Jump to content

Sommarjobb!

Zack
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 156
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Kommunen brukar anställa några musiker för 5000 innom perioden av tre veckor på sommaren. Verkar vara gott om plattser i år. Finns kanske en chans... om de nu är desperata. Vid 16 år är gränsen dragen och jag har inte ens fyllt 15... :'(.

Då behöver du väl inget sommarjobb om du bara är 14 år? :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

För ungefär en vecka sen hade jag världens ångest för att jag inte hade skaffat sommarjobb..

Nu har jag fem stycken att välja mellan:

Åka till syster i Dublin, Irland och jobba på hennes restaurang. Jag utbildar mig som kock just nu. (Dublins tredje bästa restaurang)

Kock på en krog/restaurang i stan (Jobbar redan där, började i fredags)

Jordgubbsförsäljare (Jobbade som det förra året)

Prata i telefon ("Jag heter Christian Mattson och ringer från PEC i kristinehamn. Vi har en markandsundersökning och får jag ställa några frågor... blabla)

1. Åka till syster i Dublin, Irland och jobba på hennes restaurang. Jag utbildar mig som kock just nu. (Dublins tredje bästa restaurang)
  2. Kock på en krog/restaurang i stan (Jobbar redan där, började i fredags)
  3. Jordgubbsförsäljare (Jobbade som det förra året)
  4. Prata i telefon ("Jag heter Christian Mattson och ringer från PEC i kristinehamn. Vi har en markandsundersökning och får jag ställa några frågor... blabla)
  5. Gå in på restauranger och kroger på kvällen och beställa starköl/sprit & vin och se hur hårda de är med legg.
Alla de jobben har jag blivit förfrågad om, och kan tacka ja till. Men de två första jag skrev ska jag med säkerhet välja. Sen har även min far fixat 4-5 jobb till mig, men då måste jag ta körkort först. Så, jag har lite att välja bland.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor