Cyper Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 1) Absolut. Det är en stor skillnad på en människa och en katt som jamar. Men nu har ingen sagt något om människor. Han påstår att det var spöken eller andar som pratade utanför dörren, alltså ingen människa. Eller du kanske menar på att spöken är människor med vita lakan fortfarande? 2) Jag hör ofta ljud i mitt hus också, men jag kommer inte med något befängt som "Det måste vara ett spöke!", vilket du vid flertalet gånger sagt att du blåögt tror på. 3) Spöken och andar är inte rimligt, inte det minsta. 4) Plingande, Ringklocka btw. Nu har vi det sagt. Ett så simpelt ljud som ett plingande kan du ju för gudsskull inte tro är något övernaturligt, även om det inte finns någon ringklocka så kan ett plingande ljud uppstå hur lätt som helst. 1) Andar är I princip samma sak som människor. De är av människor. 2) Jag har inte sagt flera gånger att jag hört flera olika ljud och trott att det var ett spöke. Jag har sagt det om en sak inte flera! 3) Spöken är väldigt rimliga. Det som inte kan förklaras, exempelvis en stol som lyfter eller kastas iväg utan anledning kan förknippas med poltergeist. 4) Hur uppstår ett pinglade ljud (tänkt dig en sådan pingla som katter brukar ha runt halsen) utan att någon gör ljudet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 1) Andar är I princip samma sak som människor. De är av människor. 2) Jag har inte sagt flera gånger att jag hört flera olika ljud och trott att det var ett spöke. Jag har sagt det om en sak inte flera! 3) Spöken är väldigt rimliga. Det som inte kan förklaras, exempelvis en stol som lyfter eller kastas iväg utan anledning kan förknippas med poltergeist. 4) Hur uppstår ett pinglade ljud (tänkt dig en sådan pingla som katter brukar ha runt halsen) utan att någon gör ljudet? 1) Okej, detta är väl största skillnaden på dig och mig då. Jag tror inte på sånt larv, och därför är "andar" inte människor. 2) Det är överlag alla dina lustigheter, och jag tycker det är komiskt att allt händer just dig. 3) Spöken är bullshit, som allt annat övernaturligt. Allt har en logisk förklaring, bara man tar sig tiden att bryta ner den i mindre problem. 4) Min första tanke var Tinitus. Visst, kan vara konstigt att två personer får tinitus samtidigt under ett tag, men det är den simplaste förklaringen. Men visst, det finns massvis med saker som kan plinga. Vinden som blåser kan få fram väldigt många konstiga ljud. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Det kan vara något som sitter på taket också... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 StellHell, orkade inte läsa allt jag missade medans jag var innaktiv, förutom det du skrev om nederlag. Höjer vita flaggan, är dålig på ord-argument. Men skulle det vara rap-battles skulle du hamna på knä Men allvarligt, tror som jag vill, du tror som du vill och jag ger upp tjaffset nu. Bra argument. Btw, när ska ni ta hand om min report mot mig själv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 1) Okej, detta är väl största skillnaden på dig och mig då. Jag tror inte på sånt larv, och därför är "andar" inte människor. 2) Det är överlag alla dina lustigheter, och jag tycker det är komiskt att allt händer just dig. 3) Spöken är bullshit, som allt annat övernaturligt. Allt har en logisk förklaring, bara man tar sig tiden att bryta ner den i mindre problem. 4) Min första tanke var Tinitus. Visst, kan vara konstigt att två personer får tinitus samtidigt under ett tag, men det är den simplaste förklaringen. Men visst, det finns massvis med saker som kan plinga. Vinden som blåser kan få fram väldigt många konstiga ljud. 1) I guess. 2) Kan inte säga så mycket. I can't changed it. 3) Andar finns och de har visat sig flera gånger att de inte finns någon logiskt förklaring. Nu för tiden är det mer logiskt att tro på dem än att inte göra det. 4) Jag har tinitus, men det har inte min kompis. jag tvivlar starkt på något sådant eftersom ljudet kom från ett speciellt ställe. I ett rum. Dock så gick det inte att lokaliserna exakt varifrån I rummet det kom, bara att det fanns där inne. Sedan har vi tak över vårat hus så det är nog inte vinden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 4) Även om man inte har tinitus så kan man ändå höra ljudet ibland, det har jag gjort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 4) Även om man inte har tinitus så kan man ändå höra ljudet ibland, det har jag gjort. Pingletus. Sure. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Pingletus. Sure. Du skrattar åt våra teorier som är realistiska tillskillnad från dina där man bara sattit sig ner och kommit på en sak. Nu menar jag inte detta med klockan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 (redigerad) Lol, har tinnitus själv Irriterande som fan ibland. EDIT: Ceone, om jag inte minns helt fel var det jag som nämnde klocksaken Redigerad 6 april, 2007 av Xersize Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 (redigerad) Du skrattar åt våra teorier som är realistiska tillskillnad från dina där man bara sattit sig ner och kommit på en sak. Nu menar jag inte detta med klockan StellHell har argument som heter duga. Skrattar inte åt eran teori utan åt din som säger att även du hör sådant, som om det vore normalt. Påtal om ''kommit på en sak...'' Som sista utväg baserar du det på att även du har hört det. Tvivlar, men man vet aldrig. Redigerad 6 april, 2007 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Bara för det kan jag berätta en mystisk händelse som hände mig en gång, jag blev skiträdd men jag lyckades lösa den "omöjliga", genom att tänka efter och undersöka. En gång när jag skulle gå till skolan (jag bor i lägenhet, trapp) så gick jag ut och stängde dörren och skulle låsa. Precis när jag låste, öppnade sopnedkastet av sig själv bakom mig. Jag flög till. Hur fan hände detta? Då kollade jag närmare på sopnedkastdörren och såg att det sitter en fjäder sen kom jag ihåg att min mamma tidigare på morgonen att hon hade kastat en soppåse och kanske inte stängt dörren riktigt då kan den smälla upp av sig själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 (redigerad) Nu för tiden är det mer logiskt att tro på dem än att inte göra det. Hur kan det vara mer logiskt att tro på något som inte har någon logisk förklaring, än att inte tro på det - vilket kan förklaras logiskt? Redigerad 6 april, 2007 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 StellHell har argument som heter duga. Skrattar inte åt eran teori utan åt din som säger att även du hör sådant, som om det vore normalt. Påtal om ''kommit på en sak...'' Som sista utväg baserar du det på att även du har hört det. Tvivlar, men man vet aldrig. Jag är säker på att alla har hört tinitus ljudet någon gång i sitt liv. Ett litet pip. Alla som jag snackat med det om har hört det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 För att logik är för mesar Har utvecklat en helt egen lokig. Exempel på Xersize's Logik: Gräset är grönt för att det skulle se löjligt ut om det var lila. Varför är himlen blå? För att det skulle se löjligt ut om den var brun. Där, logic enough for ya?^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 (redigerad) Bara för det kan jag berätta en mystisk händelse som hände mig en gång, jag blev skiträdd men jag lyckades lösa den "omöjliga", genom att tänka efter och undersöka. En gång när jag skulle gå till skolan (jag bor i lägenhet, trapp) så gick jag ut och stängde dörren och skulle låsa. Precis när jag låste, öppnade sopnedkastet av sig själv bakom mig. Jag flög till. Hur fan hände detta? Då kollade jag närmare på sopnedkastdörren och såg att det sitter en fjäder sen kom jag ihåg att min mamma tidigare på morgonen att hon hade kastat en soppåse och kanske inte stängt dörren riktigt då kan den smälla upp av sig själv. Jaha, och hur löste du det? Att du har Pingletuss? Vad vill du ha sagt med den där texten förutom att det var en fjäder bakom dörren? Att allt fick en naturlig förklaring till att ett sopuppkast öppnade sig? EDIT: Snackar inte om något pip utan PINGLANDE. Som en klocka som katter brukar ha runt sitt halsband. Redigerad 6 april, 2007 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Jaha, och hur löste du det? Att du har Pingletuss? Vad vill du ha sagt med den där texten förutom att det var en fjäder bakom dörren? Att allt fick en naturlig förklaring till att ett sopuppkast öppnade sig? Jag ville ge ett exempel på att allt har en förklaring För att logik är för mesar Har utvecklat en helt egen lokig. Exempel på Xersize's Logik: Gräset är grönt för att det skulle se löjligt ut om det var lila. Varför är himlen blå? För att det skulle se löjligt ut om den var brun. Där, logic enough for ya?^^ Finns redan svar: Därför att ljuset får olika våglängder när de studsar mot ytorna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Jag ville ge ett exempel på att allt har en förklaring En väldigt simpel förklaring. Jag kan också skriva en kort text med något simpelt som ''Hur kan en stol kastas iväg utan att någon (något rör den tydligen) rör den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Men men...det är omöjligt för oss att säga vad i ditt hus kan orsaka ett pinglande när vi aldrig har varit där. En väldigt simpel förklaring. Jag kan också skriva en kort text med något simpelt som ''Hur kan en stol kastas iväg utan att någon (något rör den tydligen) rör den? Trollkarlar kan göra sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Jaha, och hur löste du det? Att du har Pingletuss? Vad vill du ha sagt med den där texten förutom att det var en fjäder bakom dörren? Att allt fick en naturlig förklaring till att ett sopuppkast öppnade sig? EDIT: Snackar inte om något pip utan PINGLANDE. Som en klocka som katter brukar ha runt sitt halsband. Han vill säga att om det hade varit du i den situationen, hade du sprungit skrikande ut ur byggnaden och senare skrivit på forumet om dina nya spök-upptäckter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 (redigerad) Han vill säga att om det hade varit du i den situationen, hade du sprungit skrikande ut ur byggnaden och senare skrivit på forumet om dina nya spök-upptäckter. VA!? Jag förstod vad du menade nu men inte riktigt så........ Redigerad 6 april, 2007 av Ceone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts