yoda Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 http://www2.bfgtech.com/bfgr88320gtsoce.aspx Det där kortet har jag tänkt att köpa men undrar om det är ngt specielt jag behöver tänka på? Och så har jag blivit litte förvirad över endell saker .A 425W PCI Express-compliant system power supply with a combined 12V current rating of 28A or more *Minimum system power requirement based on a typical PC configured with an Intel® Core™2 Extreme X6800 processor Ehh jag har just nu ett 7300 gs kort som är PCI Express så det borde väll gå eller? Tack i förhand. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pillipossa Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 (redigerad) http://www2.bfgtech.com/bfgr88320gtsoce.aspx Det där kortet har jag tänkt att köpa men undrar om det är ngt specielt jag behöver tänka på? Och så har jag blivit litte förvirad över endell saker .A 425W PCI Express-compliant system power supply with a combined 12V current rating of 28A or more *Minimum system power requirement based on a typical PC configured with an Intel® Core™2 Extreme X6800 processor Ehh jag har just nu ett 7300 gs kort som är PCI Express så det borde väll gå eller? Tack i förhand. Om du har en Intel® Core™2 Extreme X6800 processor, eller en bättre, som kan hantera kraften , ett kraftigt agregat och mycket minne så borde det funka. Redigerad 9 april, 2007 av pillipossa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yoda Skrivet 9 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Om du har en Intel® Core™2 Extreme X6800 processor som kan hantera kraften, ett kraftigt agregat och mycket minne så borde det funka. Jag har ett intel celeron 3.2ghz. Kan det funka? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Om du har en Intel® Core™2 Extreme X6800 processor, eller en bättre, som kan hantera kraften , ett kraftigt agregat och mycket minne så borde det funka. E6600 funkar väl? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pillipossa Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 (redigerad) E6600 funkar väl? Intel® Core 2 Extreme X6800: 2.93GHz Intel® Core 2 Duo E6600: 2.4 GHz Intel® Celeron D (den som yoda har): 3.2 GHz Yoda, den borde väl funka för den är ju kraftigare, men pröva iaf. För jag kan inte det där med vilka processorer som passar till ett grafikkort. Redigerad 9 april, 2007 av pillipossa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yoda Skrivet 9 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Prattat med en snubbe. aja nu måste jag skaffa ett 450w psu... . Kommer nog köpa båda imorn. Tack för alll hjälp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 PSU? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nerheden Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Power Supply Unit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Power Supply Unit. Nätagregat på svenska? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yoda Skrivet 9 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Yep. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Intel® Core 2 Extreme X6800: 2.93GHz Intel® Core 2 Duo E6600: 2.4 GHz Intel® Celeron D (den som yoda har): 3.2 GHz Yoda, den borde väl funka för den är ju kraftigare, men pröva iaf. För jag kan inte det där med vilka processorer som passar till ett grafikkort. Nej, nej och åter nej. Du kan inte mäta processorkraft i Ghz längre. Dock så funkar processorn som han har med grafikkortet, för man behöver verkligen inte en X6800 för att kunna utnyttja det grafikkortet (Har man en X6800 så sitter man på ett 8800 GTX med största sannolikhet.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yoda Skrivet 10 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 april, 2007 Okay. nu har jag min nya PSU och den är samma storlek och allt sådant förutom en sak Sladden som ska till moderkortet var litte mindre men jag koppla in den iaf och nu verkar det funka okej. Ville bara veta är det farligt eller något?. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 Okay. nu har jag min nya PSU och den är samma storlek och allt sådant förutom en sak Sladden som ska till moderkortet var litte mindre men jag koppla in den iaf och nu verkar det funka okej. Ville bara veta är det farligt eller något?. Vad, att sladden är mindre? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yoda Skrivet 13 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 Aa den hadde typ 4-6 hål mindre men jag stoppa dit den iaf trotts min kompis gnällde på att det inte skulle funka(negativa jävel) och sen provade jag att starta datorn jag hörde något konstigt från datorn blev skit räd sedan tittade jag in och såg att en sladd var på fläkten.. lol aja men det funkar iaf bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 (redigerad) Aa den hadde typ 4-6 hål mindre men jag stoppa dit den iaf trotts min kompis gnällde på att det inte skulle funka(negativa jävel) och sen provade jag att starta datorn jag hörde något konstigt från datorn blev skit räd sedan tittade jag in och såg att en sladd var på fläkten.. lol aja men det funkar iaf bra. Du måste ha en adapter fattar du väl! OMG. KÖP. http://www.gtek.se/index.php?mode=item&...4c301b4303c8582 49kr. Redigerad 14 april, 2007 av FoxtroT Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts