Jump to content

Sommarjobb!

Zack
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 156
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Har inte fått något, vill inte få något. Är för lat ^_^ Vill göra annat på sommarn än att jobba.

Tja, det är lite grinigt att man inte får någotstudiebidrag under sommaren, då kan man inte göra så mycket ändå. Då är det lika bra att jobba.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äh, på sommarn får jag alltid pengar av morsan och farsan till det mesta ^_^
Bortskämda snorvalp!

Själv så har jag inte brytt mig så mycket i år, jag har heller aldrig tidigare haft sommarjobb. Men jag får hoppas att mor och far min betalar ifall man skitar ner sig i trädgården. Klippa gräset, gräva i rabatten, dra upp ogräs i grusgången... Usch ja, men nästa år ska jag elektrifiera pitten och söka sommarjobb. En av många framtidsplaner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ringde någon gång i februari ett företag om att få sätta plant.

Fick då en mailadress som jag skulle skicka till. Han sa att det var stor chans att jag fick det eftersom inte många hade sökt.

Fick dock hela tiden ett felmeddelande när jag mailade.

Så jag ringde igen i mars och fick en annan adress. Dit fick jag iväg ett mail men svaret på det löd ungefär:

"Vi behövde inte så många jobbare som vi trodde. Vi tar tyvärr bara in folk som har jobbat förr i år."

:'(

Så som en nödåtgärd har jag skickat en ansökan till kommunen.

Men eftersom de lottar bland jättemånga så är det nog ingen stor chans att jag får det. :'( :'(

Min farbror som jag jobbade åt förra sommarn hade jättemycket jobb, men inget "sommarjobbarvänligt". (Han har en målarfirma).

Ser mörkt ut ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nänänänä!

Jag ska dömma fotbollsmatcher i år (små knattar på sju som precis lärt sig gå. ^_^ ) för någon hundring per match. :)

Räknar med att dömma ca 60-70 matcher, ska få dömma under tre turneringar också. :)

Verkligen så många?

Vet inte, KAN bli så att jag ska dömma fotboll, men det är bara om vi måste, jag är inte så sugen på det.

---

Sen har jag typ lämnat in någon sån feriearbete-lapp, är för slö för att leta annat. brukar väl va runt 50:-/h så det e ju dåligt betalt som fan men...pengar är pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

logo_nordsjo_870246_0.gif

Det blir Nordsjö för min del. :)

Jasså, får man fråga med vilka arbetsuppgifter?

Min syster jobbar där, och jag hörde mig för om att få jobba på lagret. Men nu ska min syrra säga upp sig, och chefen blev lite sur på det. Och då är nog mina chanser ganska stekta. :)

Annars verkar det rätt svart för min del. Jävla skit, jag som tänkte ta körkort nästa år. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor