Jump to content

Sommarjobb!

Zack
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 156
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag har på pappas jobb som vanligt. Det ska flytta till nybyggda kontor i Kista och då ska källarförrådet rensas ut. Det är väl inte jättekul egentligen men det är ganska fritt eftersom pappa är chef. Skjuts till&från jobbet, lunch, ta rast lite när man vill o.s.v.

Helt klart värt 70 i timmen i alla fall.

Kanske får på mammas jobb också. Vet inte riktigt vad jag ska göra där men någon form av kontorsarbete blir det i alla fall, om jag får jobbet.

Kanske jobbar 3-4 veckor sammanlagt. Räknar med 2500 i veckan ungefär, det är vad det brukar bli. Så det är inte helt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Timanställd på ambulansen, jiiiiiiipppiiiiiiiieeeeee!

eller inte..

dock är det mkt semestertider så jag kan nog räkna med att kunna klara mig mer än väl!

vill fan ha fast anställning där.. meeen då måste jag läsa till syrra.. vilket jag ska, eller iaf söka.. men det ska inte vara några problem att komma in.. blir till att söka in till syrra efter sommaren.. 3 jävla år, men det kan det vara värt, så får jag jobba med det jag vill resten av livet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Timanställd på ambulansen, jiiiiiiipppiiiiiiiieeeeee!

eller inte..

dock är det mkt semestertider så jag kan nog räkna med att kunna klara mig mer än väl!

vill fan ha fast anställning där.. meeen då måste jag läsa till syrra.. vilket jag ska, eller iaf söka.. men det ska inte vara några problem att komma in.. blir till att söka in till syrra efter sommaren.. 3 jävla år, men det kan det vara värt, så får jag jobba med det jag vill resten av livet.

"Syrra" betyder sjuksyster, right? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men hur får man isf sjuksköterska till "syrra"? :unsure:

Ja du, eftersom sjuksyster har hängt med sen urminnes tider så kommer det väl därifrån, alla mina kollegor säger syrra, vet inte om det är för att det är Skåne, men det är en term.. Undersköterska säger iaf jag oftast USK:are till..

Hon: USK

Han: USK:are

varför vet jag inte, jag är trött, jag börjar 09 imorn..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja du, eftersom sjuksyster har hängt med sen urminnes tider så kommer det väl därifrån, alla mina kollegor säger syrra, vet inte om det är för att det är Skåne, men det är en term.. Undersköterska säger iaf jag oftast USK:are till..

Hon: USK

Han: USK:are

varför vet jag inte, jag är trött, jag börjar 09 imorn..

Ok, förlåt :unsure:

Jag blev bara lite fundersam. Det lät lite roligt att du skulle plugga till syrra :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, förlåt :unsure:

Jag blev bara lite fundersam. Det lät lite roligt att du skulle plugga till syrra :D

Haha, icke att jag är sur.. Men bli inte förvånad om jag säger något annat vid en annan tidpunkt då jag är piggare!

Ja du, som sagt, Skåne, här nere är det vanligt att bli kallad syrra som man.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor