Jump to content

Sommarjobb!

Zack
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 156
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Bättre för vem? :shifty:

Men självklart ska man försöka fixa något själv, så slipper man slava runt för 45 kr i timman.. :)

Vi får väl se, syrran gjorde sånt där förra året. Det hon och hennes kompisar gjorde mest var; bada, äta glass och sitta i en bil för att följa med någon som skulle hämta/lämna saker.

Jag vet inte om jag får något än, annars får jag försöka skaffa pengar på annat vis ^_^

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är bättre att söka själv en att göra det hos kommunen, då visar man att man kan tar mer ansvar själv.

Då du verkar totalt jävla blåst är det nog bäst att du låter kommunen fixa jobbet.

---

Jag har inte fått något än och jag behöver cirkus 20k innan september i år, tror jag har skrivit varför innan (asienresa).

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då du verkar totalt jävla blåst är det nog bäst att du låter kommunen fixa jobbet.

---

Jag har inte fixat något än och jag behöver cirkus 20k innan september i år, tror jag har skrivit varför innan (asienresa).

Hade jag missat i alla fall. Vart ska du, hur länge? :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade jag missat i alla fall. Vart ska du, hur länge? :shifty:

Indokina... Vi tänkte resa runt i Kambodja och Laos, eventuellt Thailand och Kina också).

Det är jag, en killkompis och två tjejkompisar och vi lär vara borta i ett par månader. Kommer bli najs =D

Nån hade räknat lite på det och tyckte man skulle ha en budget på 25-30 000. Jag har typ 12000 på mitt vanliga konto nu men i nödfall så finns det lite andra pengar att ta ifrån, men jag tror inte mina föräldrar är så glada åt det och jag ska verkligen satsa på att få ett jobb nu.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Indokina... Vi tänkte resa runt i Kambodja och Laos, eventuellt Thailand och Kina också).

Det är jag, en killkompis och två tjejkompisar och vi lär vara borta i ett par månader. Kommer bli najs =D

Nån hade räknat lite på det och tyckte man skulle ha en budget på 25-30 000. Jag har typ 12000 på mitt vanliga konto nu men i nödfall så finns det lite andra pengar att ta ifrån, men jag tror inte mina föräldrar är så glada åt det och jag ska verkligen satsa på att få ett jobb nu.

Grymt! :shifty: Skönt med folk som inte bara drar ner till Thailand direkt och hänger där ett par månader, finns mer än så att se kan man tycka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För ungefär en vecka sen hade jag världens ångest för att jag inte hade skaffat sommarjobb..

Nu har jag fem stycken att välja mellan:

Åka till syster i Dublin, Irland och jobba på hennes restaurang. Jag utbildar mig som kock just nu. (Dublins tredje bästa restaurang)

Kock på en krog/restaurang i stan (Jobbar redan där, började i fredags)

Jordgubbsförsäljare (Jobbade som det förra året)

Prata i telefon ("Jag heter Christian Mattson och ringer från PEC i kristinehamn. Vi har en markandsundersökning och får jag ställa några frågor... blabla)

1. Åka till syster i Dublin, Irland och jobba på hennes restaurang. Jag utbildar mig som kock just nu. (Dublins tredje bästa restaurang)
  2. Kock på en krog/restaurang i stan (Jobbar redan där, började i fredags)
  3. Jordgubbsförsäljare (Jobbade som det förra året)
  4. Prata i telefon ("Jag heter Christian Mattson och ringer från PEC i kristinehamn. Vi har en markandsundersökning och får jag ställa några frågor... blabla)
  5. Gå in på restauranger och kroger på kvällen och beställa starköl/sprit & vin och se hur hårda de är med legg.
Alla de jobben har jag blivit förfrågad om, och kan tacka ja till. Men de två första jag skrev ska jag med säkerhet välja. Sen har även min far fixat 4-5 jobb till mig, men då måste jag ta körkort först. Så, jag har lite att välja bland.

Som någon tidigare sade så verkar 1:an vara ett drömjobb. Är nog riktigt spännande att få åka utomlands, + att man tjänar pengar på det. :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Karatemorfar: Jag skulle nog ta alternativ 1, låter både som en kul grej och som något kul att ha på ett CV i framtiden (w00t)

Instämmer, låter verkigen skitroligt och nyttigt.

Som någon tidigare sade så verkar 1:an vara ett drömjobb. Är nog riktigt spännande att få åka utomlands, + att man tjänar pengar på det. :)

Ja, jag vet. Därför ska jag "välja" det jobbet. :unsure:

ehm, välja är väl fel ord .. eller? skit samma.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sökte feriejobbet hos kommunen, 5500 på tre veckor i ett dagis. Kan bli slappt...

Plus att jag ska jobba åt nån bonde efter det för 70kr/h. Förra sommaren fick jag ett tvådagarsjobb där, tjänade 1100. Och den andra dagen jobbade jag bara till 12 på morgonen. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Sökte feriejobbet hos kommunen, 5500 på tre veckor i ett dagis. Kan bli slappt...

Plus att jag ska jobba åt nån bonde efter det för 70kr/h. Förra sommaren fick jag ett tvådagarsjobb där, tjänade 1100. Och den andra dagen jobbade jag bara till 12 på morgonen. :ermm:

Några tips; lyft inga barn, snurra inte runt dem och åk inte ner med en trehjuling för en väldigt brant backe när de ser på.

Redigerad av Zack
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Några tips; lyft inga barn, snurra inte runt dem och åk inte ner med en trehjuling för en väldigt brant backe när de ser på.

Okej tack. Nej men jag ska försöka titta på avstånd, inte bli allt för engagerad i dom. Plus att jag är ganska duktig med barn...

Fast det dära med trehjulingen lät ganska kul... :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor