Dee Skrivet 11 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2007 Hej Jag har en fråga: Jag uppfyller alla systemkraven till TES IV Oblivion, förutom processorn som ska vara 3 GHz (jag har 2,7 GHz) Jag står mellan två val: Antingen så köper jag en ny processor för tusenlappen eller så överklockar jag processorn... Och min fråga är: Kan jag överklocka min processor med 3 MHz utan större risk? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 11 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2007 Hej Jag har en fråga: Jag uppfyller alla systemkraven till TES IV Oblivion, förutom processorn som ska vara 3 GHz (jag har 2,7 GHz) Jag står mellan två val: Antingen så köper jag en ny processor för tusenlappen eller så överklockar jag processorn... Och min fråga är: Kan jag överklocka min processor med 3 MHz utan större risk? 300 Mhz... Vilken processor har du EXAKT. Och moderkort? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 11 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2007 Om du har bra kylning, temperaturövervakning på ditt moderkort och ett moderkort som ens går att överklocka så ska det funka några MHz men var försiktig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dee Skrivet 11 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 april, 2007 300 Mhz... Vilken processor har du EXAKT. Och moderkort? Moderkort: MSI K8N Neo2-54G processor: AMD Athlon 64 processor 3800+ grafikkort: Geforce 7800GS (grafikkortet stöder överklockning) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 11 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2007 (redigerad) Din processor är bättre än 2,7 GHz, motsvarar 3,5-4 GHz. Inte för det riktigt funkar så alltid i dagens tider med dualcore och fan och hans moster, men din processor uppfyller kraven. Redigerad 11 april, 2007 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 11 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2007 (redigerad) Moderkort: MSI K8N Neo2-54G processor: AMD Athlon™ 64 processor 3800+ grafikkort: Geforce 7800GS (grafikkortet stöder överklockning) Du behöver inte klocka din processor för att köra Oblivion och den där ligger på 2,2Ghz om jag inte minns fel, det vill säga om du inte redan har klockat den. Eller du kanske bara har glömt att skriva X2, för då ligger den på 1,9Ghz oklockat. =) edit: det var visst 2,4 inte 2,2. Redigerad 11 april, 2007 av Boomer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts