oscarw_89 Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Vilken typ av ljud har ni till er dator? Anlednignen till att jag blev så inne på detta är att jag hittade en kanpp i inställningarna till ljudet som gör om vanligt ljud till Surround. Fråga om ni vill veta hur man fixar det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Solid_X Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Ingen aning det enda jag vet är att jag har 4 högtalare till datorn Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oscarw_89 Skrivet 4 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 (redigerad) Ingen aning det enda jag vet är att jag har 4 högtalare till datorn Då kan det ju inte vara 2.1 ...!? jag har t.ex.: Left+Right+Rearx2+Cemter = 5 + Sub/bas = 5.1 L C R B RL RR ------------------- 2.1 är: L B R ------------------- EDIT: den där sorround grejs instälningen kanske bara finns i Vista eller med Realtek men typ så här: http://img410.imageshack.us/img410/7981/vistaaudiozt4.jpg EDIT2: oj hur blev screenet så litet?... i alla fall så heter funktionen Speaker Fill och ligger på SOund - högtalar inställningar typ.. Det blir bättre än om man kopplar 1 sladd till 3 kan jag säga.. Redigerad 4 april, 2007 av oscarw_89 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Jag vet faktiskt inte vad jag har. Jag har två högtalare med bas Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Jag har egentligen 4.1 men man kan koppla ihop fronthögtalarna med bakhögtalarna och det har jag gjort så det blir 2.1. Jag har verkligen ingen plats för 2 extra högtalare plus att musikåtergivning är mer ärlig i 2.1 så det blev bäst så. Subwoofern är också superbra som fotpall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 gjort om ett 2.1 till 4.1 L R R L B Var ett L B R förut, och hade 2 högtalare till, som jag har kopplat ihop. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Jag har 5.1. Men varför finns inte 6.1 som alternativ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 2.1 Logitech z-3 för att vara exakt. Är mycket nöjd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Om man har 4 då? (utan subwoofer) Jag gillar inte "lösa" subwoofrar, ljudet käns inte naturligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 5.1 GigaWorks ProGamer G500, 315 watt kombinerat med ett soundBlaster X-Fi Fatal1ty. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Har 2.1, duger gött åt mig tills jag är klar med rummet och får ljudet till förstärkaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Vet ej! Vote: Null Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Grado SR-60, aldrig gillat högtalare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pillipossa Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Själv har man 2.1 på 29 watt, räcker bra till mitt lilla rum på (12-15) kvadratmeter Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Z-5500 (5.1) står ute vid projektorn och på rummet har jag en stärkare och högtalare av äldre modell. Finlyssnar genom SR-125:orna och så har jag beställt ett Creative X-Fi Music-kort som säkert kommer piffa upp ljudet lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Har bara två högtalare som kom med när jag köpte datorn. Fast använder lurar nästan hela tiden ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 5 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 Har sju högtalare + baslåda, dock kopplat som 2.1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 5 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 Vet ej! Vote: Null What he said. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 5 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 2.1 vanligtvis. 7.1 när jag vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 5 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 Vote: 2.1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts