Xersize Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 StellHell, har för första gången på två månader mött någon jag inte kan vinna emot i ett argument. Du har varit en värdig motståndare, men backar nu ur, medans jag bara lämnar en fråga efter mig som jag vill ha svar på: Hur ser man sina varningar? Glad Påsk allesammans Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 StellHell, har för första gången på två månader mött någon jag inte kan vinna emot i ett argument. Du har varit en värdig motståndare, men backar nu ur, medans jag bara lämnar en fråga efter mig som jag vill ha svar på: Hur ser man sina varningar? Glad Påsk allesammans Seriöst, det är något mystiskt med dig, du har inte postat ett inlägg på typ 2 sidor och inte lagt fram ett enda argument!? Jag känner en svag lukt av "attention whore", verkar som att du försöker synas hela tiden med käcka (smörande, vad det nu finns för anledning till det) kommenterar även fast du inte postar något av värde. Eller har jag fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 Tobbe, misstänker att många tänker likadant, så tack för att du tog upp detta, men du har fel. Ja, det är något mystiskt med mig, men jag har aldrig smörat för någon i hela mitt liva. Har inte varit vid datorn sedan igårkväll, bara lite på morgonen, så jag har inte kunnat svara innan nu. Och jag och StellHell hade en liten "argument-fight" tidigare, så mina argument ligger på bordet. Tyvärr har jag slut på dom, medans StellHell tydligen har fler, därför viker jag mig. Och en "attention-whore" är jag inte, ingen "whore" alls. Ja, skrev några små attention-inlägg innan, men jag var uttråkad, trött och sjuk. Sådär, drar vidare nu, ses i Nangijala^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Vadå ta reda på mer? Vi har inte tagit reda på något alls gällande andar, då vi inte har några medel för det. Att någon säger att han sett dom är inget bevis för att dom finns. Och där har vi en till delad synpunkt. När du dör så gör du inget mer än dör. Finito. Öhm, nu måste jag tyvärr säga detta. Idiot. Varför skulle tegelhus vara mindre vanligt än trähus? Och sen när blev tegelhus ruckel? Och jodu. Alla hus, även ditt har springor mellan väggarna. Alla väggar är isolerade, om du inte bor i ett ruckel som du själv sa, så försök inte här. Nej, det var ett uruselt exempel på en poltergeist. Lampan var första misstaget. Det var så uppgjort att det var tänd/släck repeat, och sen har du fiskelina för tavlan och fatet. Riktigt dålig fake film. Och jag säger inte att det är så. Enligt mig så finns inte poltergeists, utan det är någon annan oförklarligt fenomen. Att tro att det är andar är befängt. Ja, personer vill ta reda på fakta. Men dessa s.k. jägare har lika lite medel att gå på som alla andra, och ska därför inte tas på större allvar bara för dom kallas sig spökjägare eller dylikt. Ingen lever på andra sidan, för det finns ingen annan sida. När du dör, så är du död. Du säger att den kommer höjas, jag säger att dom inte kommer hitta några bevis, och andar kommer bli sagofigurer, som troll. Vi har tagit reda på massor om andar. Det vet du mycket väl. Vi har flera medel om man gemför med förr, inte nog med vi vi bör vara stolta för Sverige som har en av de större människorna för just EVP, nämligen Lizzie Werneroth och Ebbe Johansson. Vi har massor av videoinspelningar också, hoppas du inte hävdar att exakt alla dessa är falska. Finns garanterat massor av saker som inte visas offentligt. Vem vet vad exempelvis Area 51 döljer mer en kanske utomjordlingar? Det lät mer som om du definerade mitt hus som ett ruckel genom att säga ''Det kan ha varit vinden har blåst genom springorna.'' Finns dock ingen som helst chans att vinden på något sätt kunnat blåsa igenom dessa små springor, och chansen att vi har en liten bjällra inte den finns knappast. Vad jag ville visa med poltergeist filmen var att det inte behöver handla om att ''En stol ramlar backlänges'' utan att saker kan kastas omkring, som på filmen, även om den uppenbarligen är en stor fejk. Ett praktexempel för att få uppmärksamhet. Du an heller inte uttala dig om att det inte finns en andra sida då du själv inte har dött. Om det finns andra oförklarliga fenomen (oförklarliga samma som icke logiskt) så är chansen att andar finns väldigt stor. Andar kommer knappast att bli sagofugurer så länge tekniken och intresset finns. Tekniken blir stadigt bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 10 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2007 (oförklarliga samma som icke logiskt) Nej. Oförklarlig betyder att man inte har tillräckligt avancerad teknologi för att ännu kunna förklara vissa fenomen. Eller påstår du att blixtar, eld och såpbubblor är icke-logiskt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 10 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2007 Nej. Oförklarlig betyder att man inte har tillräckligt avancerad teknologi för att ännu kunna förklara vissa fenomen. Eller påstår du att blixtar, eld och såpbubblor är icke-logiskt? I detta sammanhang definerade jag det som icke logiskt. Där finns exempelvis andar. Finns ingen logisk förklaring för dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 10 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2007 I detta sammanhang definerade jag det som icke logiskt. Där finns exempelvis andar. Finns ingen logisk förklaring för dem. Om du tror att du kan hitta på egna definitioner för befintliga ord och termer får jag nog be dig att läsa på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 10 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2007 (redigerad) Om du tror att du kan hitta på egna definitioner för befintliga ord och termer får jag nog be dig att läsa på. Vi sitter och pratar om andar. Jag tror nog att alla redan vet att det är ologiskt. Förlåt om jag sa något fel. Orka läsa på då du undervisar mig. Redigerad 10 april, 2007 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 11 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2007 Hehe, vill bara posta ett citat som är grymt passande denna tråd: <twinlight> Det var en blå förvuxen bäver som lade en trollformel på servern. Varken ni eller vi kan bevisa varken detta eller motsatsen.. live with it! Där är något bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 11 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2007 (redigerad) Det lät mer som om du definerade mitt hus som ett ruckel genom att säga ''Det kan ha varit vinden har blåst genom springorna.'' Finns dock ingen som helst chans att vinden på något sätt kunnat blåsa igenom dessa små springor, och chansen att vi har en liten bjällra inte den finns knappast. Och sen när kan inte vinden göra ljud? det verkar mer logiskt. Hehe, vill bara posta ett citat som är grymt passande denna tråd: <twinlight> Det var en blå förvuxen bäver som lade en trollformel på servern. Varken ni eller vi kan bevisa varken detta eller motsatsen.. live with it! Där är något bra Hum, och jag som trodde du skulle backa ur, men okey. Topic: Det Okända är riktigt uselt. Usch och fy. Redigerad 11 april, 2007 av MAFIA_KING Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 11 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2007 Vi sitter och pratar om andar. Jag tror nog att alla redan vet att det är ologiskt. Förlåt om jag sa något fel. Orka läsa på då du undervisar mig. ... I rest my case. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 11 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2007 Släck lampan och titta i helskärm: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 11 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2007 Släck lampan och titta i helskärm: Nån(du?) står inne i rummet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 11 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2007 Nån(du?) står inne i rummet? Vafan! :'( Jag tog den där bilden för 5 minuter sen i vårat utehus som det ser jävligt läsigt ut innuti men som vi ska renovera snart. Hur skulle JAG kunna vara med på bilden? Nu blir jag lite rädd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 11 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2007 Området runt "huvudet" har en annan bakgrundsfärg, dålig fake. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 11 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2007 Nån(du?) står inne i rummet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 11 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2007 Släck lampan och titta i helskärm: Hmm... BÅDE ett spöke i rummet + en spåkula på bordet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 http://i18.tinypic.com/2j1lzld.png SPARTAAAAA Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 HAHAHAH Jag älskar alla dessa Sparta-skämt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 16 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2007 Släck lampan och titta i helskärm: Vem skulle få för sig att tro på något sådant? Ett för övrigt ett ''läskigt rum'' betyder knappast mer lycka I spökjagandet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts