Merkky Skrivet 5 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 Gör ingenting, haft strömavbrott hela dagen. Sov mellan 3 och 7, arbetade sen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 5 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 Påsklov nu, så det blir till att slappa, vara med kompisar, köra mkt moppe om vädret tillåter. Ska på påsklunch på lördag också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 5 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 Att bero på det.. Jag har haft lov den här veckan. Det är inte speciellt många som har haft det, eller? Hela Skåne, I belive. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 5 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 (redigerad) Fira och fira. Det blir väl på sin höjd några påskägg och så har några teologistuderande försökt övertala mig att följa med på gudstjänst till domkyrkan, får se hur blir med det... Ah, just det. Jag ska dessutom äta rikligt av den lokala påskdelikatessen "memma" (som är nästan helt okänd hemma i Sverige). Yum-yum. En ask memma. En skål memma. Japp, det ser ut som om nån som lider av diarré har uträttat sina behov... Ganska gott ändå. Redigerad 5 april, 2007 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 5 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 (redigerad) Idag handlar visst allt om bajsätande. Vad innehåller en memma? Redigerad 5 april, 2007 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 5 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 Jag ska leta påskägg och äta god mat! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 5 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 Idag handlar visst allt om bajsätande. Vad innehåller en memma? * 2 l vatten * 8 dl rågmjöl * 3 dl malt * 1 tsk salt * 1 dl sirap * 1 msk pomeransskal Värm vattnet till ca 60 grader. Tillsätt rågmjöl och malt. Låt sedan stå varmt utan att koka i 3 timmar. Låt koka upp 5-10 minuter. Tillsätt salt, sirap och malet pomeransskal. Häll i en ugnsfast form och grädda tre timmar i 175 grader. Rör under de första två timmarna om var femtonde minut. -- Det ÄR faktiskt ganska gott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 5 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 * 2 l vatten * 8 dl rågmjöl * 3 dl malt * 1 tsk salt * 1 dl sirap * 1 msk pomeransskal Värm vattnet till ca 60 grader. Tillsätt rågmjöl och malt. Låt sedan stå varmt utan att koka i 3 timmar. Låt koka upp 5-10 minuter. Tillsätt salt, sirap och malet pomeransskal. Häll i en ugnsfast form och grädda tre timmar i 175 grader. Rör under de första två timmarna om var femtonde minut. -- Det ÄR faktiskt ganska gott. Usch, skulle aldrig äta något brunfärgat, som inte innehåller choklad. Men om jag blev bjuden så skulle jag inte tacka nej, förstås. En sista fråga bara, vad är pomeransskal? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 5 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 Usch, skulle aldrig äta något brunfärgat, som inte innehåller choklad. Men om jag blev bjuden så skulle jag inte tacka nej, förstås. En sista fråga bara, vad är pomeransskal? http://sv.wikipedia.org/wiki/Pomerans ---- Ska ju såklart få påskägg också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 5 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 Fick ett nytt gamecard till WoW iställer för påskägg i år Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 5 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 (redigerad) Usch, skulle aldrig äta något brunfärgat, som inte innehåller choklad. Men om jag blev bjuden så skulle jag inte tacka nej, förstås. En sista fråga bara, vad är pomeransskal? http://www.recepthjalpen.se/images/ingredi...11204020315.jpg Verkar vara mycket arbete för något så... excentriskt. - May you burn in hell, RavenE! Redigerad 5 april, 2007 av Jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 5 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 (redigerad) Usch, skulle aldrig äta något brunfärgat, som inte innehåller choklad. Men om jag blev bjuden så skulle jag inte tacka nej, förstås. En sista fråga bara, vad är pomeransskal? Skal från frukten pomerans. http://sv.wikipedia.org/wiki/Pomerans Oops. Note to self: Läs innan du svarar. @Jazz: Mjo, men 95% köper färdig från affären. Redigerad 5 april, 2007 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 5 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 Firar inte påsk. Men dock är det röd dag, som ger mig en anledning att öppna flaskan. Så, jag ska "fira" påsken som jag gjort dom senaste 5 åren. Genom att bli snorfull och käka ägg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 5 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 Skal från frukten pomerans. http://sv.wikipedia.org/wiki/Pomerans Oops. Note to self: Läs innan du svarar. @Jazz: Mjo, men 95% köper färdig från affären. Bara för det får man ju lust att laga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 5 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 Jag jobbar hela jävla påsken (inte mig emot, dubbel lön), Lionel Richie spelar på Globen på påskafton så man kan nog få lite att göra, på Söndag ska jag på Nine Inch Nails förhoppningsvis. Imorgon måste jag börja 15 (eller måste och måste) men jag vill se fotbollen, och den måste jag se på tv eftersom jag jobbar. Men men....glad påsk på er för fan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Har inte tid med sånt skit. mste laga bilen, både roligare och nyttigare. pun(g)kt slut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Enda blir väll påskmat sen är det inge mer med det, anser att det är meningslöst att fira hyckleri som jesus, jävla kristendom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Öhm, "fira" påsk? Nej tack, här firas ingenting. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 (redigerad) Firar påsk i kungsbacka (nära göteborg). Idag har det blivit en del bilkörande då både jag och en kusin tagit körkort i dagarna så vi var och fiskade lite i förmiddags och efter lunch: whisky-golf, Hoho vilket påfund. Efter det har vi väl mest ägnat oss åt att dricka öl, spela tv-spel, röka cigarr och gott käk. Redigerad 6 april, 2007 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Men waat? Firar folket påsk idag (fredag) Påskafton är ju inte förrän imorn (lördag) (iofs har klockan slagit över, men skit samma) Jag ska i alla fall fira med att släkten kommer hit och så bjuder alla på mat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts