Umberto Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Jag tror de flesta är överens om att vi, år 2007, fortfarande lever i en mansdominerad värld. Det är männen som styr inom politik och näringsliv. Män klarar sig bättre på världens arbetsmarknader och män gör karriär. Kvinnorna har visserligen gjort stora framsteg de senaste 50 åren, speciellt i västvärlden, men faktum kvarstår: It's a mans world. Nu är det dock inte det jag tänkte diskutera utan istället hur det ser ut i hemmen. Min teori är nämligen att när det gäller hemmet är det nästan alltid kvinnan i huset som har det sista ordet då det t.ex. ska fattas ett viktigt beslut. Har jag rätt eller är jag ute och cyklar? Hur ser/såg det ut hemma hos Dig? Vem bestämmer? Morsan eller farsan? Det vore också intressant att få veta hur det förhåller sig hos er som lever med "låtsasföräldrar". ----- Hemma hos mig var det definitivt morsan som bestämde. Farsan kunde uttrycka sina åsikter men det slutade ändå alltid med att morsan fick sin vilja igenom. Ren diktatur alltså. ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Båda två? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Ja, du, dom är skilda sen många år tillbaka. Men pappa tror fortfarande jag är fem år och är nån sorts slavdrivare över mig. minns inte hur det var innan dom skilde sig, men pappa är den som hörs och synds mest då han aldrig ger upp när han inte får som han vill. då blir det skrik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Vote anarki. Men mina föräldrar är skilda, och min pappa är en allmänt trött, överarbetande, alkoholdrickande människa. Så jag är typ den enda som fattar vettiga beslut i huset. Eller inte alla, men dom flesta mindre. Morsan är ganska slapp, och spenderar hela sina dagar med våra hundar. Så där styr hundarna större delen av dagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Littlemanie Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Vote: Mor Det är så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 4 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Båda två? Men är det verkligen möjligt i praktiken? Jag tror att den ena föräldern alltid har åtminstone ett litet övertag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Känns orätt att öht rösta något alternativ då jag älskar båda mina föräldrar lika mycket. Null vote. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Men är det verkligen möjligt i praktiken? Jag tror att den ena föräldern alltid har åtminstone ett litet övertag. De bestämmer lite på olika områden, så det är båda som bestämmer. Man går och frågar den ene om en sak och frågar om något annat till den andre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 4 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Känns orätt att öht rösta något alternativ då jag älskar båda mina föräldrar lika mycket. Null vote. Det tror jag de flesta av oss gör men nu var det ju inte det som var frågan här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Pappa, då han är den smartaste av oss 3 i familjen, men det händer väl att mamma hoppar inte o bestämmer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Det tror jag de flesta av oss gör men nu var det ju inte det som var frågan här. Jo, det är indirekt vad frågan är, i alla fall så som jag uppfattade det. Jag föredrar/älskar båda mina päron exakt lika mycket och väljer inte den ena framför den andra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 (redigerad) Antar jag. Redigerad 4 april, 2007 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Hemma hos oss är det alltid morsan som har sista ordet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Gråsuggorna. Srsly, jag har ingen aning. Har inte tänkt på det... ska rigga upp ett par övervakningskameror. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 4 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Jo, det är indirekt vad frågan är, i alla fall så som jag uppfattade det. Jag föredrar/älskar båda mina päron exakt lika mycket och väljer inte den ena framför den andra. Det här är inte en fråga om val, det här är en analys av hur det fungerar i praktiken. Antar jag. Jag tror du slog huvudet på spiken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Det här är inte en fråga om val, det här är en analys av hur det fungerar i praktiken. Jag tror du slog huvudet på spiken. Lever inte ihop med mina päron. Träffade mamma mest under min uppväxt, mest pga. att pappa hade familj och en dryg kärring till flickvän. Men pappa var alltid mån om mig, gjorde saker med mig osv. Han hade och har pengarna. Mamma har inte haft det lika bra ställt och inte kunnat göra allt det, men hon har givit mig kärlek å andra sidan. Det gjorde pappa också för den delen. Så det går inte att bedömma. Båda ftw. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 4 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Lever inte ihop med mina päron. Träffade mamma mest under min uppväxt, mest pga. att pappa hade familj och en dryg kärring till flickvän. Men pappa var alltid mån om mig, gjorde saker med mig osv. Han hade och har pengarna. Mamma har inte haft det lika bra ställt och inte kunnat göra allt det, men hon har givit mig kärlek å andra sidan. Det gjorde pappa också för den delen. Så det går inte att bedömma. Båda ftw. Allright then. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Tror min morsa ha övertaget. Men som sagt. Dom har olika egenskaper. te.x när det gäller Tv:n, boxen, abonemang, Bilen och dylikt så är det farsan. Morsan står för jobb datorerna,kök, mat, inredning och dylikt. Och jag, Geniet. Allt som har med dator och hemma bredband Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Quattro Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Null vote Hos oss bestämmer alla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Morsan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts