Lajnux Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 (redigerad) Jag har under dagen knopat ihop en stuntserver med hjälp av Brulla ifrån GTAStunting.com som vi på gtasajten kan använda om vi vill åka runt och stunta med varandra. Att vara flera stycken som åker runt kan vara roligt och man kan lära varandra av sina egna tips och trix. Till en början behövs det VC-MP 0.3x Client som vi ska tacka http://www.vicecitymultiplayer.com/ för. Efter du har laddat hem den så installerar du det i samma mapp som du har installerat Vice City i. Vid start av programmet första gången kommer du behöva söka upp Vice City .exe filen. Du kommer även bli tillfrågad att leta upp Liberty City .exe filen, men det är inte ett måste för dig som inte har det. Sen är det bara att du letar upp Gtasajtens server i listan över internetservrar. Den kommer kanske inte alltid vara till hands men om du/ni vill ha den uppe vid ett speciellt tillfälle är det bara att du/ni kontaktar mig. Men om det visas ett intresse för detta kommer servern vara uppe allt oftare. Det har blivit lite ändringar för stunden då min server inte fungerar som den ska. Under tiden har JSHC hand om Gtasajtens stuntserver. Se till att ladda hem version 0.3 (Nope, det är inte samma som 0.3x). Version 0.3 Redigerad 14 april, 2007 av Lajnux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 VC-MP var kul (inte testat förut). Roligast var dock att rejsa lite Det får vi gör fler gånger Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 (redigerad) Trevligt, får ta en sväng förbi någon gång. Edit: Hittar inte servern, kan man lägga till via IP kanske? Redigerad 7 april, 2007 av Mr.Magic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 Låter trevligt... om jag hade haft ork och leta reda på VC (står fint och prydligt i en hylla precis brevid mig). Perhips perhaps? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 (redigerad) Yay! Då kan ni lära mig grunderna för stunting, har nyss börjat intressera mig för stunting i just VC. Detta ska kollas in Äsch då, servern var inte uppe. Nåja, släng upp den senare idag, tack Redigerad 8 april, 2007 av Marky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 8 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 Jag slänger upp server vid tolv, går även in och spelar då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 (redigerad) Har varit i fritidsstugan hela dagen, så har inte lirat så mycket.. ..lirade nyss dock med en brasilian på en annan server. Han visade mig lite stuntspots, var riktigt roligt (Jag är CountMark) EDIT: Hoppsan, råkade visst bli 2 bilder. Ska bara vara en EDIT2: Fan vad roligt vi hade inne på GTAsajtens stuntserver. Jag, Kebab och Lajnux försökte göra ett stunt, jag och Kebab klarade det Redigerad 8 april, 2007 av Marky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 (redigerad) Jag och Xemtoth vill spela nu, släng upp servern! EDIT: Dubbelveteäff, jag tar mig inte in. Kolla bilden..vad är felet? Redigerad 13 april, 2007 av Marky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 13 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 (redigerad) Tyvärr fungerar inte min server atm, men jag har skickat config.ini till JSHC så han har hand om servern just nu. Saken är den att dom som vill spela på den måste ladda hem version 0.3 (det var 0.3x) som användes förut. Om man inte gör det kommer man få ett meddelande där det står "INCORRECT VERSION" när du försöker connecta till servern. Edit: Det var det som nyss hände dig Marky. Redigerad 13 april, 2007 av Lajnux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 Det är jag som sköter om server nu ett tag, för att komma in krävs 0.3 istället för 0.3x eftersom servern inte funkar på 0.3x. Länk till 0.3: http://www.thegtaplace.com/pafiledb.php?ac...ile&id=1915 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 Aha, då så. Har nämligen varit så på andra servrar också, nu vet jag vad felet är då . Laddar ner 0.3 nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 13 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 Se även till att du installerar 0.3 där du installerade Vice City. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 (redigerad) Får det här medelandet när jag försöker connecta till GTA stunt servern har lirat med marky tidigare, förstår inte vad det är för fel edit: Hm ska tanka den där, e det bara en "patch" eller liknande till vanliga VC-MP? Redigerad 13 april, 2007 av Xemtoth Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 Får det här medelandet när jag försöker connecta till GTA stunt servern har lirat med marky tidigare, förstår inte vad det är för fel Läs posterna över dig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 (redigerad) Läs posterna över dig Läs editen.. edit: Jahaa vafan nu när jag väl fått hem filen jäveln så blir det så här? vad e felet? edit: skitsamma, det löste sig, tror jag Redigerad 13 april, 2007 av Xemtoth Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 13 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 JSHC's server är uppe igen, in med er pojkar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 (redigerad) Plix, plax, plox. Jag vill stunta NU! Redigerad 14 april, 2007 av Marky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Vad är server IP:EN? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 14 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Vad är server IP:EN? 81.225.97.104:5192 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 14 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 april, 2007 Servern är uppe nu, jag går in och spelar. Kom nu grabbar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts