Jump to content

Nytt grafik kort på G

yoda
 Share

Recommended Posts

http://www2.bfgtech.com/bfgr88320gtsoce.aspx Det där kortet har jag tänkt att köpa men undrar om det är ngt specielt jag behöver tänka på?

Och så har jag blivit litte förvirad över endell saker :blink:

.A 425W PCI Express-compliant system power supply with a combined 12V current rating of 28A or more *Minimum system power requirement based on a typical PC configured with an Intel® Core™2 Extreme X6800 processor

Ehh jag har just nu ett 7300 gs kort som är PCI Express så det borde väll gå eller?

Tack i förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www2.bfgtech.com/bfgr88320gtsoce.aspx Det där kortet har jag tänkt att köpa men undrar om det är ngt specielt jag behöver tänka på?

Och så har jag blivit litte förvirad över endell saker :blink:

.A 425W PCI Express-compliant system power supply with a combined 12V current rating of 28A or more *Minimum system power requirement based on a typical PC configured with an Intel® Core™2 Extreme X6800 processor

Ehh jag har just nu ett 7300 gs kort som är PCI Express så det borde väll gå eller?

Tack i förhand.

Om du har en Intel® Core™2 Extreme X6800 processor, eller en bättre, som kan hantera kraften , ett kraftigt agregat och mycket minne så borde det funka.

Redigerad av pillipossa
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

E6600 funkar väl?

Intel® Core 2 Extreme X6800: 2.93GHz

Intel® Core 2 Duo E6600: 2.4 GHz

Intel® Celeron D (den som yoda har): 3.2 GHz

Yoda, den borde väl funka för den är ju kraftigare, men pröva iaf. :blink: För jag kan inte det där med vilka processorer som passar till ett grafikkort.

Redigerad av pillipossa
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Intel® Core 2 Extreme X6800: 2.93GHz

Intel® Core 2 Duo E6600: 2.4 GHz

Intel® Celeron D (den som yoda har): 3.2 GHz

Yoda, den borde väl funka för den är ju kraftigare, men pröva iaf. :blink: För jag kan inte det där med vilka processorer som passar till ett grafikkort.

Nej, nej och åter nej. Du kan inte mäta processorkraft i Ghz längre. Dock så funkar processorn som han har med grafikkortet, för man behöver verkligen inte en X6800 för att kunna utnyttja det grafikkortet (Har man en X6800 så sitter man på ett 8800 GTX med största sannolikhet.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aa den hadde typ 4-6 hål mindre men jag stoppa dit den iaf trotts min kompis gnällde på att det inte skulle funka(negativa jävel) och sen provade jag att starta datorn jag hörde något konstigt från datorn blev skit räd sedan tittade jag in och såg att en sladd var på fläkten.. lol aja men det funkar iaf bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aa den hadde typ 4-6 hål mindre men jag stoppa dit den iaf trotts min kompis gnällde på att det inte skulle funka(negativa jävel) och sen provade jag att starta datorn jag hörde något konstigt från datorn blev skit räd sedan tittade jag in och såg att en sladd var på fläkten.. lol aja men det funkar iaf bra.

Du måste ha en adapter fattar du väl!

OMG.

KÖP.

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&amp...4c301b4303c8582

49kr.

Redigerad av FoxtroT
Länk till kommentar
Dela på andra sidor