Jump to content

En badande apa

okka
 Share

Recommended Posts

Tja!

Jag var i London och fick en förälskelse: aptröjor. Detta fenomen från Tokyo, A Bathing Ape, BAPE: hiphopstreetkläder i glada färger med underliga detaljer.

Lite wikipediainfo: http://sv.wikipedia.org/wiki/A_Bathing_Ape

Jag köpte en tröja, det var den billigaste jag hittade i affären. Jag fick inte prova tröjan, utan var tvungen att prova en helsvart prototyp. Det stod stora svarta vakter vid ingången, även fast affären var ett pojkrum litet. T-shirts var inglasade i montrar. Och butiksinnehavarna var streetkillar inte en dag över tjugo.

Bäst är att de gör så oerhört snygga kläder. Och coola.

bape_866747_0.gif

Såja, diskutera era aptröjor, apskor, apbyxor! De apkläder ni drömmer om. Eller kanske de apkillar ni vill vara? Såna där streettyper med kläder värda mer än huset ni bor i, som lyser där ni går gatan fram i roliga kombinationer, med en aplogga någonstans därpå. Man ser ut som en jättebebis, sade någon. Men ack, vad det är jättecoolt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 53
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ganska coolt att ha en limitedtröja ändå, bara folk förstår att det är limited :)

Not really. Tycker det är lite töntvarning om man köper en tröja bara för att folk ska se att man ha en limited-tröja. En kille i min förra klass gjorde det, och reaktionerna var inte precis positiva.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Not really. Tycker det är lite töntvarning om man köper en tröja bara för att folk ska se att man ha en limited-tröja. En kille i min förra klass gjorde det, och reaktionerna var inte precis positiva.

MÅste ju tänka sig för också, man köper ju inte en limitedtröja som ser ut som skit...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så man köper kläder som endast finns i en upplaga för en väldig massa pengar...

Samtidigt är det meningen att folk ska känna igen märket och tänka "ooh, han måste vara jättecool" eftersom de ser att man har "Bape" på sig.

Men då går man ju runt med reklam. Hur mycket tjänar man på att gå runt en dag?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så man köper kläder som endast finns i en upplaga för en väldig massa pengar...

Samtidigt är det meningen att folk ska känna igen märket och tänka "ooh, han måste vara jättecool" eftersom de ser att man har "Bape" på sig.

Men då går man ju runt med reklam. Hur mycket tjänar man på att gå runt en dag?

Ehm, alla går ju runt med reklam (nästan) oavsett om det är Bape eller inte. Sen handlar det inte så mycket om att de är i limiterad upplaga, de är det bara för att skaparen inte vill att alla ska gå runt med hans kläder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehm, alla går ju runt med reklam (nästan) oavsett om det är Bape eller inte. Sen handlar det inte så mycket om att de är i limiterad upplaga, de är det bara för att skaparen inte vill att alla ska gå runt med hans kläder.

Jag håller med om det.

Därför borde alla (nästan) få pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor