T-Bone Mendez Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 Hur gör jag för att kunna bränna innehållet på ett VHS-band till en DVD-skiva? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pillipossa Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 Hur gör jag för att kunna bränna innehållet på ett VHS-band till en DVD-skiva? DVD-recorder? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 8 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 (redigerad) DVD-recorder? Vad är det? Och hur går det till? Redigerad 8 april, 2007 av T-Bone Mendez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pillipossa Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 Vad är det? Och hur går det till? DVD-recorder= DVD-spelare som du kan spela in från TVn eller Viedon till en DVD+RW-skiva. Enkelt, men kostar runt 1500-4000 kr. Har ju en Lumatron som kostade 1500 kr och den funkar bra Men den är väldigt seg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 8 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 (redigerad) DVD-recorder= DVD-spelare som du kan spela in från TVn eller Viedon till en DVD+RW-skiva. Enkelt, men kostar runt 1500-4000 kr. Har ju en Lumatron som kostade 1500 kr och den funkar bra Men den är väldigt seg Ok, tack för svaret. Det dumma är att jag köpte en ny DVD och Video (två i en) förra hösten. Ska jag behöva slänga upp pengar på en som kan spela in också Redigerad 8 april, 2007 av T-Bone Mendez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Annars kan du ju koppla in tvn till datorn, spela in med hjälp av datorn, sen bränna på skiva. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 9 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Annars kan du ju koppla in tvn till datorn, spela in med hjälp av datorn, sen bränna på skiva. Det var min första tanke, men jag vet inte hur jag ska koppla och vad för kabel man behöver. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Ska gå med en S-Video-kabel, har du ingen sån ingång på tvn finns det scart-adapter. Har dock inte testat från tv till dator, utan bara vice versa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pillipossa Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 (redigerad) Ska gå med en S-Video-kabel, har du ingen sån ingång på tvn finns det scart-adapter. Har dock inte testat från tv till dator, utan bara vice versa. Behöver man inte också ett ''TV-kort'' i datan och nåt program, tex Pinnacle Studio? Redigerad 9 april, 2007 av pillipossa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Behöver man inte också ett ''TV-kort'' i datan och nåt program, tex Pinnacle Studio? Har man tv-in på grafikkortet så ska det gå. Program vet jag inget om eftersom jag inte testat det själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pillipossa Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Har man tv-in på grafikkortet så ska det gå. Program vet jag inget om eftersom jag inte testat det själv. Farsan har ju gjort sånt här förut, men nu recordar han på dvdn istället. Han använde iaf Pinnacle Studio och ett TV-kort (han hade ju då bara en GeForce 2) . Men TV-IN har ju typ alla graffekort nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sindacco Skrivet 28 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2007 DVD-recorder= DVD-spelare som du kan spela in från TVn eller Viedon till en DVD+RW-skiva. Enkelt, men kostar runt 1500-4000 kr. Har ju en Lumatron som kostade 1500 kr och den funkar bra Men den är väldigt seg *Lånar tråden* Jag har länge funderat på att köpa en DVD-recorder. Men jag är rätt osäker på hur skiten funkar. Eller rättare sagt, hur den ser ut. Har den en öppning för videoband eller kopplar man recordern med den vanliga videon? Om man bränner över innehållet på skivan kan man sedan radera det och spela in på nåt? Eller måste man köpa nya skivor? Skulle bli väldigt tacksam för svar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts