skribb Skrivet 11 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2007 (redigerad) Och din skeptiska attityd gentemot den "insikt" som vi "knarkare" besitter, ligger djupt rotad i din egen domesticeringsbild. Jag är inte skeptisk som så. Men jag tvivlar ändå lite på att en kemisk substans skulle vara nyckeln till universums hemlighet. Domesticeringsbilden är den information som blivit inmatat i våra sinnen genom upprepning. Med detta så menar jag att vi alla genom vår uppmärksamhet blivit vilseledda till att forma en alternativ verklighet som säger hur du ska bete dig i samhället, vad du ska tro eller inte tro, vad som är acceperat och vad som inte är accepterat, vad som är bra och vad som är dåligt, vad som är vackert och vad som är fult, vad som är rätt och vad som är fel. Alltsammans fanns liksom där redan... all kunskap, alla regler och dessa föreställningar om hur man ska bete sig i världen. Det som våra föräldrar förmedlade för oss, och det som deras föräldrar förmedlade åt dem... en ond cirkel av inbillade bestämmelser som vi har lärt oss uppfatta som det enda rätta. Samma trosföreställningar har lagrat en bild i ditt huvud där droger är förknippade med något hemskt och farligt. Yes. Jag vill dock påstå att droger ÄR farliga. Du vet bättre än mig att skillnaden mellan liv och död är ofta en hårsmån om man inte kan hantera dem rätt. Jag har glömt bort var jag ville komma med det här inlägget, helt ärligt... fan, det måste vara knirket. Hursomhelst... ingen är fri, its all in our minds... världen är skum, ingen kan förklara den och att ens försöka är att gräva sin egen grav. Ingen kan väl förklara den egentliga uppkomsten eller "anledningen" till existensen av vår planet eller rymden i allmänhet, men jag tror mest att detta beror på att vi just är människor, med begränsad hjärnkapacitet. Det är som att förklara för en mus hur en dator fungerar. Sen är det ju också som du säger - allt ligger i våra sinnen. Det låter inte vidare logiskt att våra egna sinnen skulle bära på "The Answer to Life, the Universe, and Everything"... Märk dock väl att ditt budskap gick mer än nog fram. Redigerad 27 november, 2007 av skribb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 (redigerad) Jag förstår verkligen inte vart sånna här debatter leder... Men jag måste fråga en sak.... Kristna, och alla andra religioner som tror på ett efterliv, varför är dem som följer en sådan religion så rädda för att dö? Varför begår de inte bara självmord och kommer direkt till paradiset? Varför vandra runt på denna jord om det finns något mycket bättre ett pistolskott härifrån? Ja, det kan man fråga sig... tvekar dem på sin religion? Gillar dem livet här? Men det är ju bättre i efterlivet? Inte sant? Jävla typer dem dära kristna. "Nu bär det av mot evigheten, mot en plats där inga smärtor når fram!" Och, well... Som sagt så skapade vi en Gud, vi behövde något att tro på för att göra rätt. Det är förståeligt om du kollar tillbaka på tiden, men nu i denna tid vi lever kan jag inte se vad det är för mening med att tro på en gud. Moralen förändras precis som allt annat... Det som ansågs rätt då ses inte som lika rätt nu för tiden. och skribb: Tack gode gud att du är här. "The ground gave rotten fruits this season." Redigerad 12 april, 2007 av Frenzy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 Jag förstår verkligen inte vart sånna här debatter leder... Men jag måste fråga en sak.... Kristna, och alla andra religioner som tror på ett efterliv, varför är dem som följer en sådan religion så rädda för att dö? Varför begår de inte bara självmord och kommer direkt till paradiset? Varför vandra runt på denna jord om det finns något mycket bättre ett pistolskott härifrån? Ja, det kan man fråga sig... tvekar dem på sin religion? Gillar dem livet här? Men det är ju bättre i efterlivet? Inte sant? Jävla typer dem dära kristna. Självmord är en synd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 Självmord är en synd Gud förlåter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 Gud förlåter. Inte katoliker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 Inte katoliker. Men protestanter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 (redigerad) Inte katoliker. Men katoliker är ju efterblivna. Redigerad 12 april, 2007 av Roxxy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 Inte katoliker. Synd om katolikerna då.^^ "As i was going down the stairs I met a man that wasn't there, he wasn't there again today.. I wish he'd go away." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 Inte katoliker. Nog om man ger en summa pengar åt påven. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 Inte katoliker. Eftersom det inte finns två kristna med exakt samma tro så ska du nog se att även katoliker kan förlåta synder. och skribb: Tack gode gud att du är här. Tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 Men katoliker är ju efterblivna. ??? De utövar sin religion så som man gjort i ca 2000 år, därför att de tror på att bibeln tolkades rätt från början. Vi protestanter har hållit på i mindre än 500 år. I sveriges fall beror det helt enkellt på att vår landsfader ville beslagta kyrkans rikedommar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 ??? De utövar sin religion så som man gjort i ca 2000 år, därför att de tror på att bibeln tolkades rätt från början. Vi protestanter har hållit på i mindre än 500 år. I sveriges fall beror det helt enkellt på att vår landsfader ville beslagta kyrkans rikedommar. Där hade vi då en vettig karl! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Deltanator Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 Bahaga! Mig knirkare? Vet jag ingenting om. Haho! Givetvis mein skribb, så är droganvändning en väldigt stor del av det som har kommit att bli min lilla livsfilosofi här. Tål dock att berättas att jag aldrig svävat på rosa moln, men förhoppningsvis är det något att se fram emot. Och din skeptiska attityd gentemot den "insikt" som vi "knarkare" besitter, ligger djupt rotad i din egen domesticeringsbild. Jag satt och tänkte på ett citat från dig som står skrivet nånstans i den här tråden, där du förnekar att människan har en egen fri vilja ... och jag måste såklart instämma med dig ... människan är grundlurad... och vi har varit det sen den dag vi föddes, och långt innan våra egna farföräldrar ens tagit sina första steg på jorden osv. Domesticeringsbilden är den information som blivit inmatat i våra sinnen genom upprepning. Med detta så menar jag att vi alla genom vår uppmärksamhet blivit vilseledda till att forma en alternativ verklighet som säger hur du ska bete dig i samhället, vad du ska tro eller inte tro, vad som är acceperat och vad som inte är accepterat, vad som är bra och vad som är dåligt, vad som är vackert och vad som är fult, vad som är rätt och vad som är fel. Alltsammans fanns liksom där redan... all kunskap, alla regler och dessa föreställningar om hur man ska bete sig i världen. Det som våra föräldrar förmedlade för oss, och det som deras föräldrar förmedlade åt dem... en ond cirkel av inbillade bestämmelser som vi har lärt oss uppfatta som det enda rätta. Samma trosföreställningar har lagrat en bild i ditt huvud där droger är förknippade med något hemskt och farligt. Jag är ganska säker på att du inte vet att den mest potenta drogen som någonsin extraherats ligger djupt bäddad i din egen hjärna... jag pratar naturligtvis om talgkottskörteln... för där min vän, har du tillgång till världens starkaste psykedelia som någonsin upptäckts... talgkottskörteln producerar något som kallas DMT.. och du kan finna det här i nästan alla levande varelser, gräs, jord och träd... världens starkaste drog finns naturligt i oss alla och den är även olaglig, tänka sig? Vi producerar det här ämnet i våra hjärnor under djup sömn, och det sägs att vi även pumpar ut mängder av DMT under de sista sekunderna av våra liv. Och trippen? Ja vad ska man säga? En knapp fem-minuters personlig inblick till en värld inom mijarder andra världar. En värld så skruvad, så lysande och tillfredställande att det inte ens går sätta ord på det... en värld så långt bort från vår egen att våra egna hjärnor försöker skydda oss från att fullt delta i denna upplevelse. Och det är precis så det funkar... ju högre dos du får i dig, desto mer skyddar din hjärna dig, och du kan därför inte komma ihåg särskilt mycket även fast du bara fått i dig en låg dos... som en dröm som ju mer du försöker att minnas desto längre bort från spåret kommer du... så i princip kan man säga att vi alla ligger och trippar i åtta timmar varje natt, för att sedan helt och hållet glömma bort det. Keep in mind att det här är samma effekter som utövare av meditation sägs få efter åratal av intensiv meditativ träning... och inom den hinduiska tron är talgkottskörteln även benämnt inom de 8 chakrorna, placerad vid det så kallade tredje ögat. Jag har glömt bort var jag ville komma med det här inlägget, helt ärligt... fan, det måste vara knirket. Hursomhelst... ingen är fri, its all in our minds... världen är skum, ingen kan förklara den och att ens försöka är att gräva sin egen grav. Death to America /Mulla I agree. Världen är skum Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 13 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2007 ??? De utövar sin religion så som man gjort i ca 2000 år, därför att de tror på att bibeln tolkades rätt från början. Vi protestanter har hållit på i mindre än 500 år. I sveriges fall beror det helt enkellt på att vår landsfader ville beslagta kyrkans rikedommar. Vad har det att göra med katolicismens idioti? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts