Jump to content

Sommarjobb!

Zack
 Share

Recommended Posts

Okej tack. Nej men jag ska försöka titta på avstånd, inte bli allt för engagerad i dom. Plus att jag är ganska duktig med barn...

Fast det dära med trehjulingen lät ganska kul... :ermm:

Det var kul, jag ramlade och slog mig. Sen tittade jag upp och dog inombords, där satt tre 5-åriga killar redo på sina trehjulingar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 156
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

• 2 weeks later...
Har ett jobb på turistbyårn i Borgholm på G, ska ringa och fixa tid för intervju imorn!

Woho! Jag fick det!

En god vän till mig kommer också jobba där så det ska bli jäkligt kul.

Tror att det är ganska precis 20 000kr jag kommer tjäna, 6h/dag, 6 dagar i veckan i 2 månader så det blir väl ~70kr timmen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Woho! Jag fick det!

Tror att det är ganska precis 20 000kr jag kommer tjäna, 6h/dag, 6 dagar i veckan i 2 månader så det blir väl ~70kr timmen.

Blir den lokala turistbyrån för mig med, i år igen. Kommer väl få jobba tre - fyra veckor och tjänar drygt 5.000:- på det. Duger för min del, kastar inte speciellt mycket pengar omkring mig. Soft jobb också, iaf för det mesta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var för sent ute med ansökan till Hotell Hulingen så fick nöja mig med att söka på Konsum. Efter 45 minuters intervju kläcker föreståndaren ur sig att "vi anställer ju bara folk som hunnit fylla arton innan sommaren...pga försäkringar och sådära va..." Så det lär väl inte bli mycket med sommarjobb.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Woho! Jag fick det!

Fick kontraktet idag och det är visst 5 dagar i veckan man jobbar 75%. DVS 10310:-/mån + semesterersättning 13% vilket ger 92,44 kr/tim. Ganska najs för att vara första gången man sommarjobbar evilgrin39_745831_0.gif

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick min första korrekturläsningstext igår, del ett i en novellserie om livet vid en tysk tygfabrik under mellankrigstiden. Ho-hum.

Fick veta idag att jag fått jobb på återvinningsgården. Tvekar om jag ska ta det, 50 kr/h, 08.00-16.00 (tror jag) i två veckor. Vad tycker ni? Ska jag sträva efter något annat eller ta det här jobbet?

Jag skulle definitivt inte ta det jobbet, inte värt det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick veta idag att jag fått jobb på återvinningsgården. Tvekar om jag ska ta det, 50 kr/h, 08.00-16.00 (tror jag) i två veckor. Vad tycker ni? Ska jag sträva efter något annat eller ta det här jobbet?

Kör för det... jag får samma lön, 6 timmar/dagen i två veckor, jag har inget o göra ändå på mitt oändligt långa sommarlov :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Take it, take it.. Kan bli svårt att få tag i nåt annat! -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 weeks later...