Dee Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 Hej Jag har ett problem. Jag försöker spela upp film i Mediplayer eller DVD-spelaren på datorn, men det visas ingen film och datorn blir alldeles seg. När man kollar i aktivitetshanteraren på processor så ser aman att Mediaplayer jobbar som skjutton utan att starta filmen. Vad är felet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 Hej Jag har ett problem. Jag försöker spela upp film i Mediplayer eller DVD-spelaren på datorn, men det visas ingen film och datorn blir alldeles seg. När man kollar i aktivitetshanteraren på processor så ser aman att Mediaplayer jobbar som skjutton utan att starta filmen. Vad är felet? Jag antar att du menar Windows Media Player. Antigen skaffar du DivX (codec) så att du kan se filmen. Eller så skaffar du DivX ändå men du laddar hem VLC Media Player istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dee Skrivet 7 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 Jag antar att du menar Windows Media Player. Antigen skaffar du DivX (codec) så att du kan se filmen. Eller så skaffar du DivX ändå men du laddar hem VLC Media Player istället. tack så mycket för svaret Men var laddar jag ner DivX codec och hur installerar man det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 tack så mycket för svaret Men var laddar jag ner DivX codec och hur installerar man det? http://download.divx.com/divx/DivXInstaller.exe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dee Skrivet 7 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 http://download.divx.com/divx/DivXInstaller.exe Jag laddade ner det och installerade och startade om datorn... men det fungerade inte ändå Vad ska jag göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 Jag laddade ner det och installerade och startade om datorn... men det fungerade inte ändå Vad ska jag göra? Hmm, vilket format är det på filmen? (avi, mpg osv?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dee Skrivet 7 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 Hmm, vilket format är det på filmen? (avi, mpg osv?) Det är AVI-format Jag prövade att spela upp filmen i VLC media-player också, där hörde man ljudet men bilden var svart Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 Men ffs! ladda ner CCCP och fröjdas. Codecpacket har typ allt, så du kommer kunna kolla i wmp eller vlc, men det är MPC(Media Player Classic som är som utformat för CCCP) http://www.cccp-project.net/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 (redigerad) Men ffs! ladda ner CCCP och fröjdas. Codecpacket har typ allt, så du kommer kunna kolla i wmp eller vlc, men det är MPC(Media Player Classic som är som utformat för CCCP) http://www.cccp-project.net/ What he said. CCCP tog min oskuld, har alltid använt det sen jag först testade det. Redigerad 7 april, 2007 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dee Skrivet 7 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 Det fungerade inte heller Vad f*n gör man nu då jag blir så sur Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 (redigerad) Det fungerade inte heller Vad f*n gör man nu då jag blir så sur Den här "filmen". Står det "Xvid" eller "DivX" i namnet?. EDIT: Du får gärna skriva hela namnet på filen , jag tror inte det är emot reglerna. Redigerad 7 april, 2007 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dee Skrivet 7 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 Den här "filmen". Står det "Xvid" eller "DivX" i namnet?. EDIT: Du får gärna skriva hela namnet på filen , jag tror inte det är emot reglerna. Nej, nej det är ingen nerladdad film... Det är en film som jag har gjort själv i Pinnacle Studio+ version 10 i AVI-format Inte ens mpeg fungerar att spela upp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 Hmm... det kanske kan vara något med "kompressorn" som Pinnacle Studio använder. Men jag är inte riktigt säker . Kan du inte screena typ "video inställningarna" ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 Funkar filmen i din vanliga DVD-spelare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dee Skrivet 7 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 Funkar filmen i din vanliga DVD-spelare? Nej det är det som är så konstigt, det funkar inte att spela upp i någon spelare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 Nej det är det som är så konstigt, det funkar inte att spela upp i någon spelare Då måste det väl vara fel på filmen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dee Skrivet 8 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 (redigerad) Då måste det väl vara fel på filmen? Nej det kan det inte vara, för jag har prövat med andra filmer och det gick inte heller, filmer som fungerat förut Redigerad 8 april, 2007 av Dee Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 Om det inte funkar med CCCP så har du andra codecs installerade som stör CCCP. Avinstallera alla andra codecs och starta om datorn innan du installerar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dee Skrivet 11 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 april, 2007 Detta är inte sant! Jag har kört recovery-CDn på min dator så allt ställs om till som det var från början, men problemet är kvar... Jag kan fortfarande inte spela upp video i Windowns Media Player Vad f*n är de frågan om egentligen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 11 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2007 Detta är inte sant! Jag har kört recovery-CDn på min dator så allt ställs om till som det var från början, men problemet är kvar... Jag kan fortfarande inte spela upp video i Windowns Media Player Vad f*n är de frågan om egentligen? Formatera skitet. Det kommer antagligen inte lösa sig så Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts