Jump to content

Det Okända

Solid_X
 Share

Recommended Posts

Wall of text hit you for 10.000 Hitpoints.

Tack för ett gott skratt såhär på eftermiddagen.

Tack för dagens botteninlägg, och tack för att du läste den med glädje.

Xersize: Har också sett Huset Som Gud Åter Glömde. Grymt bra film. Finns dock flera stycken, så vet inte vilken av dom du sett.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 189
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

StellHell, först och främst måste jag få påstå att du var faktiskt duktig på att komma med bra svar till mina kommentarer. Allvarligt, bra gjort. Respekterar folk som ka argumentera för sin sak :lol:

Men nu för mina motargument:

1. Om du läste lite innan så skulle du ha sett att eftersom att dom sov över där och använde min säng sov jag hos mamma den natten (läste du där hade du även hittat ;) efter det)

2. Min mamma och jag borde på landet utanför Eskilstuna och pappa bodde i Kungsör. Hur dom kan pippa då måste vara ett mysterium

3. Nej, då hade han varit helt drågfri i emelln 1-1½ år

4. Ja, är lättare att se/höra saker om man lyssnar på saker via internet. Men min katt (som senare dog p.ga. ätit för mycket konstiga saker) käkade sönder sladden till högtalarna och hade inga hörlurar då. Knepigt som fan att spela CS, det kan jag lova^^ (R.I.P Gizmo)

5. Om man hör ett ljud medans man surfar har man klockan nere i högra hörnet. Man kan enkelt kolla hur mycket klocka är då och hur mycket hon är när det slutar.

6. Man har hittat spår av extremt stora människoliknande varelser, människor eller apor, vad vet man inte ännu.

7. Ja, gamla hus ger av sig konstiga ljud, men har aldrig hört vägar prata. Har hört att dom har öron dock.

Ska fika nu, men kommer väl tillbaka med fler svar om några minuter.

Tack. En person som inte kan argumentara om sin sak ska inte lägga sig i en diskussion. Kudos man.

1&2: Ett mysterium löst. Finns dock fortfarande X antal förklaringar kvar, som jag inte kommer ta upp. Får lämna något åt fantasin, för att lägga fram alla sortes förslag skulle ta en hel dag.

3: Hokay, som sagt. Drogfrågan hör inte hit om han inte tagit något preparat under dagen eller de närmaste dagarna, och det hade han antagligen inte gjort då.

4: Så du hade inga högtalare alls? En dator för dock fortfarande mycket oväsen av sig utan högtalare. Nu säger jag inte att det var datorn, men det försämrade hörseln, och bakom en stängd dörr kunde vad som helst låtit som ett samtal.

5: Ja, man kan lätt kolla vad klockan är. Men ingen sitter och håller tiden på hur länge ett samtal håller på mitt i natten.

6: Syftar du på detta?

Det är en fejkbild av denna bild;

skeleton-overhead-pos03_868580_1.jpg

Bilden i sig är en bild från en utgrävning från ett skelett från en Mastodont.

Dom har också hittat kvarlevor från Gigantopithecus, som var en väldigt stor apsort som var runt 3 meter höga.

comp_868580_2.jpg

Dom har därimot inte hittat några kvarlevor av levande jättar (alltså, människor som är ovanligt stora)

Dom har även försökt lura folk att de s.k. Coneheads skulle vara jättar vilket är helt fel. Det var så att dom lindade huvudet på nyfödda barn då kraniet fortfarande är mjukt, och på så sätt blev skallen utformad som en kon. Detta var för att det ansågs att man skulle skrämma fiender om man hade väldigt stora huvuden.

Conehead_868580_3.jpg

7: Väggar pratar inte, men ett inte helt isolerat hus, även nya kan få konstiga ljud när det blåser genom det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom har därimot inte hittat några kvarlevor av levande jättar (alltså, människor som är ovanligt stora)

Dom har även försökt lura folk att de s.k. Coneheads skulle vara jättar vilket är helt fel. Det var så att dom lindade huvudet på nyfödda barn då kraniet fortfarande är mjukt, och på så sätt blev skallen utformad som en kon. Detta var för att det ansågs att man skulle skrämma fiender om man hade väldigt stora huvuden.

När gjorde dem det? lidade skallarna menar jag

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

StellHell, börjar bli trött på att argumentera mot dig (mestadels för att jag är van nid att dom jag möter inte har något att komma med), men ger mig inte för enkelt. :lol:

1. Nej, menade inte just dom extremt überstora bilderna. Det kanske är lite överdrivet att se dom som jättar

2. Ja, tänker inte förneka att en dator gör ifrån sig ljud, det vet alla (tillochmed lilla jag :wub:), däremot tror jag inte att något annat kan ha låtit som en konversation... Ok, gör en analys av huset just då

Folk/djur i huset:

Jag och mamma, sov på övervåning i mammas rum ;)

Svåger och syster: Antagligen internet och serietidningar i mitt rum på övervåningen

3 katter: brukade sova i köket på undervåningen

Apparater påslagna:

En dator utan ljud

Säkert en lampa i mitt rum (där syster och svåger befinner sig)

Klocka i 4 rum, både uppe och nere i huset

Hmm... Katter pratar inte, klockor pratar inte, lampor pratar inte (men anden i lampan bablar som fan :o)...

Nej, kan inte komma på vad som låter som prat där.

Och till sist, den mystisma tiden!:

Jag kan som sagt var inte säga helt och fullt att jag vet att dom kollade på klockan eftersom att jag drömde om harar i ett vattenfall, medans jag var i ett helt annat rum. De sa bara att det hade pågåt under tidsperioden 7-8 min (avrundade därför till 7.30 min).

Jusst det, en sak till: Fikat var gott =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När gjorde dem det? lidade skallarna menar jag

Så vitt jag vet så var det de gamla Aztecerna.

@Xer:

1. Ge mig ett exempel på ett bevis på att jättar har funnits. Det är ett påhitt från bibeln, som mycket annat. Ja, dom har hittat stora apsorter, och andra "Homo xxx" arter som är från en fruktansvärt lång tid tillbaka, men absolut inte några som helst bevis på att jättar fanns under den "moderna" homo sapiens tid, som det står i bibeln (alltså, att jättar gick ibland oss, som David och Goliath(jätten)).

2. Människor ger ifrån sig ljud hela tiden. Även när man sover. 3 katter kan föra oväsen ifrån sig, även mitt i natten. Datorer, klockor och lampor är inte heller helt ljudlösa.

Lägg nu ihop alla dessa saker, lägg även till att ett hus också låter isig, och inte bara sakerna i huset. Även saker utanför huset för oväsen. Det blir en väldans massa ljud, och du tror fortfarande att det var två spöken som stod utanför dörren och förde ett samtal.

Du har inte sagt att dom hörde dom tala, utan att dom hörde ljud, eller något som lät som ett samtal, för annars hade dom hört ord, inte ljud.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

StellHell, börjar bli trött på att argumentera mot dig (mestadels för att jag är van nid att dom jag möter inte har något att komma med), men ger mig inte för enkelt. :lol:

1. Nej, menade inte just dom extremt überstora bilderna. Det kanske är lite överdrivet att se dom som jättar

2. Ja, tänker inte förneka att en dator gör ifrån sig ljud, det vet alla (tillochmed lilla jag :wub:), däremot tror jag inte att något annat kan ha låtit som en konversation... Ok, gör en analys av huset just då

Folk/djur i huset:

Jag och mamma, sov på övervåning i mammas rum ;)

Svåger och syster: Antagligen internet och serietidningar i mitt rum på övervåningen

3 katter: brukade sova i köket på undervåningen

Apparater påslagna:

En dator utan ljud

Säkert en lampa i mitt rum (där syster och svåger befinner sig)

Klocka i 4 rum, både uppe och nere i huset

Hmm... Katter pratar inte, klockor pratar inte, lampor pratar inte (men anden i lampan bablar som fan :o)...

Nej, kan inte komma på vad som låter som prat där.

Och till sist, den mystisma tiden!:

Jag kan som sagt var inte säga helt och fullt att jag vet att dom kollade på klockan eftersom att jag drömde om harar i ett vattenfall, medans jag var i ett helt annat rum. De sa bara att det hade pågåt under tidsperioden 7-8 min (avrundade därför till 7.30 min).

Jusst det, en sak till: Fikat var gott =)

Om två katter jamar kan inte det låta som en konversion?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ceone, dagen då du hör två katter som sover snacka på i7-8min, ring mig. Kan hjälpa dig att bli rik på dom.

Jo, visst kan dom jama, men om dom är på nedervåningen (vilket är högst troligt, de hatade övervåningen. Katter har också en känsla för spöken säger dom ;)) och jamar så skulle det ändå inte låta som en konversation utanför hennes dörr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ceone, dagen då du hör två katter som sover snacka på i7-8min, ring mig. Kan hjälpa dig att bli rik på dom.

Jo, visst kan dom jama, men om dom är på nedervåningen (vilket är högst troligt, de hatade övervåningen. Katter har också en känsla för spöken säger dom ;)) och jamar så skulle det ändå inte låta som en konversation utanför hennes dörr.

Katter brukar inte sova på nätterna som människor. De är ofta uppe på nätterna för de har bra nattsyn bland annat. Klart jamande kan låta som en konversion.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men för blodiga flodar. Det är en väldigt stor skillnad att höra en katt jama och en människa prata. Det är klart en mörkare röst när en människa pratar, för övrigt är jamande inte någon röst utan mer ett ljud. Lite som ''Varför lämnade du inte in ditt skolarbete om fundamentalism?''

- Hunden åt upp det. Om jag inte har fel så var det två st som hörde det samtidigt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Cyprez: Stämmer bra, två personer som hörde det och ja, katter har ljusare ljud än människors konversationer

@Ceone: När ska du ge upp? StellHell har bra argument, du ifrågasätter bara allt. Men visst, vill du ha svar på det får du det:

1. Du känner inte mina dåvarande katter, Dom var som människor. En, som lever idag, äter grönsaker, avokado, apelsiner, papper, allt (Kära, lilla Nisse =)) och dom sov varje natt. Dom gick och la sig när vi gjorde.

2. Som jag skrev ovan, katters ljud är annorlunda än människosnack

3. Nej, katter har inte bra mörkerseende. Ok, lite bättre än människor, men tar du bort deras morrhår går dom in i allt. Syrran tog bort en kisses morrhår när hon var liten, katten har aldrig haft så många blåmärken ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men för blodiga flodar. Det är en väldigt stor skillnad att höra en katt jama och en människa prata. Det är klart en mörkare röst när en människa pratar, för övrigt är jamande inte någon röst utan mer ett ljud. Lite som ''Varför lämnade du inte in ditt skolarbete om fundamentalism?''

- Hunden åt upp det. Om jag inte har fel så var det två st som hörde det samtidigt?

Jag ser att din aura är svart just nu, genom skärmen.. Det är faktist sant! ;)

Dom hörde något som lät som en konversation, alltså ingen riktig konversation. Skulle jag stå och prata utanför din dörr så skulle du höra vad jag säger. Nu hör dom bara ljud, som lät som en konversation och där kom ghostbusters och spräckte din lilla bubbla!

Tycker du borde lägga ner det här, då du flertalet gånger fått stora berg med bevis på saker som du tror på, men du är fast besluten att du har rätt i allt. Andar, ljussken, auror, spöken, själar.. Listan kan göras lång, och det gör dig bara dummare.

Kom med något vettigt om du ska komma med något alls.

Det är så fel och framförallt lathet som gör att man tar första bästa som man tror på.

Du hör ett ljud i ditt hus, och det första du tror det är är ett spöke, för det är lättast att förklara. "Ja, men klart det är ett spöke, ingen kan ju bevisa att jag har fel"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stell, du verkar lite mer stressad. Relaaaaaaazxxxxx......

Nej, allvarligt nu, denna konversation verkar inte komma någonstans. Vad sägs om att dom hörde ett ljud utanför mitt rum, några tror att det var spöken och några inte? Låter bra?

Stressad? Nix, inte äns lite. Har bara en liten dispyt mot Cyprez. Gillar inte hans sätt att agera.

Luktar det nederlag månne? Vad säger ni grabbar, går man med på den andres förslag så har man väl förlorat?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ser att din aura är svart just nu, genom skärmen.. Det är faktist sant! ;)

Dom hörde något som lät som en konversation, alltså ingen riktig konversation. Skulle jag stå och prata utanför din dörr så skulle du höra vad jag säger. Nu hör dom bara ljud, som lät som en konversation och där kom ghostbusters och spräckte din lilla bubbla!

Tycker du borde lägga ner det här, då du flertalet gånger fått stora berg med bevis på saker som du tror på, men du är fast besluten att du har rätt i allt. Andar, ljussken, auror, spöken, själar.. Listan kan göras lång, och det gör dig bara dummare.

Kom med något vettigt om du ska komma med något alls.

Det är så fel och framförallt lathet som gör att man tar första bästa som man tror på.

Du hör ett ljud i ditt hus, och det första du tror det är är ett spöke, för det är lättast att förklara. "Ja, men klart det är ett spöke, ingen kan ju bevisa att jag har fel"

Det är endå skillnad på om en katt står och jamar eller om en människa pratar. En människas sound är mycket grövre och kraftfullare än en katts jamande. Skulle jag andvända en bandspelare med en kattsjamande och en människas röst skulle man höra skillnad. Om det är sant eller icke har jag inte en blekanste aning om, vet dock att det är skillnad på dessa röster/ljud. Jag har inte påstått att jag har rätt I allt, men jag vet att andarna finns där. Ingenting gör mig dummare, ju mer jag vet ju mer förstår jag, och ju mer jag förstår ju mer kan jag tro.

På dina sista rader gjorde du felet att komma med personliga påståenden om mig som du inte vet något om. Jag (som väldigt mångra andra) har hört konstiga ljud vid sitt hus/stuga/lägehet whatever, men jag tar inte förklaring att ''Det är en aktivitet I huset!''

Jag har vid flera uttalanden hävdat att jag inte förknippar eller tror på allt. Jag tar inte förklaringen som är lättast utan den som är rimligast. Det finns många saker man inte tror på men även de som man tror på. Jag går på dem som jag tror på.

Jag har tidigare sagt att jag hört ett pinglande ljud på våran övervåning. Det finns ingen som helst pingeli-lick sak här. Det var inte ett knackande, det hade man hört. Dörren till det rumet ligger tre meter från mig. Inte nog med att min kompis har hört det. Hur ska jag annars förklara det? För att inte du ska missuppfatta ännu mer så säger jag även att jag inte är den person som ser allt övernaturligt utan att det är jag som tror på det. Folk hävdar ofta I diskusioner att just jag ser allt konstigt, då jag bara yttrat det ett fåtal gånger om samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

(1)Det är endå skillnad på om en katt står och jamar eller om en människa pratar. En människas sound är mycket grövre och kraftfullare än en katts jamande. Skulle jag andvända en bandspelare med en kattsjamande och en människas röst skulle man höra skillnad. Om det är sant eller icke har jag inte en blekanste aning om, vet dock att det är skillnad på dessa röster/ljud. Jag har inte påstått att jag har rätt I allt, men jag vet att andarna finns där. Ingenting gör mig dummare, ju mer jag vet ju mer förstår jag, och ju mer jag förstår ju mer kan jag tro.

(2)På dina sista rader gjorde du felet att komma med personliga påståenden om mig som du inte vet något om. Jag (som väldigt mångra andra) har hört konstiga ljud vid sitt hus/stuga/lägehet whatever, men jag tar inte förklaring att ''Det är en aktivitet I huset!''

(3)Jag har vid flera uttalanden hävdat att jag inte förknippar eller tror på allt. Jag tar inte förklaringen som är lättast utan den som är rimligast. Det finns många saker man inte tror på men även de som man tror på. Jag går på dem som jag tror på.

(4)Jag har tidigare sagt att jag hört ett pinglande ljud på våran övervåning. Det finns ingen som helst pingeli-lick sak här. Det var inte ett knackande, det hade man hört. Dörren till det rumet ligger tre meter från mig. Inte nog med att min kompis har hört det. Hur ska jag annars förklara det? För att inte du ska missuppfatta ännu mer så säger jag även att jag inte är den person som ser allt övernaturligt utan att det är jag som tror på det. Folk hävdar ofta I diskusioner att just jag ser allt konstigt, då jag bara yttrat det ett fåtal gånger om samma sak.

1) Absolut. Det är en stor skillnad på en människa och en katt som jamar. Men nu har ingen sagt något om människor. Han påstår att det var spöken eller andar som pratade utanför dörren, alltså ingen människa. Eller du kanske menar på att spöken är människor med vita lakan fortfarande?

2) Jag hör ofta ljud i mitt hus också, men jag kommer inte med något befängt som "Det måste vara ett spöke!", vilket du vid flertalet gånger sagt att du blåögt tror på.

3) Spöken och andar är inte rimligt, inte det minsta.

4) Plingande, Ringklocka btw. Nu har vi det sagt. Ett så simpelt ljud som ett plingande kan du ju för gudsskull inte tro är något övernaturligt, även om det inte finns någon ringklocka så kan ett plingande ljud uppstå hur lätt som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor