Maimstream Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Kalejdoskop! Ja, hur gör ni när ni spelar spel? Låter ni stämningen flöda fritt med hjälp av spelets musik, eller bestämmer ni själva vad ni lyssnar på och stänger av musiken i spelet? Själv så kör jag blandat, det beror på vad jag spelar. Spelar jag ett MMORPG så kör jag på min egen musik, men om det är något annat jag spelar så får det vara soundtracket/spelmusiken som hängde med spelet. Ge gärna en motivation till varför ni röstar som ni gör - Jag får något att läsa, och ni får en till post, vi tjänar alla på det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Jag brukar spela med spelmusiken, inte separat. Tycker inte man ska importera egna låtar i GTA det första man gör, det förstör rätt ordentligt. Jag har importerat åttiotalsklassiker från VC till VCS, och även andra låtar som passar bra men i huvudsak är det spelens egna musik som gäller. Däremot lyssnade jag på sido-musik när jag var liten, på den tiden ljudkort var exklusivt. Jag minns att jag spelade Wolfenstein 3D till Metallicas "...And Justice For All", Commander Keen till "My Friend of Misery", Need For Speed 4 eller Porsche till RHCPs "Power of Equality", "87, 87" med Just D till Cannon Fodder (varför minns jag det!?) och en hel del andra låtar. Rätt häftigt att jag kan höra en låt jag inte hört på väldigt länge och sen få en bild avv ett pixelspel i huvudet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Låter spelet avgöra. Är det ett spel med bra musik så lyssnar jag på det. Annars äre det min musik som flödar i lurarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Lyssnar alltid på spelets musik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Spelmusik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Stänger av oftast, man blir så stressad när man ska koncentrera sig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 VOTE: Beror på vad jag spelar Som sagt. Är det nåt online FPS spel med fart i, så brukar jag dra igång sköna trance, techno och dylikt låtar. Så får man en riktigt GOD stäminng. Annars brukar jag låta spelet spela sin musik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Spelmusiken. Känns bara klumpigt med musik i bakgrunden. Oftast passar själva spelmusiken bättre, även om den är dålig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Beror på vad jag spelar. Jag sätter ju inte direkt igång wmp när jag spelar t ex GTA. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Littlemanie Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Vote: Beror på vad jag spelar. När jag spelar MMORPG så brukar jag ha egen musik. Om man spelar cs, etc, så ska man inte ha egen musik, man ska inte bara det =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Oftast när jag spelar onlinespel sätter jag själv på nåt, spelets musik i onlinespel brukar inte vara lika stämningsfull och kan inte triggas vid rätt tillfällen. När jag kör singleplayer brukar jag ha originalet på, blir så rörigt när man ska lyssna på dialoger och hänga med i storyn samtidigt som man har skyhög musik på i bakgrunden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Själv så kör jag blandat, det beror på vad jag spelar. Spelar jag ett MMORPG så kör jag på min egen musik, men om det är något annat jag spelar så får det vara soundtracket/spelmusiken som hängde med spelet. Så kör jag med, vilket sammanträffande! Ähum,ska vi träffas vid soptunnan vid den stora gården i slottsområdet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Vote: Beror på vad jag spelar. När jag spelar MMORPG (inte så ofta) så har jag på musik från datorn. Även i bilspel brukar jag ha på egen musik, bilspel har i regel kasst soundtrack. I FPS-spel så blir det oftast ingen musik alls.. inte heller i strategi-spel som Heroes/AoE. Det är bara i GTA som jag lyssnar på soundtracket, som jag kommer på nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nerheden Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Lyssnar så klart på min egen. Mycket skönare att lira till bra musik istället att höra på nått man inte vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 När jag lirade WoW var det oavkortat Winamp som gällde. Jag tröttnade fort på bakgrundsmusiken i WoW, och då var min egen musik perfekt. Dock har jag alltid allt annat ljud på max, så som slag och liknande. De flesta MMORPG's ute idag har ganska lustig musik, så det är min egna musik som gäller där med, men som sagt. Allt annat ljud är på max, så man hör vad som händer iaf. Det är i princip bara FPS spel som jag inte har musiken på. Dels för att höra var motståndare är, och för att kunna följa med i storyn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Det är i princip bara FPS spel som jag inte har musiken på. Dels för att höra var motståndare är, och för att kunna följa med i storyn. Alltid musik när jag stuntar i GTA =D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Beror på. Cs har jag gärna musik i bakgrunden. Likaså när jag spelar FlyFF, Silkroad och Corum När det gäller WoW så har jag spelmusiken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Alltid musik när jag stuntar i GTA =D Sen när var GTA ett FPS? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 Vote: Spelmusik Det är riktiga känslan, men när jag lirade wow så gjorde jag undantag när jag pvpade för o få det att flyta på, aggresiv musik är perfekt för pvp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 I Rome Total War måste man ha spelmusiken på Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts