Jump to content

Sommarjobb!

Zack
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 156
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag kommer att jobba som korrekturläsare i sommar. Ackordslön, fria arbetstider, svartarbete & ingen chef (i princip). Fint jobb! yes_645834_0.gif

Dessutom kommer jag eventuellt att, som i fjol, arbeta några veckor vid ett militärförband. Får se hur det blir med det..

Berätta mer ^_^

Vad ska du korrekturläsa?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funderar starkt på att gå till SIBA och kolla efter om dom äns söker arbetare just nu.

Jag praktiserade där 10 veckor, och dom var nörja med mitt arbete. Dock var det ingen försäljning, och om jag ska söka dit så är det bara försäljare eller kassa arbete som dom vill ha. Kassajobbet går till 99% tjejer, så jag ser ingen anledning att äns söka till det. Då återstår bara försäljare, och jag är sämst på att sälja saker.. Kommer gå åt skogen känner jag.

Förövrigt väldigt lustig lön där också. Du tjänar en viss summa (tror det inte var så hög, typ 45kr/timmen) och sen får du pengar för varje sak du säljer. Mest pengar blir det på abonemang och liknande. Om man nu inte skulle sälja något alls under en månad så har man någon slags botten lön som är 90kr/timmen ungefär. Förstod inte riktigt vad han menade när jag snackade med butikschefen.

Annars har jag ju slavarbete på farsans jobb. 05.30 - 17.00 mån-tor, 05.30 - 14.00 fre, och en vanlig lön på 118kr/timmen..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Berätta mer :)

Vad ska du korrekturläsa?

Det blir mest manus till noveller, enklare facklitteratur och kortare romaner som ska skickas till olika förlag. Jag gör inte den slutgiltiga korrekturläsningen utan förbereder bara texten för att vara så språkligt korrekt som möjligt när den skickas till en "läsare" vid ett förlag.

@Eudoros: "Underofficer i administrativ syssla" hette det i fjol. :)^_^ (=planera utbildning och spela gamla datorspel m.m.)

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkligen så många?

Vet inte, KAN bli så att jag ska dömma fotboll, men det är bara om vi måste, jag är inte så sugen på det.

---

Sen har jag typ lämnat in någon sån feriearbete-lapp, är för slö för att leta annat. brukar väl va runt 50:-/h så det e ju dåligt betalt som fan men...pengar är pengar.

Du ska ju komma till Övik i sommar, Jobba hos mig pöjk!!

Själv är jag anställd på Nordemans bil för 1600 i veckan :) Jobbar väl 1-2 veckor, mer orkar jag intê ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad blir min arbetsuppgift? lön?

Vad gör du på bilstället?

[Mathias - Q] **Jay** säger:

Så, vad är det för sommarjobb du ska ha?

Theonly one säger:

Nordemans bil Övik

[Mathias - Q] **Jay** säger:

gör man där då?

Theonly one säger:

Rensar det jävla arkivet nere i kalla källaren på en massa pappers skit

Plocka potatis ffs!

Redigerad av antepanteboy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funderar starkt på att gå till SIBA och kolla efter om dom äns söker arbetare just nu.

Jag praktiserade där 10 veckor, och dom var nörja med mitt arbete. Dock var det ingen försäljning, och om jag ska söka dit så är det bara försäljare eller kassa arbete som dom vill ha. Kassajobbet går till 99% tjejer, så jag ser ingen anledning att äns söka till det. Då återstår bara försäljare, och jag är sämst på att sälja saker.. Kommer gå åt skogen känner jag.

Förövrigt väldigt lustig lön där också. Du tjänar en viss summa (tror det inte var så hög, typ 45kr/timmen) och sen får du pengar för varje sak du säljer. Mest pengar blir det på abonemang och liknande. Om man nu inte skulle sälja något alls under en månad så har man någon slags botten lön som är 90kr/timmen ungefär. Förstod inte riktigt vad han menade när jag snackade med butikschefen.

Annars har jag ju slavarbete på farsans jobb. 05.30 - 17.00 mån-tor, 05.30 - 14.00 fre, och en vanlig lön på 118kr/timmen..

Låter fan som något för en snackare som mig =]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förra sommaren sommarjobbade jag på ett dagis vilket i sig var ganska charmigt, åtminstinde de första 3 dagarna.

Sedan gick det sämre, det blev med tiden tråkigt och enformigt och då det gått en vecka ville man bara lägga sig ned och avlida.

Den enda tanken som höll mig levande var de 5000 kronorna som väntade mig då de tre veckorna var över och nog fan klarade jag mig.

Men i sommar blir det inget sommarjobbande -.-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter fan som något för en snackare som mig =]

Jo. Man måste ha talets gåva, och även låte trovärdig vilken skit du än kränger.

Har du en Nokia och tycker dom är bäst, kan du inte säga att alla andra suger för det. Vill någon ha en SonyEricsson så ska du såklart säga att det är det bästa märket.

Kunden har alltid rätt, och det är grymt jobbigt när man bara vill äga sönder gubbjäveln som snackar skit om just ditt telefonmärke.

Men men, dom aggressionerna får man ta ut på någon annan, typ en kompis eller något sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du åker hem till folk/ringer och allt du säljer får du en viss procent för.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor