Cyper Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 (redigerad) I tråden som frågar om man tycker att Rockstar Games skall inkludera barn & djur I nästa GTA-spel uppstod en intressant diskusion om det är rätt att ha möjligheten till att döda barn I spelet. Mina åsiker är följande: Enligt mig så har egentligen inte barn något med GTA att göra eftersom att det är en ''brottssimulator'' men endå något som ger dig friheten till allt som en stad har att erbjuda. Oavsett mina åsiker förr så tycker jag nu att det är fel att inkludera barn I spelet. Varför? För det första kommer det inte att uppskattas från offentligheten att det finns ett spel som ger dig möjlighet att döda barn. Det kommer även att bli en stor diskusion som garanterat kommer dras igång av Thompson. Ett spel där man kan gå in på en skolgård och massakera barn kommer aldrig att uppskattas av offentligheten, aldrig. Det skulle vara ett osmart drag efter allt som hänt. Argumentet att ''det bara är ett spel'' håller jag med till fullo, men det lär knappast resten av världens befolkning göra, speciellt inte Thompson. Den enda roll som barn på något sätt I ett GTA-spel skulle ha är att uppfylla den verklighetstrogna känlsan av att vistas I en verklig civiliserad stad. Ett alternativ är att barnen skulle vara osårbara men endå finnas där och fylla upp skolgårdar med skratt,glädje, rop, och närhet, och att vissa skulle fylla ut gatorna på eftermiddagen där de då går med ryggsäckar hem från skolan skrattande efter vägen. Att de skulle vara osårbara skulle dock sänka det som kallas ''GTA-stil'', eftersom det inte är verkligt. Frågan är om det skulle höja kravet ''GTA-stil'' 'ännu mer om barn verkligen fanns där.. Vad tycker ni? Redigerad 9 april, 2007 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 I tråden som frågar om man tycker att Rockstar Games skall inkludera barn & djur I nästa GTA-spel uppstod en intressant diskusion om det är rätt att ha möjligheten till att döda barn I spelet. Mina åsiker är följande: Enligt mig så har egentligen inte barn något med GTA att göra eftersom att det är en ''brottssimulator'' men endå något som ger dig friheten till allt som en stad har att erbjuda. Oavsett mina åsiker förr så tycker jag nu att det är fel att inkludera barn I spelet. Varför? För det första kommer det inte att uppskattas från offentligheten att det finns ett spel som ger dig möjlighet att döda barn. Det kommer även att bli en stor diskusion som garanterat kommer dras igång av Thompson. Ett spel där man kan gå in på en skolgård och massakera barn kommer aldrig att uppskattas av offentligheten, aldrig. Det skulle vara ett osmart drag efter allt som hänt. Argumentet att ''det bara är ett spel'' håller jag med till fullo, men det lär knappast resten av världens befolkning göra, speciellt inte Thompson. Den enda roll som barn på något sätt I ett GTA-spel skulle ha är att uppfylla den verklighetstrogna känlsan av att vistas I en verklig civiliserad stad. Ett alternativ är att barnen skulle vara osårbara men endå finnas där och fylla upp skolgårdar med skratt,glädje, rop, och närhet, och att vissa skulle fylla ut gatorna på eftermiddagen där de då går med ryggsäckar hem från skolan skrattande efter vägen. Att de skulle vara osårbara skulle dock sänka det som kallas ''GTA-stil'', eftersom det inte är verkligt. Frågan är om det skulle höja kravet ''GTA-stil'' 'ännu mer om barn verkligen fanns där.. Vad tycker ni? I second that. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Reve Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Nej palla barn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Vore ett idiotiskt drag, R* är inte idioter...vi slipper barn. [punkt] Vore realistiskt, japp. Men det vore ännu mer sjukt så tja, helst inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Jag röstade på, Nej, inget fel med att döda/skada barn Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Nej, inte om de är osårbara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Ni är sjuka som vill ha barn i spelet. [Punkt * oändlighet] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Jag röstade på, Nej, inget fel med att döda/skada barn Jo det är det. Det är fel att skada människor och djur också. Det är fel att orsaka fysisk och psykisk skada på allt levande. Det är väldigt fel... However, jag antar att man inte måste skada barn och det hade ju som vissa säger, varit mycket verkligare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Nackdelarna med att ha med barn väger helt klart över. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Ni är sjuka som vill ha barn i spelet. [Punkt * oändlighet] Ni är sjuka som tycker det är lungt att döda vuxna i spelet men inte barn Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Vote: Ja. Mina åsikter har jag framfört i den andra tråden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Quattro Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Vote: Ja Berättade varför i den andra tråden Ni är sjuka som tycker det är lungt att döda vuxna i spelet men inte barn Varför skulle vi vara det? Tycker du att det är roligt att ta livet av barn? De är ju för fan både svagare och mer hjälplösa än vuxna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Jag håller med. Jag tycker ni som tycker det är OK att döda barn i spel är sjuka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Vote: Ja Berättade varför i den andra tråden Varför skulle vi vara det? Tycker du att det är roligt att ta livet av barn? De är ju för fan både svagare och mer hjälplösa än vuxna. Det spelar ingen roll om vuxna inte är lika svaga, muskler spelar ingen roll om man får ett vapen emot sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Det är ju inte muskler det handlar om när vi snackar om svaga och hjälplösa. Så i t ex en action film så är det samma sak om skurken skjuter skallen av en 5 åring eller en 35 åring? I GTA så ska man kunna banka en 5 åring med ett baseboll trä så att blodet skvätter eller sätta fyr på dem osv? Det är ingenting med det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 (redigerad) Det är ändå inte rätt att döda vuxna? Är det mer rätt att man ska banka en 35 åring med ett baseboll trä så att blodet skvätter eller sätta fyr på dem osv? Jag menar, 35 åringen kan vara någons pappa eller mamma? Tänkt på det sättet någon gång? Redigerad 9 april, 2007 av JSHC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 9 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 (redigerad) Det är ändå inte rätt att döda vuxna? Är det mer rätt att man ska banka en 35 åring med ett baseboll trä så att blodet skvätter eller sätta fyr på dem osv? Jag menar, 35 åringen kan vara någons pappa eller mamma? Tänkt på det sättet någon gång? Ett barn är mer hjälplöst. Ett barn är ett barn, dvs mycket yngre än en vuxen. Vad jag har sett har ingen framfört att det är rätt att döda vuxna, men att det är mer fel att döda barn. Ju yngre man är ju mer fel är det. Titta på exempelvis Postal. Postal är ett brutalt jävla spel utan som helst moral. Skulle dock kännas äcklande att gå med en machete och stycka sönder en fem-årig unge som sitter och leker I en sandlåda än att göra det på en vuxen person. Brukar aldrig bli äcklad av spel, men det skulle rent av vara vidrigt. Spel som är till för vuxna skall icke inkludera barn. GTA är ett sådant spel. Är de osårbara spelar det dock ingen roll alls mer än att de finns där. Redigerad 9 april, 2007 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Ett barn är mer hjälplöst. Ett barn är ett barn, dvs mycket yngre än en vuxen. Vad jag har sett har ingen framfört att det är rätt att döda vuxna, men att det är mer fel att döda barn. Ju yngre man är ju mer fel är det. Titta på exempelvis Postal. Postal är ett brutalt jävla spel utan som helst moral. Skulle dock kännas äcklande att gå med en machete och stycka sönder en fem-årig unge som sitter och leker I en sandlåda än att göra det på en vuxen person. Brukar aldrig bli äcklad av spel, men det skulle rent av vara vidrigt. Spel som är till för vuxna skall icke inkludera barn. GTA är ett sådant spel. Är de osårbara spelar det dock ingen roll alls mer än att de finns där. Lite imponerad av dig är jag allt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Vote: Svårt att välja mellan "Ja" och "Nej, inte om dom är osårbara". Editerar in mitt svar senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Ett barn är mer hjälplöst. Ett barn är ett barn, dvs mycket yngre än en vuxen. Vad jag har sett har ingen framfört att det är rätt att döda vuxna, men att det är mer fel att döda barn. Ju yngre man är ju mer fel är det. Titta på exempelvis Postal. Postal är ett brutalt jävla spel utan som helst moral. Skulle dock kännas äcklande att gå med en machete och stycka sönder en fem-årig unge som sitter och leker I en sandlåda än att göra det på en vuxen person. Brukar aldrig bli äcklad av spel, men det skulle rent av vara vidrigt. Spel som är till för vuxna skall icke inkludera barn. GTA är ett sådant spel. Är de osårbara spelar det dock ingen roll alls mer än att de finns där. W0rd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts