Stora_tomtefar Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 (redigerad) Ja, jag pillar med min hemsida jag håller på att göra till mitt band. Är lite kluven vad gäller val av färger dock, och jag är inte jätteklok vad gäller val av olika färger och kontraster. Har bestämt mig för att hela sidan skall bygga på färgen grön, och jag är medveten om att alla färger på sidan skall passa till denna färg. Min vän talar om "färgens temperatur" och sådan tjafs, men han har inte riktigt förklarat vad han menar. Skulle någon kunna ta ett kik på sidan och nämna någon färg som passar till, säg, menyknapparna, tack? Hemsidan Hemsidan försvinner när jag stänger av datorn, så här har ni en skärmdump! Redigerad 7 april, 2007 av Stora_tomtefar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 (redigerad) Just nu ser hemsidan lite "trist" ut. Hade jag varit du hade jag kanske satsat på något mer åt denna stilen (länk). Eller kanske lite mer modernt, typ Grön, vit, grå? (länk). Fast grön/vit/grå är mer företags färger kanske . Eller satsa kanske åt vista typen? (Länk) Färgens temperatur... han menar kanske att färgerna inte ska vara så Raka... utan vissa områden är kanske lite mörkare... vissa är ljusaren. Fast den bästa layouten åt sånna här "Band" hemsidor är väl typ Grunge typen. (Länk) Redigerad 7 april, 2007 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 Grön är en ganska ovanlig färg på hemsidor, dels för att den är svår att hantera och dels för att den lätt påminner om något helt annat än sidans syfte, typ biljard, gräs, golf och så vidare. Hemsidor i gråskalor med få föremål som har skrikande färger (rosa, limegrön, lila) är populärt nu för tiden, pröva det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 9 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 (redigerad) Vill bara kontrolchecka ifall designen på sidan är acceptabel. Jag är stennöjd! http://81.233.128.213/hemsideprojekt/index.html Tittade mycket på den där bilden som Tux postade. Den med tyget Redigerad 9 april, 2007 av Stora_tomtefar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Vill bara kontrolchecka ifall designen på sidan är acceptabel. Jag är stennöjd! http://81.233.128.213/hemsideprojekt/index.html Tittade mycket på den där bilden som Tux postade. Den med tyget Duger väl. men som dom andra säger så är det väldigt poppis och framför allt väldigt snyggt med gråa hemsidor med Skrikande detaljer... Och ett band sitter också fint framför en grunge-layout som Tux sa.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 Jag kan även visa min (våra hemsidor är skoluppgifter). Det ska bli sidan som omtalades i WoW- tråden. Blev rätt nöjd med designen *skryt* http://ww2.beffo.se/upload/pic~/nk9oNCtAoG03.PNG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 (redigerad) Jag kan även visa min (våra hemsidor är skoluppgifter). Det ska bli sidan som omtalades i WoW- tråden. Blev rätt nöjd med designen *skryt* http://ww2.beffo.se/upload/pic~/nk9oNCtAoG03.PNG Förutom att ramlinjen på texten är lite jobbigt stark vart det snyggt Edit:bort med quotad bild Redigerad 13 april, 2007 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 Förutom att ramlinjen på texten är lite jobbigt stark vart det snyggt Edit:bort med quotad bild Nejjeh! Det är typ så det är på de flesta hemsidor nu, svart, vitt och en skrikande färg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 (redigerad) Nejjeh! Det är typ så det är på de flesta hemsidor nu, svart, vitt och en skrikande färg. Jag vet det, men den är för stark enligt mig. Den snor för mycket uppmärksamhet och mina ögon vill hellre kika på den än något annat. But hey! that's just me. Redigerad 13 april, 2007 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 Jag vet det, men den är för stark enligt mig. Den snor för mycket uppmärksamhet och mina ögon vill hellre kika på den än något annat. But hey! that's just me. It sure is. Tack i alla fall, ska tilläggas att det där bara är en temporär logga... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts