, men har hört att det ska komma till PC antingen en månad eller ett år efter att det kommer till PS3/PS2, mins inte exakt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 (redigerad) Är inte säker, men har hört att det ska komma till PC antingen en månad eller ett år efter att det kommer till PS3/PS2, mins inte exakt. Direkt från Rockstar eller? Redigerad 16 april, 2007 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 R* har inte sagt någonting om en PC version än. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 (redigerad) Laddar aldrig ner PC spel. Skulle vara jävligt orättvist mot MIG om det inte kom på PC. Nej men seriöst, jag skulle bli väldigt besviken. Och jag tycker som Kebab på första sidan. Redigerad 16 april, 2007 av _ThuuG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 (redigerad) R* har inte sagt någonting om en PC version än. De gör det antagligen först efter att konsolversionen har släppts. /edit:grammatik Redigerad 17 april, 2007 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 Realistisk försäljningskurva. Sista punkten är det troligen bara jag som är övertygad om, men resten kan ni nog hålla med om. PC-släpp kommer INTE leda dem i förlust. Vid tiden för PC-släpp kan de inte gå back när de tjänat så mycket på konsolversionerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 Realistisk försäljningskurva. Sista punkten är det troligen bara jag som är övertygad om, men resten kan ni nog hålla med om. PC-släpp kommer INTE leda dem i förlust. Vid tiden för PC-släpp kan de inte gå back när de tjänat så mycket på konsolversionerna. Hahahaha Jag är nog övertygad om sista punkten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
j3ns Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 För det första... Kan man inte ha Warez på en 360 och/eller PS 3? För det andra kan en dator bli hur bra som helst, kanske finns nån gräns men den ligger bortom min livslängd. Det finns ju datorer som äger sönder PS3 och definitivt 360 redan idag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 För det första... Kan man inte ha Warez på en 360 och/eller PS 3? Jo, det kan man. Det är dock mycket svårare att cracka ett PS3/360-spel än ett PC-spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 Chippa, ladda ner, bärnn, spela. Inte så mycket svårare egentligen. När det gäller grafiken next gen konsoler mot PC så är PC fortfarande steget före. Directx10 klass grafikkort uppbackat av en processor i Dual Core klass är starkare än både PS3 och 360. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts