darkjak Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 (redigerad) Typ några procent ja. Fan vad smart. Han kan alltså avsäga sig alla missförstånd och felsteg hos människan och så vidare, just för att han förklarade allt så jävla vagt. Smart. Det biter dock inte på mig. Try again. Jesus skulle vandra igen har jag för mig. Tror dock det skulle vara i samband med dommedagen... En sista chans att bättra sig vetni. Fast jag fattar inte varför folk uppfattar det som svårt att följa budorden. På ren svenska betyder de ungefär: Sluts slåss, kriga och såra varandra. Var inte otrogen. Var nöjd med det du har. Stjäl inte. Knulla inte någon annans flickvän. Respektera dina föräldrar. Dyrka inte pengar eller matriella ting. Redigerad 8 april, 2007 av darkjak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 Sluts slåss, kriga och såra varandra. "Däremot får jag göra vad jag vill, typ döda folk i guds namn" - präster osv. Var inte otrogen. Åh fan vad tråkigt... Var nöjd med det du har. Vilket budord är detta? Stjäl inte. Knulla inte någon annans flickvän. Märk också noga att de likställer kvinnan med ägodelar som hus och åsnor... Fuck yeah! Respektera dina föräldrar. ... eller dö, som du märkligt nog "glömde" inkludera. Dyrka inte pengar eller matriella ting. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 Var inte otrogen. Åh fan vad tråkigt... Nu har jag inte läst något alls i denna tråden så hata mig inte. Är det kul att vara otrogen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 Nu har jag inte läst något alls i denna tråden så hata mig inte. Är det kul att vara otrogen? Det är "kul" tills man blir påkommen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 Det är "kul" tills man blir påkommen. Okej. Vad mysigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 Det är "kul" tills man blir påkommen. Då är man dålig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Officer Hernandez Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 (redigerad) Sluts slåss, kriga och såra varandra. "Däremot får jag göra vad jag vill, typ döda folk i guds namn" Vilken präst har sagt det? Det står klart och tydligt i Bibeln "Du skall ICKE dräpa!" Var nöjd med det du har. "Du skall icke ha begär till din nästas hus" Kan också vara "Du skall inte ha begär till din nästas hustru eller hans slav eller hans slavinna, hans oxe eller hans åsna eller något annat som tillhör din nästa". Redigerad 8 april, 2007 av Officer Hernandez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Vilken präst har sagt det? Det står klart och tydligt i Bibeln "Du skall ICKE dräpa!" Idiot. Sen när skrev präster bibeln? Du kan ju kolla up Inkvisitionen och korstågen om du har lust. För övrigt skrivs bibeln med litet B. "Du skall inte ha begär till din nästas hustru eller hans slav eller hans slavinna, hans oxe eller hans åsna eller något annat som tillhör din nästa". Oi numbnuts. På vilket sätt "tillhör" en hustru mannen? Fy helvete på er äckliga kristna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 (redigerad) Oi numbnuts. På vilket sätt "tillhör" en hustru mannen? Fy helvete på er äckliga kristna. Den som tolkar bibeln/budorden bokstavligt utifrån dagens samhälle är dumma i huvudet. Jag kan inte heller påstå att alla budskap i bibeln är 100% förnuftiga. Jag har börjat luta mer och mer åt agnostiker-hållet men det hör inte hemma här. Redigerad 9 april, 2007 av R2D2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Du kan ju kolla up Inkvisitionen och korstågen om du har lust. För övrigt skrivs bibeln med litet B. Det är sant. På uppdrag från påven så slaktade dom Kristna korsfararna precis alla muslimer/judar som fanns i Jerusalem när dom tog över det, bara för att dom var "hädiska icke-troende". Det är ganska märkligt tycker jag, att kyrkans främsta man, påven, faktiskt beodrar något liknande... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Idiot. Sen när skrev präster bibeln? Du kan ju kolla up Inkvisitionen och korstågen om du har lust. För övrigt skrivs bibeln med litet B. Oi numbnuts. På vilket sätt "tillhör" en hustru mannen? Fy helvete på er äckliga kristna. Vilket även kan vändas till "du skall icke knulla någon annans pojkvän". Inkvisationen och korstågen togs på vissa påvars begär, det var inte jesus som bestämde det. Plus att, precis som jag tidigare sa, döden är inte alls något jobbigt enligt den kristna tron. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stoffe Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Vilket även kan vändas till "du skall icke knulla någon annans pojkvän". Inkvisationen och korstågen togs på vissa påvars begär, det var inte jesus som bestämde det. Plus att, precis som jag tidigare sa, döden är inte alls något jobbigt enligt den kristna tron. Tror man inte på den kristna guden så hamnar man tydligen i helvetet. Då skulle ju de döda muslimerna ha hamnat där. Om döden innebär helvetet för muslimerna så är det väl rätt uppenbart att det är nåt jobbigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Tror man inte på den kristna guden så hamnar man tydligen i helvetet. Då skulle ju de döda muslimerna ha hamnat där. Fel. Kristendomen, judendomen och islam anses ha samma gud. Det händer att man har genensamma gudstjänster för alla 3. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 (redigerad) Dem troende brukar säga att "alla vägar leder till gud". Men Jehovas avisar allt samarbete med andra kyrkor, och anser till och med att dem är satans verk. He... Redigerad 9 april, 2007 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Tror man inte på den kristna guden så hamnar man tydligen i helvetet. Då skulle ju de döda muslimerna ha hamnat där. Om döden innebär helvetet för muslimerna så är det väl rätt uppenbart att det är nåt jobbigt. Nej. Man får ha vilken religion som helst, bara man följer budorden. Dessutom är både Islam, Judendomen och Kristendomen abrahamitiska religioner, vilket innebär att de i grund och botten är samma religion. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stoffe Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Nej. Man får ha vilken religion som helst, bara man följer budorden. Dessutom är både Islam, Judendomen och Kristendomen abrahamitiska religioner, vilket innebär att de i grund och botten är samma religion. Javisst, men jag tror inte att de kristna människorna som slaktade muslimer under korstågen ansåg att islam var okej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Vad jag vet så får man inte ha andra gudar än Gud. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 (redigerad) Javisst, men jag tror inte att de kristna människorna som slaktade muslimer under korstågen ansåg att islam var okej. Dom ansåg att islamisterna var kättare som hade tagit över de kristnas heligaste mark (Jerusalem), samt att dom, islamisterna, förbjöd även alla kristna pilgrimer tillträde till Jerusalem. Redigerad 9 april, 2007 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mahalo Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Har alltid undrat hur fundamentalister tänker. Jag menar, vaknar de på morgonen och säger till själva: "Aah, vilken härlig dag att vara fundamentalist". Eller är det så att de vandrar runt hela dagarna och faktiskt är helt övertygade över att deras tro är den enda rätta? Nå, Skribb. Hur gör du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 10 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2007 Man får ha vilken religion som helst, bara man följer budorden. Nej. 2 Mos 20:3 säger "Du skall inte ha andra gudar vid sidan av mig." Har alltid undrat hur fundamentalister tänker. Jag menar, vaknar de på morgonen och säger till själva: "Aah, vilken härlig dag att vara fundamentalist". Eller är det så att de vandrar runt hela dagarna och faktiskt är helt övertygade över att deras tro är den enda rätta? Nå, Skribb. Hur gör du? Själv har jag ju aldrig påstått att jag har absolut vetskap. Men grandiosa idéer kräver grandiosa bevis. Om jag påstår något som faktiskt inte är förankrat i naturen eller dess lagar är det inte din uppgift att motbevisa mig utan det är min uppgift att bevisa att det jag påstår faktiskt stämmer. Du får gärna precisera vad som är så fundamentalistiskt i mitt beteende. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts