JohnnyH87 Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 (redigerad) En mentalt störd sjuttonåring vid namn Ezekiel Maxwell mördade en kvinna efter att ha hört röster från spelet Grand Theft Auto. Han hade rökt stora mängder av en mycket start marijuana sort, och det kombinerat med hans uppenbara psykiska problem slutade i tragedi. tydligen trodde han att han var Carl Johnson, huvudpersonen i Grand Theft Auto San Andreas. "On September 4 I played Grand Theft Auto until late. When I got up I felt a bit unhappy and aggressive. "I went out of the house at about 10am." "I have a knife with me. I didn't know why I had a knife, I saw a woman, I stabbed her with the knife, I stabbed her three times, there was a lot of blood. After I stabbed the woman I ran home." Pressen fokusreade naturligtvis inte på mördarens mentala sjukdom, eller drogerna, eller offret, utan på spelet. Some things will never change. Hela artikeln. Den här artikeln fokuserar på drogen, men andra som kommit gör det inte. Redigerad 4 april, 2007 av JohnnyH87 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Fortfarande anser jag inte att spel och filmer är avgörande i sådana här situationer, även om det har visss påverkan. Folk skyller på spel och dylikt för att slippa ta ansvar. En normalt funtad person kan hantera våldsamma spel. Gör man sådant här är man psykiskt sjuk. Miallovich (stavning?) hade inte spelat GTA tex... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Det finns alltid något som triggar det hela. Om en psykiskt störd person spelar ett spel och är våldsam sedan innan är sannolikheten stor att spelet triggar honom till att göra något. Men som Vice sa kan en vanlig person hantera våldsamma spel och filmer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Nu kommer det att bli ett jäkla liv antar jag då. Synd att sånt händer, men jag tror inte att det beror på ett spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Littlemanie Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Heh. Btw, hans namn, Ezekiel <--> Izikill ---------- Men, han sa det kanske bara för att han ville att Gta:iv skulle förbjudas eller något. Han var ju helt nerdrogat och beroende av Gta, det är väl inte Gta's fel att han mördar en kvinna när han är helt nerdrogad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Skulle ej förvåna mig om Jack Thompson kommer och lägger sej i och kommer skylla på GTA spelen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Heh. Btw, hans namn, Ezekiel <--> Izikill ---------- Men, han sa det kanske bara för att han ville att Gta:iv skulle förbjudas eller något. Han var ju helt nerdrogat och beroende av Gta, det är väl inte Gta's fel att han mördar en kvinna när han är helt nerdrogad? Whut? ------- Jag tror faktiskt inte han tänkte så långt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Visst, jag kn hålla med om att om man spelar ett visst spel eller kollar på en viss film för mycket kan man kanske bli lite påverkad. Gjorde en uppsats om detta i skolan på typ 3 A4 som jag fick VG+ på. Kollade bland annat upp vissa gamla fall, som när en snubbe sköt en kille och polisen trodde att det berode på att han hade lyssnat på en Typac-skiva. Fattar inte hur man kan koncentrera så mycket på spelen. Pojken här var ju uppenbarligen psykisgt sjuk och hög, klart att han kan göra något liknande i det tillståndet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Littlemanie Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Skulle ej förvåna mig om Jack Thompson kommer och lägger sej i och kommer skylla på GTA spelen Eller vänta, det är kanske HAN som ligger bakom allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Visst, BLAME THE GAME AGAIN. Det är ju för fan spelaren som spelar spelet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Är man störd och tar spelet på fullt allvar ska man inte spela, spelet är gjort för att du ska göra grejerna i spelet, inte i verkligheten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Hoho jaja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 (redigerad) Heh. Btw, hans namn, Ezekiel <--> Izikill Öhm... Men, han sa det kanske bara för att han ville att Gta:iv skulle förbjudas eller något. Han var ju helt nerdrogat och beroende av Gta, det är väl inte Gta's fel att han mördar en kvinna när han är helt nerdrogad? Dina 2 rader text motverkar praktiskt taget varandra. Jag tror inte att han vill att GTA ska förbjudas, om han nu gillar det (Som han verkade göra). Låååååååååååååångsökt. ---- Jag tycker det är fel att anklaga ett spel som anledningen till att mordet inträffade. Jag tror med stor sannolikhet att det hade hänt även om han inte hade spelat GTA, då hade det nog heller inte blivit lika stor uppståndelse skulle jag tro. Men det är klart, när nyheterna väl får reda på något sånt här... då hugger dom som kobror. Redigerad 4 april, 2007 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Suck. Jävla horpress. En psykiskt sjuk person behöver varken röka på eller spela spel för att vara kapabel att mörda någon.. Att folk aldrig ska fatta det. Visst, det kan trigga personen till att göra det, men personen är fortfarande ett psykfall innan han utför det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Med andra ord: Psykiskt sjuka personer skall inte blanda GTA och alkohol (för den delen även droger). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Med andra ord: Psykiskt sjuka personer skall inte blanda GTA och alkohol (för den delen även droger). Nej. Med andra ord ska psykiskt sjuka in på hem tills dom är friska. Och nu menar jag friska och inte "sverige-frisk" där dom kommer ut efter ett år och dödar nån iaf.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Ganska lik CJ iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Är man störd och tar spelet på fullt allvar ska man inte spela, spelet är gjort för att du ska göra grejerna i spelet, inte i verkligheten. Så sant som det är sagt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 (redigerad) Yeah. Man borde tvinga dommarn och juryn att spela GTA. Självklart tror dom på direkten att dom kommer att döda någon annan - Och räddar då världen genom att snabbt ta självmord innan det värsta hänt. Really? Sick people. Edit @ Vice: Nej han hade nog inte spelat GTA - Men det var väll ingen som sagt att alla kriminella spelat våldsamma spel? Redigerad 4 april, 2007 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Suger han i sig massor med Cannabis och sen spelar GTA är det ju klart att rösterna fassnar i huvet Skulle han spelat collie mcrae i stället skulle han istället tagit en bil och kört ihjäl sig, när mannen (synvillan) som sitter bredvid säger högerkurva så är det istället vänster Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts