Panimala Skrivet 11 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2007 Yep. Flera populära spel har stannat kvar på konsoll-nivå, eller åtminstonde släppts till konsoll först, för att folk ska prioritera konsoll-versionen och sedan kläcka en PC-version. Gears of War, Dead Rising, Crackdown, Saints Row och andra. Utvecklarna är trötta på att alla laddar ner deras spel på PC, och ser att det inte är lönt att ens försöka lansera det till PC. Nu har en del info om GTA:IV släppts, men inte ett ord om någon PC-version. PC står det ingenting om på officiella hemsidan för den delen heller. Till de senare GTA-spelen har en konsollversion släppts innan de lanserat det till PC, men nu har det här med nerladdning spridit sig så pass mycket. Lönar det sig att lansera en PC-version, eller ska de hålla sig till konsollversionerna, där de tjänar mest? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 11 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2007 I så fall blir det väl bara till att skaffa en konsoll om man är ett riktigt GTA fan. Själv har jag kört GTA både på PC och på PS2 och jag gillade själv PS2 versionen bäst. Men det är upp till var och en. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LeonRubenstein Skrivet 11 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2007 jag köpte mitt första ps2 när gtaIII kom. sen sålde jag det efter jag hade kört mig less på vc. sedan köpte jag ett nytt när sa släpptes och kommer även köpa ett ps3 när gta IV kommer. det är alltid roligast med gta på konsoll. även om det finns mer möjligheter på pc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 11 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2007 Köper somsagt en 360... ska säkerhets spara nu framöver sommaren. Med rätt kalkylationer bör jag ha tilllräckligt för en 360 och GTA IB vid höst. Jag kräver nästan att R* berättar om de släpper det till PC eller inte, snarast möjligast. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 11 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2007 Det skulle vara märkligt om de inte släppte det till PC. Oavsett hur lite de säljer så älskar företag att få in pengar, vilket ju är vad Rockstar kommer om de portar GTA 4 till PC ocskå. Dessutom sa de aldrig något om PC-versioner av de gamla spelen, eller om PS2-versioner av Stories-spelen, som ju faktiskt finns nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 11 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2007 Jag tror och hoppas att IV kommer till PC. Har alltid spelat GTA på PC, ända sen GTA2. Jag har även spelat det på konsoll hos polare, och jag tycker inte att det är samma känsla som på PC. Fast det är ju olika från person till person. Om det mot förmodan intekommer till PC, är det bara att sticka och köpa en 360/PS3. Har fått skippa spel som GoW och Saints Row för att jag hållt fast vid PC:n, kommer inte IV till det, är det bara att inse fakta och köpa en konsoll (om plånboken tillåter). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 Hoppas verkligen det. Har alltid varit en konsollspelare förut men det är mest för känslan är skönare med en DS i näven en med tangentbordet (i tredje person-spel). Köper mig hellre en gamepad än en PS3 för 6500:- denna gång dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 Jag bryr mig inte så mycket om de skulle komma till PC för min dåliga dator kommer ändå inte klara GTA IV. Därför blir de att skaffa en 360 oavsett om de kommer eller inte till PC. Dessutom så är jag så van att spela GTA på konsol, har bara spelat på PC några antal gånger och jag tyckte inte om de så mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 Om dom skulle låta bli att släppa det på PC nu pga piratkopieringen, så är dom ju dumma. Det är ju lika lätt att ladda hem ett spel till hårddisken på dagens konsoler ändå så. Och jag tror att det kommer till PC. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 (redigerad) .. Redigerad 8 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 12 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 Nja. Det är ungefär 1000 gånger mer invecklat att ladda hem ett spel och få det att fungera på en konsol än på en dator. Allt fler spel kommer bara till konsol av just den anledningen, man tjänar helt enkelt mer på att släppa det till konsol/er än att släppa det till PC och det är därför konsoler är framtiden för spel då det är en win-win situation. En konsol som man kan spela alla spel på är billigare än en motsvarande dator (eftersom att konsolerna massproduceras och alla är likadana) och därmed blir det billigare för konsumenterna (dvs vi) och eftersom att det blir svårare med piratkopiering tjänar även företagen på det. Dock låter jag det vara osagt om Rockstar kommer att göra så ännu, dock inte helt osannolikt och nej, det vore nog inte dumt (ekonomiskt, alltså. den stora nackdelen är väl att fans kan bli upprörda, men jag tror å andra sidan att de skulle överleva det också). Bra skrivet, quite my thoughts. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 (redigerad) Hmmjaa. Man vet ju aldrig med dagens piratdominerade pc-spelmarknad... Men jag sätter ändå tolv kattsvansar på att det kommer till PC ca maj-juni -08. There's some money to be made. Redigerad 12 april, 2007 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fireinthehole Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 Hoppas det kommer till PC. Jag tänker inte betala flera tusen för ett PS3/Xbox 360. Om det kommer till PC får man hoppas det går att modda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 Det kommer nog gå att modda IV även på konsollerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 Hoppas att det inte kommer på PC. Alla dom får skylla sig själva, nästa gång dom ska spela spel så får dom köpa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 Hoppas att det inte kommer på PC. Alla dom får skylla sig själva, nästa gång dom ska spela spel så får dom köpa. Wo_rd! Men jag skulle ändå tycka lite synd om alla GTA fans som kanske inte har råd med en konsoll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Quattro Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 Hoppas att det inte kommer på PC. Alla dom får skylla sig själva, nästa gång dom ska spela spel så får dom köpa. W0rd!!! Men jag skulle ändå tycka lite synd om alla GTA fans som kanske inte har råd med en konsoll. Skulle nog inte jag göra. GTA ska spelas på konsol, helst Playstation, inget annat För dem som vill spela GTA och det inte kommer på PC så är det bara att spara pengar till en konsol då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 W0rd!!! Skulle nog inte jag göra. GTA ska spelas på konsol, helst Playstation, inget annat För dem som vill spela GTA och det inte kommer på PC så är det bara att spara pengar till en konsol då. Hah, nu är ni bara fjantiga. Det skulle väl inte göra er konsoll-fanboys varken till eller från om det kommer till PC? Ni kan väl isåfall lika gärna vara glada att resten av spelvärden också får avnjuta spelet , era egoistiska smörhuven? Eller ännu bättre, ni behöver inte bry er alls. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 Hah, nu är ni bara fjantiga. Det skulle väl inte göra er konsoll-fanboys varken till eller från om det kommer till PC? Ni kan väl isåfall lika gärna vara glada att resten av spelvärden också får avnjuta spelet , era egoistiska smörhuven? Eller ännu bättre, ni behöver inte bry er alls. Fyfan, håller med. Dessutom är det ju bättre för alla om det kommer till PC, eftersom Rockstar skulle tjäna mer pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 Hoppas att det inte kommer på PC. Alla dom får skylla sig själva, nästa gång dom ska spela spel så får dom köpa. Ofta alla PC-spelare kör piratkopior . Jag har köpt alla GTA-spel till PC, och har ingen lust att köpa en konsoll för GTAIV. Visst, jag vet, majoriteten kör piratkopior . Det blir kanske en konsoll i alla fall, eftersom PC-marknaden verkar vara mer eller mindre på väg mot sitt slut. @Quattro: De som inte bara har tv-spel i huvudet, och har andra höga utgifter då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts