Jump to content

Det Okända

Solid_X
 Share

Recommended Posts

@skribb: "Gåvan" kanske är slumpmässigt utdelad och kan finnas i släkt eller så är det "the man uppstairs" som gör det, tror dock på första alternativet där.

@Ceone: Kan vara magnetism eller något annat. The world will never know for shure...

@Cyprez: En gång efter att min morfar dött såg jag och mamma honom stå på vägen och kolla in vårat nya hus. Han hade aldrig varit där och han sa hela tiden att han gjärna skulle vilja åka dit. Scary enough?

@guardian: Ska fan besöka det när jag har fått körkort och bil :lol:

@Cyprez igen: Hänga med då?

Prästgården är bland sveriges mest kända spökhus =) finns dem som inte skulle gå in i det huset igen för ens en miljon kronor. borgvattnets hemsida: borgvattnet

EDIT: hemsidan är för hela byn, för att komma till infon och huset, klicka på länken "spökprästgården" till vänster :D

Redigerad av guardian
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 189
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Guardian, tack för varningen men ungdomarna i Eskilstuna (fan, lät gammalt^^) vet att jag ä rätt galen. Nu menar jag inte psycho-galen eller drog-galen utan nu menar jag seriöst galen. Jag gör saker som dom flesta inte vågar. Inte för att jag är modig, utan för att jag är dumdristig och älskar kicken av det hela :D

Ska fan bli det roligaste jag har gjort i hela mitt liv :lol:^_^:P:(:P:wub: :wub: :wub:

EDIT:

Här finns alla attribut varje spökhus med självaktning bör ha: knarrande trappor, mystiska språng, tunga draperier och spindelväv i taket.

Fan, ett av de få saker som jag hatar i världen. Spindlar ;)

Redigerad av Xersize
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte alls. Oavsett om chansen är 0,00000000000000000000000001% att en vindpust släcker ett ljus samtidigt som en hund skäller i närheten så betyder det inte att chansen är noll. Fattar du? :D

Nej, självklart är inte chansen 0. Men tyckte endå det var lite läskigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En gång efter att min morfar dött såg jag och mamma honom stå på vägen och kolla in vårat nya hus. Han hade aldrig varit där och han sa hela tiden att han gjärna skulle vilja åka dit. Scary enough?

Konstigt att det bara är du och mor din som ser skiten. Vidskepliga månne? Synd dock att mor din uppmuntrar till sånt befängt trams.

Jag har aldrig sett mina döda mor eller farföräldrar, för jag vet att dom är döda! Ni kanske också borde inse det någon gång.

Falks Grav är ett välbesökt ställe i mina trakter, då det sägs att graven alltid är utstyckad med nya blommor varje dag. Jag och ett par kompisar sov över vid graven för att slå hål på legenden, och tro fan att det inte kom någon med blommor. Alltså är hela skiten en bluff. Bara någon som åker dit när det är folktomt och lägger dit blommor. Det går också en skröna om att om man klarar att köra från graven bort till bron där postdirigenten rånades, och männen mördades på under en minut så ska man höra postdirigenten komma farandes på vägen, men.. Det är i princip omöjligt att klara det under en minut, då det är en väldigt krogig och svår väg. En del har försökt och gått döden till mötes då bilen åkt av vägen och rullat ner i skogen. Jag har själv försökt med min 125:cc och det var en hårsmån från att sluta i graven det med, så det är så vitt jag vet också bara en skröna, då det inte går att bevisa utan att betala med sitt egna liv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Konstigt att det bara är du och mor din som ser skiten. Vidskepliga månne? Synd dock att mor din uppmuntrar till sånt befängt trams.

Jag har aldrig sett mina döda mor eller farföräldrar, för jag vet att dom är döda! Ni kanske också borde inse det någon gång.

Falks Grav är ett välbesökt ställe i mina trakter, då det sägs att graven alltid är utstyckad med nya blommor varje dag. Jag och ett par kompisar sov över vid graven för att slå hål på legenden, och tro fan att det inte kom någon med blommor. Alltså är hela skiten en bluff. Bara någon som åker dit när det är folktomt och lägger dit blommor. Det går också en skröna om att om man klarar att köra från graven bort till bron där postdirigenten rånades, och männen mördades på under en minut så ska man höra postdirigenten komma farandes på vägen, men.. Det är i princip omöjligt att klara det under en minut, då det är en väldigt krogig och svår väg. En del har försökt och gått döden till mötes då bilen åkt av vägen och rullat ner i skogen. Jag har själv försökt med min 125:cc och det var en hårsmån från att sluta i graven det med, så det är så vitt jag vet också bara en skröna, då det inte går att bevisa utan att betala med sitt egna liv.

Så jävla sant! Allting har en naturlig förklaring. Tänk på att det finns många illutionister som kan skapar rätt läskiga saker och lura folk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så jävla sant! Allting har en naturlig förklaring. Tänk på att det finns många illutionister som kan skapar rätt läskiga saker och lura folk.

Såklart det har det.

Frågan är ju dock varför det bara är "spöken" och "döda" från långt bak i tiden som spökar, inte sant? Alla dessa "spökhus" och andra saker är i princip alltid från 1800-tal och tidigare. Dog spökena ut innan 1900-talet, eller blev det helt enkelt inte lika coolt med spökhistorier när industrin började blomstra?

Om dessa spöken i de gamla spökhusen och slotten är sanna, så skulle det ju vara så att alla personer som dör skulle spöka, och så är ju inte fallet. Vad gör att en död person börjar spöka, om det inte är så att det är umgänget spöket umgicks med innan det dog är idioter?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såklart det har det.

Frågan är ju dock varför det bara är "spöken" och "döda" från långt bak i tiden som spökar, inte sant? Alla dessa "spökhus" och andra saker är i princip alltid från 1800-tal och tidigare. Dog spökena ut innan 1900-talet, eller blev det helt enkelt inte lika coolt med spökhistorier när industrin började blomstra?

Om dessa spöken i de gamla spökhusen och slotten är sanna, så skulle det ju vara så att alla personer som dör skulle spöka, och så är ju inte fallet. Vad gör att en död person börjar spöka, om det inte är så att det är umgänget spöket umgicks med innan det dog är idioter?

Enkelt svar: De vill hålla personer borta ifrån huset/området.

När man byggde pryamiderna så sa man om man gick in i pyramiden så skulle man få en förbannelse över sig och då vågade ingen gå in i dem, förräns engelsmännen kom.

Man måste ha ett mål om man skulle vilja spöka. Att synas? Att visa att man finns? Men varför försvinner dom och sånt då? Vill dom visa sig för vissa och inte finnas "officielt"?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

StellHell, om du skulle öppna dina lata ögon ett tag skulle du se att min faster är "synsk" och min syster och svåger, som inte tror på något annat än sig själva, sin familj och sina barn, hörde en konversation i vårat hus medansalla låg och sov. Men jag antar att om man har så mycket makt i ett forum som du har så behöver man väl inte läsa, man kan bara dumpa saker på andra?

Och en sista sak, du skrev följande (citerar helt korrekt nu):

FÖr det första skulle det vara skumt om någon levandes började spöka, även om du säkert själv ser ut som en döing. För det andra dog min morfar under sent 90-tal och han har "kommit tillbaka" några gånger. Finns säkert flera fall med spöken (eller "spöken") som har påträffats senare i enkla hus. Det har bara inte blåsts upp så mycket för att nuförtiden tror inte lika mycket folk på spöken som för 20-30 år sedan och det inte hände i ett slott. Händer det i ett slott så blir det större för att slott är så lyxiga. Desutom säljer ett "spökslott" bättre än ett vanligt slott, medans vanliga hus/lägenheter tar tid att sälja om det spökar i dom.

Förresten, råder er med nerver för skräckfilmer att se "Huset som Gud glömde". Bra film och sägs vara baserad på en verklig händelse.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

StellHell, om du skulle öppna dina lata ögon ett tag skulle du se att min faster är "synsk" och min syster och svåger, som inte tror på något annat än sig själva, sin familj och sina barn, hörde en konversation i vårat hus medansalla låg och sov. Men jag antar att om man har så mycket makt i ett forum som du har så behöver man väl inte läsa, man kan bara dumpa saker på andra?

Och en sista sak, du skrev följande (citerar helt korrekt nu):

FÖr det första skulle det vara skumt om någon levandes började spöka, även om du säkert själv ser ut som en döing. För det andra dog min morfar under sent 90-tal och han har "kommit tillbaka" några gånger. Finns säkert flera fall med spöken (eller "spöken") som har påträffats senare i enkla hus. Det har bara inte blåsts upp så mycket för att nuförtiden tror inte lika mycket folk på spöken som för 20-30 år sedan och det inte hände i ett slott. Händer det i ett slott så blir det större för att slott är så lyxiga. Desutom säljer ett "spökslott" bättre än ett vanligt slott, medans vanliga hus/lägenheter tar tid att sälja om det spökar i dom.

Förresten, råder er med nerver för skräckfilmer att se "Huset som Gud glömde". Bra film och sägs vara baserad på en verklig händelse.

Nu VILL jag har svar på min fråga! Vem vill ha 1 miljon dollar? Alla såklart! Om man nu är övertygad om en sak som finns i ett hus varför då inte ta chansen och slippa arbeta för livet? En person i USA (som jag nämt tidigare) ger 1 miljon dollar till den som kan bevisa att något övernaturligt finns exempel: Spöken, synisk, läsa folks tankar och hitta rätt i lådor utan att sett vad som lades ner i dem. Alla som har försökt har misslyckats, för det är omöjligt att något sådant finns. Bara i fantasin.

Varför tror mindre folk på spöken idag än för 30 år sedan? På 1800-talet trodde 100 % att spöken fanns, varför? De måste hitta förklaringar på allting och tar den enkla vägen och säger att det är en ond kraft istället för att ta reda på det vetenskapligt. Folk har blivit mer realistiska vilket är bra tycker jag....

Om någon hostar flera gånger och man hör det igenom väggar så kan det låta som en konversion. Det gäller att vara långsökt. För att vara kortsökt är helt fel.

Ett ord räcker för att säga vem/vad som skapade all spök-hysteri: RELIGIONERNA

Redigerad av Ceone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Din faster är inte synsk. Att vara synsk är lika idiotiskt som att vara ett medium. Och jag lovar dig att din faster inte är ett medium, för det finns inga som kan se andrar och annat påhitt.

Att höra en konversation är inte heller något övernaturligt, och jag tror de flesta någongång har trott sig höra röster som egentligen inte fanns.

Att sedan lasta över att jag är Admin här gör mig till en mindre trovärdig person är bara nonsens. Men man ska väl inte begära mer av en person som inte är kapabel att se skillnad på rätt och fel.

Du missförstod mig på den frågan. En levande person kan inte spöka, och det är ganska självklart inte sant. Trodde jag du med borde fattat, men där hade jag visst fel. (och igen, lägg ner med personliga påhopp för då åker du på varning)

Jag menar att om du kollar upp alla dessa s.k. spökhus och liknande så är dom inte precis byggda på 80-talet, utan det är i princip oavkortat stora slott eller andra ruckel byggda på 1800-talet, och på den tiden fanns inte media som idag, och då fick dom underhålla sig med; Japp, spökhistorier. Och som alla vet är det lätt att en historia hålls i liv, hur osann den än må ha varigt.

Det finns inga spökhus som är byggda under sent 1900-tal, och det är det som gör det hela så osannolikt, då spöken som är väsen, inte försvinner, så borde alla personer som dör spöka. Men så är inte fallet, inte sant? Inte läser du i tidningen att en person dör ena dagen, för att sedan börja spöka dagen efter. Det händer inte, och det gör saken bara lättare för oss med något innanför pannbenet att förstå att allt detta spöksnack är lika med skitsnack.

Att blanda in din morfar är befängt, då du i otaliga topicar visat hur ovis du är i ämnet, och att det bara är du och din mor som sett honom gör saken än mindre trovärdig. Ni kan ha sett en annan man som var lik er morfar eller helt enkelt en synvilla. 2 personer kan inte bevisa att en person börjar spöka för ni trott er sett honom stå utanför erat hus.

Och igen har du fel. Det har inte "blåsts upp" lika mycket för det inte är sant. Det spelar ingen roll om det är en lägenhet mitt i stan eller ett slott ute på vishan, det är samma blåa lögn. Spöke som spöke. Varför skulle ett spöke i ett slott vara så mycket häftigare än ett spöke i en lägenhet? Det är fortfarande ett spöke. Och folk tror inte på spöken i samma utrstäckning idag för idag finns det mer saker för att bevisa att allt bara är bluff. Och att säga att slott är lyxigare och att på så sätt blir spöket ett "kändisspöke" får mig att skratta högljutt här hemma i min lilla vrå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snälla tant Ceone, det här är jävligt jobbigt, att sådana som du och StellHell som inte kan öppna sina ögon inte heller kan läsa allt. Återgå till det där med min syster och svåger några sekunder och se att.. Hmm, ja vad var det nu? Just det: ALLA ANDRA SOV! Och om du kan hitta någon som kan hosta så att det låter som en konversation i 7.5 minuter får DU 1milj dollar av MIG.

Tänk efter nu på männinskans misstag. Jorden var platt, Jorden var i mitten av unniversum o.sv. Du säger alltså att efter alla fel människan har haft tidigare finns det inte ens en liten, liten, liten, liten chans att det finns något som vi människor inte kan förstå och kanske aldrig få svar på?

Och om du nu tänker att "människan kan få svar på allt", räkna då ut lite matematik åt mig; Hur stor är rymde, hur många planeter finns det, hur många solsystem finns, vad är svarta hål, hur fungerar dom och hur fort färdas man i dom och hur många livsformer finns i rymden? När du kan räkna ut allt detta så lovar jag att sluta tro på sådantsom inte går att bevisas

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och om du nu tänker att "människan kan få svar på allt", räkna då ut lite matematik åt mig; Hur stor är rymde, hur många planeter finns det, hur många solsystem finns, vad är svarta hål, hur fungerar dom och hur fort färdas man i dom och hur många livsformer finns i rymden? När du kan räkna ut allt detta så lovar jag att sluta tro på sådantsom inte går att bevisas

Rymden är 73 miljarder ljusår brett. Det växer hela tiden.

Hur många planeter? Det är sådant som tar lång tid att räkna. Men forskarna kartlägger hela tiden nya planeter.

Så bara för man inte vet något vad för något är så ska man säga att det är något övernaturligt? NEJ! Sanningen ska fram. Alltid. Tro mig.

Dina frågor har ju inte riktigt med samma sak, spöken som vissa tror på ska finnas på vår planet här hos oss. Det är som att stå i Sverige och säga vad vädret är i New York. Men med sateliter kan man det, och det kommer man kunna göra med rymden också i framtiden.

7,5 minuter? Tog dom tiden eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, varför är det i 99% av fallen som det är människor som det handlar om i spökeriet.

Det kan ju lika bra handla om någon hund eller nåt annat, eftersom det dör fler sådanna andra djurarter än vad det dör människor.

Men well.. Människan överskattar sig själv, och vågar inte kalla sig själva djur, och tror sig

att det finns något som heter själ som endast människor har.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snälla tant Ceone, det här är jävligt jobbigt, att sådana som du och StellHell som inte kan öppna sina ögon inte heller kan läsa allt. Återgå till det där med min syster och svåger några sekunder och se att.. Hmm, ja vad var det nu? Just det: ALLA ANDRA SOV! Och om du kan hitta någon som kan hosta så att det låter som en konversation i 7.5 minuter får DU 1milj dollar av MIG.

(1)Tänk efter nu på männinskans misstag. Jorden var platt, Jorden var i mitten av unniversum o.sv. Du säger alltså att efter alla fel människan har haft tidigare finns det inte ens en liten, liten, liten, liten chans att det finns något som vi människor inte kan förstå och kanske aldrig få svar på?

(2)Och om du nu tänker att "människan kan få svar på allt", räkna då ut lite matematik åt mig; Hur stor är rymde, hur många planeter finns det, hur många solsystem finns, vad är svarta hål, hur fungerar dom och hur fort färdas man i dom och hur många livsformer finns i rymden? När du kan räkna ut allt detta så lovar jag att sluta tro på sådantsom inte går att bevisas

Det är i lika hög grad du som är inskränkt och vägrar höra den andra sidans verision på saker och ting. Alla tänker och tror inte på samma sätt som du, du vet.

Jag har svårt att tro att dom låg med tidtagarur för att veta hur lång en konversation höll på under en natt. Och som jag sa i mitt tidigare inlägg, det är lätt att tro man hör röster. Sedan ser jag inte vad dom gjorde uppe mitt i natten, om det inte är något väldans snuskigt. För om dom bara vaknade till så kan det vart ett mellanting så dom halvsov och således trodde dom att deras drömmar var verklighet.

1) Människan har haft fel i allt tills dom bevisat motsatsen. Jorden var platt tills dom fick resurser att motbevisa det. Allt sådant är helt orelevant med detta, men när kunskapen växer så växer också människan. Vi har haft fel i dessa saker, men också haft rätt i det. Tiden har sin gång, och vi slår hål på alla klurigheter.

2) Du är i framtiden och rotar. Vi har bara luktat på utsidan av universum. Vi har än sålänge knappt kommit utanför vårat egna solsystem, och du vill veta hur stort universum är. Människan har inte svaret på dessa frågor för vi inte har utrustningen för det än, men det kommer, jag lovar dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@StellHell:

1. Den dagen jag blir rädd för varningar kommer en känguru att hoppa ur allas näsborrar

2. Sa inte att det gjorde dig sämre att vara Admin, påpekade bara att du kanske har lite för mycket maktbehov. Ge varningar till folk som vågar säga emot dig t.e.x?

3. Om jag inte får komma med personangrepp, varför får du? Ska quota några i det sista du sa:

man ska väl inte begära mer av en person som inte är kapabel att se skillnad på rätt och fel, gör saken bara lättare för oss med något innanför pannbenet att förstå att allt detta spöksnack är lika med skitsnack
Kanske inte direkta angrepp mot mig då mitt namn aldrig nämns, men det är ändå uppenbart vem du menar. Och hotet
lägg ner med personliga påhopp för då åker du på varning
är väl inte heller bra syn för en Admin? Eller?

4. Ok för att min svåger har tagit dråger tidigare, men om han och min syster harsamma halluscination är det något som är väldigt skumt...

5. DOm är nattdjur, dom är alltid uppe sent. Dom senaste gången jag har sovit där har vi handlat käk på en korvmojj vid 1-1.30 och gör dom något snuskigt? Kul för dom då, bryr mig inte (även om dom var i min säng just då : S)

och slutligen 6 (har du fått det ännu?): Ja, snokar i framtiden där, men det gör man även med spökena, eller hur? Måste få fram bevisen, vilket antagligen kommer hända i framtiden, likaså rymden.

@Ceone: Ok, ger dig lite kredit för att du kunde veta det där med rymden, men ändå ingen exakt skala.

Och till er båda: Om två personer ligger/sitter/står vakna och har en klocka i rummet och en vid datorn (syrran surfade hela nätterna) så kan dom inte hålla reda på antalet minuter? Rediculous shit, holmes.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@StellHell:

1. Den dagen jag blir rädd för varningar kommer en känguru att hoppa ur allas näsborrar

2. Sa inte att det gjorde dig sämre att vara Admin, påpekade bara att du kanske har lite för mycket maktbehov. Ge varningar till folk som vågar säga emot dig t.e.x?

3. Om jag inte får komma med personangrepp, varför får du? Ska quota några i det sista du sa: Kanske inte direkta angrepp mot mig då mitt namn aldrig nämns, men det är ändå uppenbart vem du menar. Och hotet är väl inte heller bra syn för en Admin? Eller?

4. Ok för att min svåger har tagit dråger tidigare, men om han och min syster harsamma halluscination är det något som är väldigt skumt...

5. DOm är nattdjur, dom är alltid uppe sent. Dom senaste gången jag har sovit där har vi handlat käk på en korvmojj vid 1-1.30 och gör dom något snuskigt? Kul för dom då, bryr mig inte (även om dom var i min säng just då : S)

och slutligen 6 (har du fått det ännu?): Ja, snokar i framtiden där, men det gör man även med spökena, eller hur? Måste få fram bevisen, vilket antagligen kommer hända i framtiden, likaså rymden.

@Ceone: Ok, ger dig lite kredit för att du kunde veta det där med rymden, men ändå ingen exakt skala.

Och till er båda: Om två personer ligger/sitter/står vakna och har en klocka i rummet och en vid datorn (syrran surfade hela nätterna) så kan dom inte hålla reda på antalet minuter? Rediculous shit, holmes.

1. Careface. Really.

2. Maktbehov? Jag tycker spöksympatisörer är ett jävla pack, som emos och religiösa. Har inget med min maktposition att göra. Har inget att göra att folk säger emot mig. Alla får ha en åsikt, men personangrepp pga. min sits tillåter jag inte.

3. Jag anser att en person som tror på spöken inte har alla hästar i stallen, inget personligt mot dig, utan alla som tänker som dig.

4. Droger hör inte hit om han inte tagit dom när det inträffade. Du sa att alla sov, men ändå säger du att alla är nattugglor. Du menar på att du sov, men att din syster och svåger var vakna. Vem har sagt att inte dina föräldrar inte lekte i sänghalmen, det var så du kom till förstår du. Jag tror inte dina föräldrar vill säga det rakt ut inför famlijen att dom hade sex under natten för din syster och svåger hörde röster.

5. Läs föregående punkt. (och igen, vad har mitt sexliv med det här att göra. Men om du är så nyfiken, ja. Jag har knullat som en kanin i mina dagar)

6. I framtiden har vi svaren, helt rätt. Tills dom bevisat att spöken finns så är allt lögn. Har du inga bevis för något så är det lögn tills du bevisar motsatsen.

I bibeln står det att jättar levde på jorden. Inga kvarlevor har hittats, och tills dom hittar något så är det en bluff. Samma sak med spöken.

@Klockan: Man håller inte tiden på ett samtal som hålls mitt i natten. Och om dom var vakna, och din syster surfade så finns det ännu mer bevis för att det bara var inbillning. Jag hör ofta ljud uppifrån när jag sitter på mitt rum i källaren när jag är ensam hemma. Ett hus ger av sig många underliga ljud hela tiden, och en dator som står och surrar gör saken bara värre. Your the ridiculous shit, holmes.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förklaringen till varför du inte sett dem kan vara många. Den största chansen är att deras själ har gått över till andra sidan, dvs. den finns inte med oss. Andar visar sig inte utan anledning. Du kan inte på något att ''Jag såg inget den gången.'' det inte skedde någon aktivitet vid Falks Grav, som förmodligen någon/några har ljugit om. Spökjägare kan ägnar timmar,dagar,veckor,månader, eller år för att hitta det du inte tror på. Ingen vettig människa skulle avbrutet heller förfalska saker och ting och ha det som en hobby, i över fytio år - Åtminstående inte den del som talar sanning. Sanningen är att det finns mer förfalskat händelser än sanna. Varför? Därför folk vill ha publicitet och pengar och berömelse. Miljardstals saker har hänt, och självklart är mer än hälften förfalskat då det andra är sant. Inte för att jag tror Falks Grav är sant, men bara för att du inte ser något betyder det inte att det är helt förfalskat. I mina ögon ser det mer ut som en gengångare som har fastnat I mellanvärlden. Det låter som om ''Falks Grav mot världens andar'', som om du genom detta har beslutat dig för att det inte finns. Att hålla sig efter logiken är ett väldigt smart drag som man använder, men då ett föremål flyger iväg eller då man knuffas av ingenting, så är står logiken där och säger att det inte hände, trots människans höga intlligens. För övrigt tror jag inte en tvivlande person som du (och många andra) skulle ta sig tid att sova över vid en grav. Förstår inte heller hur du kan tycka att det är vanlig Söndagsbön att höra en konversation min I natten. Bara för att en forumit på ett forum säger något om detta, och att du tycker det låter konstigt, eller att personen kanske inbillade sig, betyder inte det att världens andar är förfalskade.

Som för att understryka detta finns det (i Sverige) flera tydliga bevis på EVP.

Du påstår att vara synsk är idioti, även om du I fråga inte vet vem personen är eller om det är sant. Folk säger att de som tror på spöken trotsar logiken och det är helt fel. Det är andarna som trotsar logiken och våran tro och syn, inte människorna.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förklaringen till varför du inte sett dem kan vara många. Den största chansen är att deras själ har gått över till andra sidan, dvs. den finns inte med oss. Andar visar sig inte utan anledning. Du kan inte på något att ''Jag såg inget den gången.'' det inte skedde någon aktivitet vid Falks Grav, som förmodligen någon/några har ljugit om. Spökjägare kan ägnar timmar,dagar,veckor,månader, eller år för att hitta det du inte tror på. Ingen vettig människa skulle avbrutet heller förfalska saker och ting och ha det som en hobby, i över fytio år - Åtminstående inte den del som talar sanning. Sanningen är att det finns mer förfalskat händelser än sanna. Varför? Därför folk vill ha publicitet och pengar och berömelse. Miljardstals saker har hänt, och självklart är mer än hälften förfalskat då det andra är sant. Inte för att jag tror Falks Grav är sant, men bara för att du inte ser något betyder det inte att det är helt förfalskat. I mina ögon ser det mer ut som en gengångare som har fastnat I mellanvärlden. Det låter som om ''Falks Grav mot världens andar'', som om du genom detta har beslutat dig för att det inte finns. Att hålla sig efter logiken är ett väldigt smart drag som man använder, men då ett föremål flyger iväg eller då man knuffas av ingenting, så är står logiken där och säger att det inte hände, trots människans höga intlligens. För övrigt tror jag inte en tvivlande person som du (och många andra) skulle ta sig tid att sova över vid en grav. Förstår inte heller hur du kan tycka att det är vanlig Söndagsbön att höra en konversation min I natten. Bara för att en forumit på ett forum säger något om detta, och att du tycker det låter konstigt, eller att personen kanske inbillade sig, betyder inte det att världens andar är förfalskade.

Som för att understryka detta finns det (i Sverige) flera tydliga bevis på EVP.

Du påstår att vara synsk är idioti, även om du I fråga inte vet vem personen är eller om det är sant. Folk säger att de som tror på spöken trotsar logiken och det är helt fel. Det är andarna som trotsar logiken och våran tro och syn, inte människorna.

Wall of text hit you for 10.000 Hitpoints.

Tack för ett gott skratt såhär på eftermiddagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

StellHell, först och främst måste jag få påstå att du var faktiskt duktig på att komma med bra svar till mina kommentarer. Allvarligt, bra gjort. Respekterar folk som ka argumentera för sin sak :lol:

Men nu för mina motargument:

1. Om du läste lite innan så skulle du ha sett att eftersom att dom sov över där och använde min säng sov jag hos mamma den natten (läste du där hade du även hittat ;) efter det)

2. Min mamma och jag borde på landet utanför Eskilstuna och pappa bodde i Kungsör. Hur dom kan pippa då måste vara ett mysterium

3. Nej, då hade han varit helt drågfri i emelln 1-1½ år

4. Ja, är lättare att se/höra saker om man lyssnar på saker via internet. Men min katt (som senare dog p.ga. ätit för mycket konstiga saker) käkade sönder sladden till högtalarna och hade inga hörlurar då. Knepigt som fan att spela CS, det kan jag lova^^ (R.I.P Gizmo)

5. Om man hör ett ljud medans man surfar har man klockan nere i högra hörnet. Man kan enkelt kolla hur mycket klocka är då och hur mycket hon är när det slutar.

6. Man har hittat spår av extremt stora människoliknande varelser, människor eller apor, vad vet man inte ännu.

7. Ja, gamla hus ger av sig konstiga ljud, men har aldrig hört vägar prata. Har hört att dom har öron dock.

Ska fika nu, men kommer väl tillbaka med fler svar om några minuter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor