okka Skrivet 2 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2007 Tja! Jag var i London och fick en förälskelse: aptröjor. Detta fenomen från Tokyo, A Bathing Ape, BAPE: hiphopstreetkläder i glada färger med underliga detaljer. Lite wikipediainfo: http://sv.wikipedia.org/wiki/A_Bathing_Ape Jag köpte en tröja, det var den billigaste jag hittade i affären. Jag fick inte prova tröjan, utan var tvungen att prova en helsvart prototyp. Det stod stora svarta vakter vid ingången, även fast affären var ett pojkrum litet. T-shirts var inglasade i montrar. Och butiksinnehavarna var streetkillar inte en dag över tjugo. Bäst är att de gör så oerhört snygga kläder. Och coola. Såja, diskutera era aptröjor, apskor, apbyxor! De apkläder ni drömmer om. Eller kanske de apkillar ni vill vara? Såna där streettyper med kläder värda mer än huset ni bor i, som lyser där ni går gatan fram i roliga kombinationer, med en aplogga någonstans därpå. Man ser ut som en jättebebis, sade någon. Men ack, vad det är jättecoolt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 2 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2007 Och vad kostade din tröja som du köpte? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 2 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 april, 2007 Och vad kostade din tröja som du köpte? Inte så mycket. 1000, typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 2 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2007 Inte så mycket. 1000, typ. En hoody eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 2 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 april, 2007 En hoody eller? Nej. Vanlig plain. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 2 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2007 Då vet jag hur man ska känna igen okka på stan då. Häftigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 2 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 april, 2007 Mé, knäppgökar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 2 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2007 Donnell Rawlings sågar en snubbe i publiken till Chappelle Show Lost Episodes som har denna på sig: "I thought it was funny" "Not as funny as that jacket is! I'M JUST SAYIN SON!" okej... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 2 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2007 Inte så mycket. 1000, typ. Pund eller kroner? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 2 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2007 (redigerad) ... Dessa japaner... Säljer limiterade aptröjor och guldsprejar sitt bajs. T-Bone Mendez: Är inte det rätt uppenbart, eller är du faktiskt osäker på om okka köpt en tröja för ~1000:- eller ~14 000:-? Redigerad 2 april, 2007 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 2 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2007 Pund eller kroner? HMMMMMMM................ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 2 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2007 Pund eller kroner? Yen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 2 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2007 Ganska coolt att ha en limitedtröja ändå, bara folk förstår att det är limited Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 3 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2007 Ganska coolt att ha en limitedtröja ändå, bara folk förstår att det är limited Not really. Tycker det är lite töntvarning om man köper en tröja bara för att folk ska se att man ha en limited-tröja. En kille i min förra klass gjorde det, och reaktionerna var inte precis positiva. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 3 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2007 Not really. Tycker det är lite töntvarning om man köper en tröja bara för att folk ska se att man ha en limited-tröja. En kille i min förra klass gjorde det, och reaktionerna var inte precis positiva. MÅste ju tänka sig för också, man köper ju inte en limitedtröja som ser ut som skit... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 3 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2007 Så man köper kläder som endast finns i en upplaga för en väldig massa pengar... Samtidigt är det meningen att folk ska känna igen märket och tänka "ooh, han måste vara jättecool" eftersom de ser att man har "Bape" på sig. Men då går man ju runt med reklam. Hur mycket tjänar man på att gå runt en dag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 3 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2007 Jag har en Bape t-shirt. Att det är en fejk från Thailand kanske är en annan sak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 3 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2007 Jag skulle inte klaga om jag gick omkring i limitedkläder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 3 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2007 Så man köper kläder som endast finns i en upplaga för en väldig massa pengar... Samtidigt är det meningen att folk ska känna igen märket och tänka "ooh, han måste vara jättecool" eftersom de ser att man har "Bape" på sig. Men då går man ju runt med reklam. Hur mycket tjänar man på att gå runt en dag? Ehm, alla går ju runt med reklam (nästan) oavsett om det är Bape eller inte. Sen handlar det inte så mycket om att de är i limiterad upplaga, de är det bara för att skaparen inte vill att alla ska gå runt med hans kläder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 3 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2007 Ehm, alla går ju runt med reklam (nästan) oavsett om det är Bape eller inte. Sen handlar det inte så mycket om att de är i limiterad upplaga, de är det bara för att skaparen inte vill att alla ska gå runt med hans kläder. Jag håller med om det. Därför borde alla (nästan) få pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts