Cyper Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Men men...det är omöjligt för oss att säga vad i ditt hus kan orsaka ett pinglande när vi aldrig har varit där. Trollkarlar kan göra sånt. Du sa bara några minuter tidigare att du själv har hört ljudet. Det är för övrigt lika svårt för mig att komma på vad det kan vara. Du som pratar om logik och du tror att det är någon trollkarl på rymmen I huset? Tror inte jag. Såg inte någon heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Snyft, känner mig ignorerad... CAN ANYBODY SEE ME?? *hoppar upp och ner och flaxar med armarna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 VA!? Ja, Cyprez hade genast förstått att det var ett spöke som öppnade luckan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Du sa bara några minuter tidigare att du själv har hört ljudet. Det är för övrigt lika svårt för mig att komma på vad det kan vara. Du som pratar om logik och du tror att det är någon trollkarl på rymmen I huset? Tror inte jag. Såg inte någon heller. Inte pinglandet från en pingla i din katt. Jag menar TINITUS. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 (redigerad) Han vill säga att om det hade varit du i den situationen, hade du sprungit skrikande ut ur byggnaden och senare skrivit på forumet om dina nya spök-upptäckter. Eller hade jag tittat ner I luckan? Logik logik *Blink* *blink* Ceone: Det var inte det jag snackade om. Står I inlägget ett pinglade ljud och inte tjutande såsom tinitus. Redigerad 6 april, 2007 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Ok, I'm giving up *walks away with head hanging down Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Eller hade jag tittat ner I luckan? Logik logik *Blink* *blink* Bra, hoppas du lär dig använda logiken lite oftare i framtiden! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Ja, Cyprez hade genast förstått att det var ett spöke som öppnade luckan. Eller hade jag tittat ner I luckan? Logik logik *Blink* *blink* Ceone: Det var inte det jag snackade om. Står I inlägget ett pinglade ljud och inte tjutande såsom tinitus. Men du och Stellhell diskuterade hur ni kunde ha hört ljudet. Då sa Stellhell att det kan ha varit ett tinitus ljud som man fått för sig att det varit ett pinglande, med massa andra ljud omkring. Du sa att du har tinitus, men inte din kompis som också hörde det. Men även om man inte har tinitus så hör man små pipljud ibland. Ganska osannolikt att ni hör det samtidigt men men. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 (redigerad) Bra, hoppas du lär dig använda logiken lite oftare i framtiden! Om du inte andvänder logiken är det meningslöst att bevisa övernaturliga saker eftersom du då inte kan fastställa att de finns. Andar strider huvudsakligen helt mot logiken, just därför har de titeln ''övernaturlig''. THE RULE! Logik andvänds I första hand, men när det inte finns någon har man säkerligen med något övernaturligt att göra. Dumt behöver inte vara dumt, utan ett annat sätt att vara smart. Logik andvänds I första hand, men när det inte finns någon har man säkerligen med något övernaturligt att göra. Det som du kallar dumt kan vara ett annat sätt att vara smart. Ceone: Ännu mer osannoligt att vi tittade åt samma håll. In I det där rummet. Redigerad 6 april, 2007 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Dont mind me, invisible man walking through thread... Maybe a ghost?^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Dumt behöver inte vara dumt, utan ett annat sätt att vara smart. Och var fan fick du det i från? MAD? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Och var fan fick du det i från? MAD? Mad? Nej. inte från Mad. Möjligen från någon annanstans. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 (redigerad) Om du inte andvänder logiken är det meningslöst att bevisa övernaturliga saker eftersom du då inte kan fastställa att de finns. Andar strider huvudsakligen helt mot logiken, just därför har de titeln ''övernaturlig''. Bevisa? Fastställa? Finns det någon som faktiskt har pålitliga bevis på att han/hon har varit i kontakt med något "Icke-förklarbart"? Om inte så tycker jag det verkar konstigt - då det folk varenda dag säger att dom besökt "Hemsökta hus", och att dom fått besök utav spöken etc... och det runt hela världen, men inte en enda av dom ska ha ett tillförlitligt bevis på att dom varit med om det... Och skulle gissa på att det finns ett tusentals andra naturliga förklaringar till händelser som vi kallar "Onaturliga" som vi, som relativt ovetade privatpersoner, inte kan förstå. Redigerad 6 april, 2007 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 (Tillbaka från ett biobesök. 300 ftw) StellHell, orkade inte läsa allt jag missade medans jag var innaktiv, förutom det du skrev om nederlag. Höjer vita flaggan, är dålig på ord-argument. Men skulle det vara rap-battles skulle du hamna på knä Men allvarligt, tror som jag vill, du tror som du vill och jag ger upp tjaffset nu. Bra argument. Btw, när ska ni ta hand om min report mot mig själv? Orkar inte läsa? Du har inga mer argument heter det. En person som inte har mer argument att komma med kommer i 9 fall av 10 säga något i stil med det du sa. "Okej, du kanske har rätt, men jag tror ändå på det jag sa" Alltså har jag därmed vunnit argmenteringen. Och tyvärr så är rap-battle inget som står högt på min lista. Gillar inte genren så mycket. 1) I guess. 2) Kan inte säga så mycket. I can't changed it. 3) Andar finns och de har visat sig flera gånger att de inte finns någon logiskt förklaring. Nu för tiden är det mer logiskt att tro på dem än att inte göra det. 4) Jag har tinitus, men det har inte min kompis. jag tvivlar starkt på något sådant eftersom ljudet kom från ett speciellt ställe. I ett rum. Dock så gick det inte att lokaliserna exakt varifrån I rummet det kom, bara att det fanns där inne. Sedan har vi tak över vårat hus så det är nog inte vinden. 1) - 2) - 3) Andar är ett påhitt, lär dig någon gång. Ge mig ett konkret exempel där andar har bevisats vara sanna. 4) Du har tinnitus, så där är hela saken biff. Alla människor lider av tinnitus, dock så är det många som får det permanent. Att två personer hör ett tinnitus ljud är inget ovanligt. Ett tinnitus ljud kan komma fram bara genom att man har högt blodtryck. Pingletus. Sure. Pinglewhat? Finns inget som heter Pingletus. StellHell har argument som heter duga. Skrattar inte åt eran teori utan åt din som säger att även du hör sådant, som om det vore normalt. Påtal om ''kommit på en sak...'' Som sista utväg baserar du det på att även du har hört det. Tvivlar, men man vet aldrig. Kudos man. Klandra inte Ceone för mycket nu bara för han inte har lika starka argument. Alla har rätt att få sin röst hörd. För att logik är för mesar Har utvecklat en helt egen lokig. Exempel på Xersize's Logik: Gräset är grönt för att det skulle se löjligt ut om det var lila. Varför är himlen blå? För att det skulle se löjligt ut om den var brun. Där, logic enough for ya?^^ Det där är tyvärr ingen logik. Som Ceone sa så är all färg ljusets reflektion på ytor. Allt skulle vara färglöst utan ljus (har du sett en växt som har växt i mörker. Den saknar till mestadel sin färg) Jaha, och hur löste du det? Att du har Pingletuss? Vad vill du ha sagt med den där texten förutom att det var en fjäder bakom dörren? Att allt fick en naturlig förklaring till att ett sopuppkast öppnade sig? EDIT: Snackar inte om något pip utan PINGLANDE. Som en klocka som katter brukar ha runt sitt halsband. Tinnitus. Och det heter bjällra. Där lärde vi oss ett nytt ord barn. http://korps.se/catalog/images/bjallra.JPG En väldigt simpel förklaring. Jag kan också skriva en kort text med något simpelt som ''Hur kan en stol kastas iväg utan att någon (något rör den tydligen) rör den? Vinden är den bästa förklaringen på detta. Men man ska inte tro allt man hört. Har själv aldrig hört talas om stolar som kastas iväg, utan mer att dom ramlar. Och om någon nu har bevis på att en stol kastas iväg så måste man tyvärr ha vittne på detta. Vem som helst kan hitta på just vad som helst om det bara är dom som sett det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 (Dubbel för det var för många quotes för en post enligt forumet) Du sa bara några minuter tidigare att du själv har hört ljudet. Det är för övrigt lika svårt för mig att komma på vad det kan vara. Du som pratar om logik och du tror att det är någon trollkarl på rymmen I huset? Tror inte jag. Såg inte någon heller. Kan du beskriva mer? Du säger att ni kunde lokalisera ljudet. Kom det från rummet eller utanför rummet? Var det från väggen eller från fönstret? Snyft, känner mig ignorerad... CAN ANYBODY SEE ME?? *hoppar upp och ner och flaxar med armarna Ignorerad för vad? Du har inte kommit med några argument, finns alltså inget att svara på. Tråden handlar inte om dig personligen förstår du. Alla kan inte vara i centrum samtidigt. Eller hade jag tittat ner I luckan? Logik logik *Blink* *blink* Ceone: Det var inte det jag snackade om. Står I inlägget ett pinglade ljud och inte tjutande såsom tinitus. Sopnedkasted. Ganska logiskt ändå. Du vet vart dom leder? Jo ner, under huset. Där finns det råttor, och således också katter. Har katten en bjällra och är nära sopnedkasted kan ljudet eka upp i trumman, och därför få ett mycket högre ljud. Ok, I'm giving up *walks away with head hanging down Bye. Om du inte andvänder logiken är det meningslöst att bevisa övernaturliga saker eftersom du då inte kan fastställa att de finns. Andar strider huvudsakligen helt mot logiken, just därför har de titeln ''övernaturlig''. THE RULE! Logik andvänds I första hand, men när det inte finns någon har man säkerligen med något övernaturligt att göra. Dumt behöver inte vara dumt, utan ett annat sätt att vara smart. Logik andvänds I första hand, men när det inte finns någon har man säkerligen med något övernaturligt att göra. Det som du kallar dumt kan vara ett annat sätt att vara smart. Ceone: Ännu mer osannoligt att vi tittade åt samma håll. In I det där rummet. Otroligt dumt uttalande. Jag hoppas det inte är någon känd person du citerar på den punkten. Om det är det bör personen gå och skjuta sig själv illa kvickt. Dont mind me, invisible man walking through thread... Maybe a ghost?^^ Skulle inte du gå? Mad? Nej. inte från Mad. Möjligen från någon annanstans. shifty.gif Care? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 Stell, ännu en gång måste jag ge dig en elogé för dina argument. Du är bra på detta Men har några svar på det du skrev här: Ja, jag gav upp, ja, jag hade inga argument för att jag var borta länge, och under dern tiden skrevs mycket som jag inte orkade läsa vilket inte ger mig så mycket att svara på, nej, handlar inte om migpersonligen, jo, det var MIN logik (), tack för att du sa bye, men som du märkte finns jag kvar, och det kommer jag alltid att göra som en irriterande liten insektnågonstans i din soppa Men ännu en gång måste jag ställa denna fråga, och nu vill jag ha svar: Hu går det med min report mot mig själv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 (Tillbaka från ett biobesök. 300 ftw) Orkar inte läsa? Du har inga mer argument heter det. En person som inte har mer argument att komma med kommer i 9 fall av 10 säga något i stil med det du sa. "Okej, du kanske har rätt, men jag tror ändå på det jag sa" Alltså har jag därmed vunnit argmenteringen. Och tyvärr så är rap-battle inget som står högt på min lista. Gillar inte genren så mycket. 1) - 2) - 3) Andar är ett påhitt, lär dig någon gång. Ge mig ett konkret exempel där andar har bevisats vara sanna. 4) Du har tinnitus, så där är hela saken biff. Alla människor lider av tinnitus, dock så är det många som får det permanent. Att två personer hör ett tinnitus ljud är inget ovanligt. Ett tinnitus ljud kan komma fram bara genom att man har högt blodtryck. Pinglewhat? Finns inget som heter Pingletus. Kudos man. Klandra inte Ceone för mycket nu bara för han inte har lika starka argument. Alla har rätt att få sin röst hörd. Det där är tyvärr ingen logik. Som Ceone sa så är all färg ljusets reflektion på ytor. Allt skulle vara färglöst utan ljus (har du sett en växt som har växt i mörker. Den saknar till mestadel sin färg) Tinnitus. Och det heter bjällra. Där lärde vi oss ett nytt ord barn. http://korps.se/catalog/images/bjallra.JPG Vinden är den bästa förklaringen på detta. Men man ska inte tro allt man hört. Har själv aldrig hört talas om stolar som kastas iväg, utan mer att dom ramlar. Och om någon nu har bevis på att en stol kastas iväg så måste man tyvärr ha vittne på detta. Vem som helst kan hitta på just vad som helst om det bara är dom som sett det. 3) Nej, andar inte ett påhitt. Trodde du redan visste det. 4) Det var inte ett pipljud jag hörde. Har hänt flera gånger att jag har fått ett sådant ljud ja, det händer alla. Nu pratar jag om en bjällra som en katt brukar ha runt halsen. Ett sådant ljud. Klandrar Ceone för argumentet att han skyller på tinitus och att det är ett vanligt fall att man hör en bjällra. Det är det inte. Speciellt inte då det kommer från ett rum, ett speciellt ställe. Inomhus så finns det vanligen ingen starkare vind om man inte har ett fönster öppet. Jag pratar inte om att en stol ramlar omkull utan att den (eller något annat för den delen) rent av kastas iväg med kraft. Märkligt att du aldrig hört talas om det. Du säger dock att andar inte finns även om du vet något om dem? AJa, tro är tro, själv kör jag på vetenskapen, och våga inte parapsykologi falsk vetenskap som många andra gör. Bara en dum undanvlykt för vad som verkligen händer. Det finns dokumenterat I ett flertal böcker, filmer och annat om just poltergeist aktiviteter. Jag ger dig ett exempel, ett kort dåligt exempel som enligt min mening är falsk, det är inte någon form av matrial som skall bevisa något utan något som skall ge dig ett exempel på hur poltergeist kan se ut. Hier Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 (redigerad) 3) Nej, andar inte ett påhitt. Trodde du redan visste det. Finns det konkreta och sanningsenliga bevis på att dom finns, då? Och då menar jag inte en privat videoinspelning utav någon privatperson i USA eller något, för dom tror jag inte ett smack på. AJa, tro är tro, själv kör jag på vetenskapen, och våga inte parapsykologi falsk vetenskap som många andra gör. Bara en dum undanvlykt för vad som verkligen händer. Det finns dokumenterat I ett flertal böcker, filmer och annat om just poltergeist aktiviteter.Återigen, har "vetenskapen" konkret bevis på att det faktiskt finns poltergeists och andra övernaturliga aktiviteter, spöken t.e.x? Om dom har det - varför skulle det då finnas så otroligt många tvivlare, som det gör? För vetenskap ska vara fakta, och vad jag har sett så finns det ingen ärlig fakta, och det är därmed som jag inte tror att det finns ärliga bevis på att sånt här existerar. Redigerad 7 april, 2007 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 (redigerad) Jag pratar inte om att en stol ramlar omkull utan att den (eller något annat för den delen) rent av kastas iväg med kraft. Märkligt att du aldrig hört talas om det. Du säger dock att andar inte finns även om du vet något om dem? AJa, tro är tro, själv kör jag på vetenskapen, och våga inte parapsykologi falsk vetenskap som många andra gör. Bara en dum undanvlykt för vad som verkligen händer. Det finns dokumenterat I ett flertal böcker, filmer och annat om just poltergeist aktiviteter. Jag säger att andar inte finns men jag vet något om dem? Hmm, visa mig var jag har skrivit det där tack. Jag tror inte på parapsykologi. Hittills har inget parapsykologiskt fenomen kunnat beläggas genom vetenskapliga tester på ett sådant sätt att det blivit allmänt accepteratDet är just poltergeist-aktivitet vi snackar om, jag tror inte på sådant. Bara för en dum person skriver en bok får mig inte att tro på det mer. Wikipedia Något "naturfenomen" som helt och hållet påminner om fysikaliska/mekaniska poltergeistaktiviteter är dock inte känt och knappast heller sannolikt. Den spiritistiska, som hävdar att en ”ande”, antingen av en avliden eller en spontant uppkommen sådan (i folktron "demon"), vill oroa eller avreagera sig på sin omgivning. Någon rationell förklaring till varför ges ej. Redigerad 7 april, 2007 av Ceone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 Vill ännu en gång bara påpeka att det finns nu och det kommer alltid att finnas saker som vi människor kanske aldrig kommer få något svar på, vilket kommer att innebära att vissa tror på det och vissa inte, men man vet aldrig vilken sida som har rätt. Nu talar jag inte bara om spöken, utan det finns ju andra saker också som inte går att förklara och kanske aldrig får något svar. Det är upp till var och en att välja sida och om man bara väljer en utan att kunna argumentera för den ska man bara vara tyst. Vilket är bra på detta forum, dom flesta kan argumentera för sin sak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts