Bobbo Viking Skrivet 3 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2007 (redigerad) Hej, jag har tråkigt, då kan det bli såhär. Gud, religion ni vet, borde inte han vara den första fascisten och världens genom tiderna största massmördare? Det börjar redan vid behynnelsen med Adam och Eva. Gud VILL inte att de plockar frukt från ett speciellt träd, de gör det ändå, och Gud kastar ut dom ur Edens lustgård. Senare, i Gamla testamentet går det att läsa om när Gud berättar för Noah att "människorna har blivit så onda att de inte längre LYDER herren", vad gör Gud åt det hemska brottet? Jo, dödar dom förstås (se fascismens Italien, Tyska riket och andra diktaturstyrda och fascistiska stater) och låter Noah leva eftersom han är så "god och lyder herren". Senare sätter Gud Abrahams kärlek till honom på prov genom att uppmana honom att döda sin egen son (se nazisternas experiment i förintelselägren under Andra världskriget). I Moseböckerna går det att läsa om hur Gud uppmanar Moses att gå till Farao och be om att få SITT folk (israeliterna) frisläppta, vilket Farao förstås vägrar att göra (då går det bra för Gud att strida mot fascismen), så Gud straffar HELA Egypten fenom att skicka farsoter på dom och dödar massiva antal med civila människor som inte hade ett dyft med Faraos regler om slavarbete att göra med. När Farao vägrar igen så låter Gud döda alla förstfödda i varje EGYPTISK (se etnisk utrensning, rasförtryck, rasism) familj, har ni hört något vidrigare? När sedan Faraos son är död låter han Moses och israeliterna gå men han ändrar sig tvärt och rider med sin här efter Moses och slavarna för att ta tillbaka dom, då går det bra för Gud igen och han tar till det gamla sättet med dränkning och dödar alla de egyptiska soldaterna. Kunde han inte gjort det från början om det var så viktigt för honom att israeliterna släpptes istället för att döda en massa oskyldigt folk och därmed utpressa Farao? Och Gud vill alltid utnämna sig som LEDARE över alla som han "har skapat" (se Adolf Hitler, Josef Stalin, Benito Mussolini, med flera), Gud styr över alla och har rätt att döda vem han vill MEDAN människorna, "Guds avbild" måste älska och ta hand om varandra. Fy fan säger jag bara. Jag har fler exempel men jag orkar inte skriva mer för tillfället, det kommer mer sedan. Någon som har något att säga om detta? Fint att alla kristna, judar med flera har en stor massmördare och fascist som förebild (om nu detta är sant vilket jag tvivlar riktigt starkt på). BIBELN = Fascistisk, rasistisk och hatisk propaganda (Gud och Djävulen är om möjligt samma person, själv tror jag bara på människans själ och inte något annat). Redigerad 3 april, 2007 av Bobbo Viking Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 3 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2007 "Religion is absurd. How can you believe in something that lets so many innocent people suffer?" - Okänd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 3 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 april, 2007 (redigerad) "Religion is absurd. How can you believe in something that lets so many innocent people suffer?" - Okänd. Gosse, det var mycket klokt sagt. Alltså, ser någon här någon sorts framtid i en värld fylld av religioner? Så länge religioner finns så kommer det alltid att finnas konflikter och krig, tyvärr. Religionen är bara en ursäkt att döda och plundra. Redigerad 3 april, 2007 av Bobbo Viking Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 3 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2007 Haha, har fan aldrig tänkt på det, på det sättet. du har rätt om att den verkliga onda diktatorn är gud. han skiteri vilka han dödar, bara han får förstöra sitt arbete, som en femåring i sandlådan efter han/ hon byggt sandslottet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 3 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2007 Here we go again. Gud straffar dem som bryter mot hans ord helt i likhet med hur kungar, hövdingar, kejsare, parlament, presidenter och regeringar har bestraffat och bestraffar dem som bryter mot deras respektive ord och lagar. Ibland med frihetsstraff, ibland med döden. Jag ser personligen inga problem med det. Sen KAN man bara inte tolka 2000 år gamla händelser i ett nutidsperspektiv som Ni, min bäste herre gör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 3 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 april, 2007 Haha, har fan aldrig tänkt på det, på det sättet. du har rätt om att den verkliga onda diktatorn är gud. han skiteri vilka han dödar, bara han får förstöra sitt arbete, som en femåring i sandlådan efter han/ hon byggt sandslottet. Haha, that's my point. Antingen så lider Gud av storhetsvansinne och de enda rätta avbilderna han gjort av sig själv är Adolf och alla de här onda diktatorerna, eller så är han en liten unge med attitydsproblem som leker bland molnen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 3 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2007 Here we go again. Gud straffar dem som bryter mot hans ord helt i likhet med hur kungar, hövdingar, kejsare, parlament, presidenter och regeringar har bestraffat och bestraffar dem som bryter mot deras respektive ord och lagar. Ibland med frihetsstraff, ibland med döden. Jag ser personligen inga problem med det. Sen KAN man bara inte tolka 2000 år gamla händelser i ett nutidsperspektiv som Ni, min bäste herre gör. Nu är i och för sig gud något väldigt okonkret, och regeringar och domstolar något som är konkret. Lagar, domstolar och länders styrelser är inte lika med gud, då de ser olika ut i alla länder. Vissa länder har demokratiska och humana lagar, andra frihetsförtryckande och ohumana. Andra länder lagstiftar efter heliga/religösa skrifter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 3 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2007 Diggar första posten. Är inte särskilt insatt i bibeln, så jag borde hålla mig ur diskussionen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 3 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 april, 2007 Ack vänner, hur ska vi någonsin kunna uppnå samma "godhet" och vara lika bra som vår herre Gud när vi förbjuds från att döda, tortera och styra över vår nästa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 3 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2007 Ack vänner, hur ska vi någonsin kunna uppnå samma "godhet" och vara lika bra som vår herre Gud när vi förbjuds från att döda, tortera och styra över vår nästa? Härmar VickeX: Hur man ska komma in i himlen. Den videon förklarar allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 3 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 april, 2007 Nu har jag vidarebefogat mitt inlägg (+lite andra saker jag kom på och lade till) till CrossNets forum. NYRENOVERAT INLÄGG (observera att det är riktat direkt till medlemmarna på CrossNet den här gången): Det börjar redan vid behynnelsen med Adam och Eva. Gud VILL inte att de plockar frukt från ett speciellt träd, de gör det ändå, och Gud kastar ut dom ur Edens lustgård (enkelt, gör inte som ledaren vill och du får inte vara med, inte mycket till demokrati här inte, de röstade ju inte ens om trädet!). Senare, i Gamla testamentet går det att läsa om när Gud berättar för Noah att "människorna har blivit så onda att de inte längre LYDER (vad ska vi ta "ond" som? Det är ju omöjligt att alla jordens människor skulle kunne vara onda, men nåja, så länge man inte lever som Gud VILL att man ska leva så är man ond antar jag) herren, vad gör Gud åt det hemska brottet? Jo, dödar dom förstås (se fascismens Italien, Tyska riket och andra diktaturstyrda och fascistiska stater) och låter Noah leva eftersom han är så "god och lyder herren". Senare sätter Gud Abrahams kärlek till honom på prov genom att uppmana honom att döda sin egen son (se nazisternas experiment i förintelselägren under Andra världskriget). I Moseböckerna går det att läsa om hur Gud uppmanar Moses att gå till Farao och be om att få SITT folk (israeliterna) frisläppta, vilket Farao förstås vägrar att göra (då går det bra för Gud att strida mot fascismen), så Gud straffar HELA Egypten fenom att skicka farsoter på dom och dödar massiva antal med civila människor som inte hade ett dyft med Faraos regler om slavarbete att göra med. När Farao vägrar igen så låter Gud döda alla förstfödda i varje EGYPTISK (se etnisk utrensning, rasförtryck, rasism) familj, har ni hört något vidrigare? Det måste betyda att vid det här laget var alla människor inte "onda" längre (se Noah) utan bara egypterna, helst de oskyldiga egyptierna, jo, det är ju alltid roligast att gå på dom som man vet inte kan sätta något emot en. När sedan Faraos son är död låter han Moses och israeliterna gå men han ändrar sig tvärt och rider med sin här efter Moses och slavarna för att ta tillbaka dom, då går det bra för Gud igen och han tar till det gamla sättet med dränkning och dödar alla de egyptiska soldaterna. Kunde han inte gjort det från början om det var så viktigt för honom att israeliterna släpptes istället för att döda en massa oskyldigt folk och därmed utpressa Farao? Och Gud vill alltid utnämna sig som LEDARE över alla som han "har skapat" (se Adolf Hitler, Josef Stalin, Benito Mussolini, med flera), Gud styr över alla och har rätt att döda vem han vill MEDAN människorna, "Guds avbild" måste älska och ta hand om varandra. Ack, vänner, hur ska vi någonsin kunna nå samma "godhet" och vara lika bra som vår älskade Gud när vi inte tillåts mörda, tortera och styra över vår nästa? Jag har fler exempel men jag orkar inte skriva mer för tillfället, det kommer mer sedan. Någon som har något att säga om detta? Fint att alla kristna, judar med flera har en stor massmördare och fascist som förebild (om nu detta med religion och allt det där är sant vilket jag tvivlar riktigt starkt på). BIBELN = Fascistisk, rasistisk och hatisk propaganda (Gud och Djävulen är om möjligt samma person, själv tror jag bara på människans själ och inte något annat). "Religion is absurd. How can you believe in something that lets so many innocent people suffer?" Snälla ni, hjälp mig! Förklara för mig vad det är med Gud som ni ser upp till? Ni kan ju lika gärna sy dit SS-märket på ena sidan kragen och dödskallen på andra sidan. Tycker NI att Gud gör rätt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 3 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2007 Vare sig religionen skulle försvinna eller ej så skulle jag aldrig kunna se en god framtid för världen. Något att tilläga är att jag är agnostiskt tänkande, lutande emot det ateistiska hållet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 3 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2007 Moder jord är styrd av ödet. Ödet är styrt av oss - De männskliga gestalterna. Skulle Gud finnas skulle rättvisa finnas, skulle jävulen finnas skulle ondskan härja, nere, uppe, eller överallt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 3 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2007 Nu är i och för sig gud något väldigt okonkret, och regeringar och domstolar något som är konkret. Lagar, domstolar och länders styrelser är inte lika med gud, då de ser olika ut i alla länder. Vissa länder har demokratiska och humana lagar, andra frihetsförtryckande och ohumana. Andra länder lagstiftar efter heliga/religösa skrifter. Det stämmer men trådskaparen fick i startinlägget det att låta som att Gud ÄR en konkret figur som kommer ner och dödar människor lite på måfå så jag fortsatte i samma stil. Sen vet jag inte riktigt vad trådskaparen vill få ut av det här. De som redan är troende kommer ju knappast att överge sin religion pga BVs skriverier, snarare tvärtom -tron förstärks. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 3 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 april, 2007 Det stämmer men trådskaparen fick i startinlägget det att låta som att Gud ÄR en konkret figur som kommer ner och dödar människor lite på måfå så jag fortsatte i samma stil. Sen vet jag inte riktigt vad trådskaparen vill få ut av det här. De som redan är troende kommer ju knappast att överge sin religion pga BVs skriverier, snarare tvärtom -tron förstärks. Ingen har bett om dina Jehovas-åsikter, gå och runka vid altaret istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 3 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2007 Ingen har bett om dina Jehovas-åsikter, gå och runka vid altaret istället. Läs din egen topictitel, du frågade ju vad vi tyckte. Sansa dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Reve Skrivet 3 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2007 Ingen har bett om dina Jehovas-åsikter, gå och runka vid altaret istället. Haha hur kan man äns tro på gud? Det är ju så sjukt att folk inte har mer innan för pannbenet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 3 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2007 Moder jord är styrd av ödet. Ödet är styrt av oss - De männskliga gestalterna. Skulle Gud finnas skulle rättvisa finnas, skulle jävulen finnas skulle ondskan härja, nere, uppe, eller överallt. Men enligt gud har människorna redan sitt öde. Enligt mig så är det bara du själv (med hjälp av andra) som kan få saker att hända inte böner till någon högre makt. När jag var liten och gick i lågstadiet, så kom det en kvinna till skolan. Hon sade: De ville ha en hund, de bad till gud, de fick en hund. Men hon förklarade aldrig hur hon fick hunden när man frågade, och det gjorde mig lite pissed off. En byracka får man inte av sig själv, för att få en hund måste man ta reda på fakta själv, ha pengar osv. osv. Vad får man genom att sitta och tala med nåt som det inte finns bevis på att det finns? Det är samma sak som att säga åt en nallebjörn att ta livet av någon. Men för att få en nalle björn att ta livet av någon sätter man en stor fet bomb innuti dess mage, och kastar den på personen. Och gud har fanimej inte skapat någon, knullar mamma och pappa oskyddat så får de barn (i bästa fall). Och är det gud som har skapat det barnet då? Fan heller.. Sen när jag får nåt barn, skulle någon armade präst säga att gud skapade barnet, då är det ju jag och mamman som är gud, som också säger sig att människan är Gud. Förövrigt: Gammla testamentet = En sagobok. Nya testamentet = En dagbok kryddad med sagor. Ifall något blir råddigt... Jak är inte nykter Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 3 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2007 Moder jord är styrd av ödet. Ödet är styrt av oss - De männskliga gestalterna. Skulle Gud finnas skulle rättvisa finnas, skulle jävulen finnas skulle ondskan härja, nere, uppe, eller överallt. Jasså du? Vilket otroligt upplyftande statement. Allting blir så självklart! Moder Jord är styrd av människorna men samtidigt är 'jävulen' .. nånting nånting. Djävulen är om möjligt ännu mer fiktiv än gud själv. Satan nämns endast någon enstaka gång i bibeln och blev väldigt framhävd för att skrämma hedningar till den 'rätte' guden eftersom all annan religion än kristendomens klassas som satanism i den katolska kyrkans ögon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stoffe Skrivet 3 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2007 u know what u son of a bitch god is my life and u need to quit telling people that he is not real keep ur damn thoughts to ur fucking self u cock sucker Taget från kommentarerna på filmen som Merkky postade Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts