Mr.Dumbom Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Nu är jag så grymt trött på detta problem jag alltid får. Brännaren (HL-DT-ST DVDRRW GWA-4166B) i våran dator har börjat bränt DVD-skivor segt igen. Den har gjort det två gånger tidigare, första gången löste jag genom att uppdatera firmwaren och den andra gången löste sig med en formatering. Men nu har exakt samma fel uppstått igen. För att förklara detta tydligare så bränner brännaren endast skivor i hastigheten 1.3-1.4x oavsett vilka DVD-skivor jag använder, och när den bränner så blir datorn helt slö och muspekaren laggar sig fram. Blir oerhört grinig över detta problem eftersom det tar en sådan förbannad tid och bränna ut saker (45min för en DVD-skiva) plus att det går knappast sitta vid datorn heller. Vad är det som kan ställa till detta? Kan ju misstänka Windows eller nåt eftersom jag har tidigare kunnat bränt i 4x och ända upp till 8x ibland och så helt plötsligt så händer exakt samma problem. Och ja, DMA-läget är aktiverat och ja, jag har den senaste firmwaren till brännaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Defragmentera? Jag brukar Dafragmentern när min dator går segt ibland Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Hde det problemet innan formateringen. Vanligtvis bränner jag en vanlig dvd film på 8 minuter men plötsligt tog det minst 50. Försökte allt... Formatera datorn. Kostar 300:- spänn bara och så funkar allt perfekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Hde det problemet innan formateringen. Vanligtvis bränner jag en vanlig dvd film på 8 minuter men plötsligt tog det minst 50. Försökte allt... Formatera datorn. Kostar 300:- spänn bara och så funkar allt perfekt. Eller så gör man det själv. Ännu billigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Eller så gör man det själv. Ännu billigare. Sant. Men ofta blir det en massa fel. Men kan man så... Men det kan inte jag. Jag är dålig på det tekniska vad gäller datorer. Men jag är en jäkel på att hacka lök Huujj vad det går... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Men jag är en jäkel på att hacka lök Huujj vad det går... Vice. goes hemmafru? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 4 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Jag har tänkt att formatera datorn någon gång framöver. Men även om jag formaterar dumburken så kommer nog med största sannolikhet få samma problem igen efter en tid, kanske inte finns något att göra åt det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Vice. goes hemmafru? Vice. jobbar as kock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts