Jump to content

En badande apa

okka
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 53
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Bär man dyra märken så har man det gott ställt vilket i sin tur ingjuter trygghet (om än omedveten) hos ragget, dvs mer sex. Att kläderna är snygga är givetvis viktigare (eftersom man eventuellt får sex ändå) men ni som förnekar att ni ganska tidigt i klädaffären kollar vad plagget har för märke ljuger förmodligen för er själva.

Ofta går märke/pris och snygghet hand i hand dessutom.

I mitt fall går priset alltid först av ren snålhet. ^__^' Sen färgen/modellen.. sen storleken .. sen så kollar jag vad det är för märke men oavsett vilket det är så provar jag och känns plagget bra köper jag :mellow: Skulle aldrig tänka "Hum, de här byxorna ser bra ut, de är min storlek och .. ånej! Det är inget känt märke! Usch! Bort!"

Men jag erkänner faktiskt att dyrare kläder GER mer uppmärksamhet från det motsatta könet. Men jag vill ändå inte sjunka så lågt att jag medvetet tänker så när jag handlar kläder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har det någonsin slagit DIG att ett dyrt märke ofta betyder snygga kläder med bra kvalitet?

Har något av följande någonsin slagit dig:

1. Jag är ingen modebög som köper svindyra kläder bara för att jag vill ha fitta?

2. Att jag är totalt konstintresserad på den nivån att jag vill ha Andy Warhols Coca-Cola-burkar och så vidare på mina kläder?

Redigerad av Bobbo Viking
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har något av följande någonsin slagit dig:

1. Jag är ingen modebög som köper svindyra kläder bara för att jag vill ha fitta?

2. Att jag är totalt konstintresserad på den nivån att jag vill ha Andy Warhols Coca-Cola-burkar och så vidare på mina kläder?

För mig får du ha vilka kläder du vill men jag förstår inte varför du talar nedsättande om folk som föredrar annorlunda. Om okka trivs i märkeströjor så är väl det bra? Eller är du kanske rädd att få mindre fitta än honom och därför känner ett hat till "märkesbögarna"? Ja, det låter som den rimligaste anlednignen till varför du klankar ner.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För mig får du ha vilka kläder du vill men jag förstår inte varför du talar nedsättande om folk som föredrar annorlunda. Om okka trivs i märkeströjor så är väl det bra? Eller är du kanske rädd att få mindre fitta än honom och därför känner ett hat till "märkesbögarna"? Ja, det låter som den rimligaste anlednignen till varför du klankar ner.

Jag klankade aldrig ner på okka (det kommer längre ner), däremot tyckte jag att priset var orimligt och dessutom kände jag ett gammalt förakt mot personer utan personlighet (denna sorts personlighet räknas inte) som bara köper kläder för att andra personlighetsbefriade gör det.

Jag förstår inte ens varför okka berättar detta för oss andra, jag trodde att han ville slå rekord i att FÖRSÖKA att inte vara som alla andra. (Oh, helt obegriligt men jätte-kult! ...Skjuter undan musik som är bra tills den fort publik!)

Redigerad av Bobbo Viking
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag klankade aldrig ner på okka (det kommer längre ner), däremot tyckte jag att priset var orimligt och dessutom kände jag ett gammalt förakt mot personer utan personlighet (denna sorts personlighet räknas inte) som bara köper kläder för att andra personlighetsbefriade gör det.

Jag förstår inte ens varför okka berättar detta för oss andra, jag trodde att han ville slå rekord i att FÖRSÖKA att inte vara som alla andra. (Oh, helt obegriligt men jätte-kult! ...Skjuter undan musik som är bra tills den fort publik!)

Tihi, du känner då verkligen inte mig. Priset var inte direkt orimligt för mig, förresten. Du ska bara veta priset på Paul Smith-jackan jag köpte... Grr.

Anledningen att jag berättade det för er var för att jag är lite halvkär i det här märket precis som man blir lite halvkär i andra saker: musik, för att ta ett exempel du hoppade in på. Och det var då verkligen korkat sagt av dig. Men hej, jag är van att bli reducerad till en "alternativ" stereotyp. "Jag gillar saker som ingen annan gillar" Men det säger mer om din avsaknad av personlighetskännedom än min karaktär, som verkligen inte är eftersträvande något unikt. Pucko, lär dig tänka. Förlåt, jag verkade nog så då jag var aktiv här på forumet, men alla är vi väl i en utvecklingsfas och identitetssökande någon gång i våra tonår. Min fick sitt uttryck över internet.

Fåfäng är jag. Att jag gör en tråd om ett klädmärke var verkligen inte för att utlysa mig som häftig och frän och det är inte heller anledningen till att jag köpte tröjan. Tröjan köpte jag för att jag ville ha den. Vem i hela friden ser den där lilla encentimetersapan på vänsterärmen? Ingen. Jag köpte den för min egen skull. Jag ville ha den. Den var snygg, märket är roligt, jag hade pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen tycker väl om personer som saknar personlighet, men okka tillhör ju knappast den gruppen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 1 month later...

Hump de bump!

Jag tänkte dra upp tråden för att jag har hastigt blivit lite smått kär i BAPE. Eftersom jag har under en längre tid klätt mig i lite mer baggy kläder (d.v.s. "hiphop-kläder" för ovana öron) och fått en förälskelse i japanska/asiatiska/whatsoever kläder (t.ex. Evisu och BAPE) tänkte jag att GTAsajtens forum är det perfekta.. forumet! :)

Okka, kan du inte ta en bild på din tröja, helst på? Skulle vara kul och se passformen samt hur den ser ut överlag.

Meddela också och ni vet någon pålitlig webshop där du kan beställa kläder, då det är väldigt svårt, näst intill omöjligt och få tag på BAPE i Sverige.

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hump de bump!

Jag tänkte dra upp tråden för att jag har hastigt blivit lite smått kär i BAPE. Eftersom jag har under en längre tid klätt mig i lite mer baggy kläder (d.v.s. "hiphop-kläder" för ovana öron) och fått en förälskelse i japanska/asiatiska/whatsoever kläder (t.ex. Evisu och BAPE) tänkte jag att GTAsajtens forum är det perfekta.. forumet! :)

Okka, kan du inte ta en bild på din tröja, helst på? Skulle vara kul och se passformen samt hur den ser ut överlag.

Meddela också och ni vet någon pålitlig webshop där du kan beställa kläder, då det är väldigt svårt, näst intill omöjligt och få tag på BAPE i Sverige.

Tack på förhand!

Kollat på BRUNOgallerian i Sthlm? där finns dom flesta "skumma" kläder

http://brunogotgatsbacken.se/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kollat på BRUNOgallerian i Sthlm? där finns dom flesta "skumma" kläder

http://brunogotgatsbacken.se/

I och för sig inte, men däremot tvivlar jag starkt på det. BAPE säljs endast i utvalda officiella butiker, och någon sådan finns det inte alls i Sverige.

Godfather: GTAsajten är det perfekta forumet för det verkar finnas personer som har en aning om vad BAPE är, har en aning om vad 1 + 1 är o.s.v. Kort och gott, ett forum där det finns många kunniga personer inom många olika områden. Jag glömde att lägga till ".. GTAsajten är det perfekta.. forumet och fråga i! :)"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I och för sig inte, men däremot tvivlar jag starkt på det. BAPE säljs endast i utvalda officiella butiker, och någon sådan finns det inte alls i Sverige.

Godfather: GTAsajten är det perfekta forumet för det verkar finnas personer som har en aning om vad BAPE är, har en aning om vad 1 + 1 är o.s.v. Kort och gott, ett forum där det finns många kunniga personer inom många olika områden. Jag glömde att lägga till ".. GTAsajten är det perfekta.. forumet och fråga i! :)"

Butikerna i BRUNO är utvalda av märkena, dom har flera butiker och varje butik har en inriktning och olika märken har egna hyllor.

Ex, Trunk finns där, dom har rättigheterna till gamla turnetröjor från olika band, Pharrell Williams kläder säljs där (ända stället i i Norden som säljer dom i butik) osv.

Så BAPE kan mycket väl finnas där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Butikerna i BRUNO är utvalda av märkena, dom har flera butiker och varje butik har en inriktning och olika märken har egna hyllor.

Ex, Trunk finns där, dom har rättigheterna till gamla turnetröjor från olika band, Pharrell Williams kläder säljs där (ända stället i i Norden som säljer dom i butik) osv.

Så BAPE kan mycket väl finnas där.

OK, tack! :) Blir nästa stopp nästa gång jag är i stan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor