Zack Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Vi och vårt sällskap Ale DatorSällskap funderar på hur vi ska kunna marknadsföra oss och bli stora och kända snabbt. Då kom vi på den fina idén att ha ett lan på Stena-båten Germanica som åker till Tyskland. Skulle det vara en bra idé eller tror ni det är korkat och att ingen skulle nappa på idén? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Låter lite väl "maffigt", men visst, det kan funka. Problemet är, som du sa ovan, om någon/några känner sig manade. Låter rätt häftigt i alla fall Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 4 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Låter lite väl "maffigt", men visst, det kan funka. Problemet är, som du sa ovan, om någon/några känner sig manade. Låter rätt häftigt i alla fall Jo, men jag har pratat med personen som har hand om båten och hon sa att det verkade som en kul idé. Det kommer vara dyrt så vi kommer behöva sponsorer med. Jag tycker det skulle vara skitkul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Låter grymt faktiskt. Men borde du inte kanske köpa en ordentlig domän så att man fattar att ni är lite seriösa . Sen så kanske ni kan reklamera runt på stan om BåtLanet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 4 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Låter grymt faktiskt. Men borde du inte kanske köpa en ordentlig domän så att man fattar att ni är lite seriösa . Sen så kanske ni kan reklamera runt på stan om BåtLanet. Haha Kanske det. Fast vi kommer ha sjukt mycket att göra innan så det kommer nog ta ett tag om vi bestämmer oss att göra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Det låter grymt. Menar du då att man tar med sin egna dator och lirar på väg/från tyskland? Aja, jag önskar dig lycka till Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Kontakta mig om annonseringshjälp behövs. Jag har ju dig, konkelbaer på msn Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 8 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 Dator till Tyskland ja Enda problemet är att man måste vara minst 18 för att få åka på båten och jag är nog en av få som har en lanande pappa ^^, Tack Slew Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 Dator till Tyskland ja Enda problemet är att man måste vara minst 18 för att få åka på båten och jag är nog en av få som har en lanande pappa ^^, Tack Slew Men, egentligen borde ni kunna prata do iaf till 15, just på lanet, alltså dom som lanar har speciell biljett bara till lanet och så som det kan var a15 år på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 8 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 Men, egentligen borde ni kunna prata do iaf till 15, just på lanet, alltså dom som lanar har speciell biljett bara till lanet och så som det kan var a15 år på? Problemet är ju att folk kommer hoppa över och köpa sprit. Det kommer inte Stena gilla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 Hur många pallar dra med sig sin dator på en båt? Blir väl smidigare om det är som något slags Internetcafé direkt på båten istället? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 8 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 Hur många pallar dra med sig sin dator på en båt? Blir väl smidigare om det är som något slags Internetcafé direkt på båten istället? Hur många pallar dra sin dator ner från norrland till Jönköping två gånger per år? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 Dreamhack har ett par år på nacken och bra sponsorer. Du har vad? En idé, och det är allt. Jag är ganska säker på att det kommer floppa. Dreamhack skulle säkert kunna hållas på en båt, men inte ett nystartat lan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 8 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 Dreamhack har ett par år på nacken och bra sponsorer. Du har vad? En idé, och det är allt. Jag är ganska säker på att det kommer floppa. Dreamhack skulle säkert kunna hållas på en båt, men inte ett nystartat lan. Jag har en sponsor. Stena Line, de sponsrar med båt, hytter så man kan sova fint. Sen känner jag marknadsföringschefen över Danica(Stora båten) som kommer att hjälpa till om vi bestämmer oss för att genomföra Lanet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 Ja, och StenaLine är ju i princip i samma branch som säg, ASUS? -.- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 8 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 Ja, och StenaLine är ju i princip i samma branch som säg, ASUS? -.- Hum? Sa jag eller antydde det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 Ja, och StenaLine är ju i princip i samma branch som säg, ASUS? -.- Var inte så nedlåtande. Det du säger stämmer visserligen, det kan bli svårt, men det KAN ju också gå. Däremot lär man behöva mer än en idé och några månaders planering. Det tar säkert minst 1-2 att genomföra projektplanen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 Det är det jag menar. Idén är lysande, att ingen tänkt på det innan är sjukt. Men det är för bra för att lyckas, och jag ser inget annat än flopp, iaf dom fösta 2-3 gångerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 Internetuppkoppling? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Internetuppkoppling? Klarar man sig utan på ett lan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts