Cyper Skrivet 2 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2007 För inte så länge sedan bestämde sig Frankrike att ta steget till något som enligt mig är possitivt: Att inte dölja de aktiviteter som sker utanför och ovanför moder Jord. Rapporter om flygande tefat och UFO's skall nu läggas in på sidan. Min åsikt är att det är bra att man inte döljer det som händer ute I världen. Det kan lätt uppröra människor men tänker man närmare så är det inte mer än rätt att vi har vetskap om att det verkligen kan finnas ett liv på andra planeter; Dvs ute I oändligheten. Istället för att gömma iaktagelser och/eller bevis så skall de läggas fram som ren/oren fakta som folk får ta som de vill. Vad tycker ni? Rätt? Fel? befängt? Intressant? bra? dåligt? http://www.cnes.fr/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 2 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2007 Fakta ska alltid läggas fram, men det är svårt eftersom att det inte finns inom det här ämnet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 2 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2007 Mja, ganska bra. För nog finns det ett rent oerhört intresse för detta, det ockulta, där ute. Dock så tror jag, precis som det är i andra UFO-iaktagelser, att ~ 95 % kan förklaras - och typ allt av dom var bara bluff. Tycker det är tråkigt när folk utnyttjar sånt här bara för att få uppmärksamhet... Dock om det nu görs en gigantisk upptäckt, t.e.x att någon myndighet faktiskt hittar ett riktigt UFO, så tror jag ändå att dom inte kommer släppa ut det till allmänheten direkt, t.e.x på en sån där sida, utan dom skulle nog helst vilja utforska det i fred ett tag förut... Och sidan var ju, minst sagt, svår förståelig - då den stog på franska. Men visst, det är väl bra. Dock så tror jag inte att vi kommer komma någon vart om vi håller på och harvar med att försöka hitta Utomjordiskt liv här på jorden. Jag tycker att vi ska utveckla oss, och att resa till Mars med bemannade färjor tror jag skulle vara ett stort steg i rätt riktning för oss. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 2 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2007 Själv tycker jag det är dåligt. Nu när de har en sida där de läggs ut aktvitet angående sådant här blir det ju ännu lättare för den franska regering att säga "nejdå, det finns inte, vi har ju inte sett något". WE ARE NOT ALONE! :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 2 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2007 (redigerad) "Welcome on the site of the CNES. You are numerous to want to consult the files of the GEIPAN (Group of Studies and Information on the Not identified Aerospace Phenomena) In order to facilitate the access of our sites to the whole of our Net surfers, we invite those which wish to consult these files to be connected directly to the address http://www.cnes-geipan.fr/ In the contrary case, click here Thank you for your comprehension" The group of studies and information on the not identified aerospace phenomena Since the night of times, the men look with interest, even with fear, the phenomena of all observable types in the sky. And since the night of times, the manifestations of the sky are the subject of the most various interpretations, based on the belief in higher entities or divine powers. Thus for example, in Greek mythology, the natural phenomena such as the wind, the storm, the lightning were caused by the gods who expressed their approval or their anger with respect to the intrigues of the common run of people. Thanks to his research and to his discoveries, the man could demystify considerable these phenomena and look further into the knowledge of his environment. But the appearance, at the XXème century, of new techniques, new means of exploration, and consequently, of new machines circulating in space, caused new interrogations. To answer the interrogations and waitings of the population vis-a-vis the not identified aerospace phenomena (Side), one of the missions is thus entrusted to Geipan. UFO, UFO, SIDE? The acronym UFO (Flying Object Not Identified) is the translation of English term UFO (Unidentified Flying Object). The examination of testimonys and the results of the investigations show that this term is generally unsuitable: in the majority of the cases, the observations describe a known or unknown phenomenon, generally luminous but without proof of the presence of a materialized object. The use of the term general SIDE (Aerospace Phenomenon Not identified) is thus more suitable. Hoppas ni förstår Engelskan bättre än franskan Redigerad 2 april, 2007 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Juster Skrivet 3 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2007 WE ARE NOT ALONE! :'( Nej,det vore ju ganska fantastiskt om vi var dom enda levande i den oändligt stora rymden eller hur? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 3 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2007 Nej,det vore ju ganska fantastiskt om vi var dom enda levande i den oändligt stora rymden eller hur? Nästan varje solsystem har väl samma möjlighet till liv som våran har? Och det är lixom, typ, ganska många solsystem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Juster Skrivet 3 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2007 Nästan varje solsystem har väl samma möjlighet till liv som våran har? Och det är lixom, typ, ganska många solsystem? err..ja det tror jag väll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 9 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Mja, ganska bra. För nog finns det ett rent oerhört intresse för detta, det ockulta, där ute. Dock så tror jag, precis som det är i andra UFO-iaktagelser, att ~ 95 % kan förklaras - och typ allt av dom var bara bluff. Tycker det är tråkigt när folk utnyttjar sånt här bara för att få uppmärksamhet... Dock om det nu görs en gigantisk upptäckt, t.e.x att någon myndighet faktiskt hittar ett riktigt UFO, så tror jag ändå att dom inte kommer släppa ut det till allmänheten direkt, t.e.x på en sån där sida, utan dom skulle nog helst vilja utforska det i fred ett tag förut... Och sidan var ju, minst sagt, svår förståelig - då den stog på franska. Men visst, det är väl bra. Dock så tror jag inte att vi kommer komma någon vart om vi håller på och harvar med att försöka hitta Utomjordiskt liv här på jorden. Jag tycker att vi ska utveckla oss, och att resa till Mars med bemannade färjor tror jag skulle vara ett stort steg i rätt riktning för oss. Håller med. Gillar inte då folk utnyttjar sådant och förfalskar. Ger ett dåligt rykte om aliens. Titta bara på UFO-crashen I Roswell I Amerika. Var bl.a. en person som hittade en metal som gick att böja, sen tålde den väldig hetta, och hur mycket man än böjde den så gick den tillbaks till sin tidigare form. Det kom först att kallas ''UFO-crash'' men kort därefter bortförklarades detta. ''Det har inget med aliens att göra''. Trots detta söks platsen där UFO crashat igenom och alla bitar och hela vraket fraktas till AREA 51 för att förbli hemligt. Sades aldrig något mer om detta. Väldigt.. Konstigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Läste i Metro för några veckor sedan att en drös före detta Kanadensiska officerer krävt att världens regeringar ska ge forskare tillgång till all info om utomjordingar plus de vrakdelar av UFO'n som samlats in genom åren för att rädda miljön. Ryska UFO-filmer MIG 21:or KGB-film Roswell-händelserna: Dokumentär Från nedslagsplatsen Obduktionen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Att vi ens försöker komma i kontakt med varelser på andra planeter tycker jag är löjligt. Vad vi först bör göra är att antingen vänta på att dom kontaktar oss, eller leta efter spår som bevisar att dom redan har gjort det på något sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 9 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Att vi ens försöker komma i kontakt med varelser på andra planeter tycker jag är löjligt. Vad vi först bör göra är att antingen vänta på att dom kontaktar oss, eller leta efter spår som bevisar att dom redan har gjort det på något sätt. I stället anser många att vi skall gömma bevisen för att inte skrämma jordens befolkning. Löjligt. Man får anpassa sig efter vad som kan finnas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 (redigerad) Håller med. Gillar inte då folk utnyttjar sådant och förfalskar. Ger ett dåligt rykte om aliens. Titta bara på UFO-crashen I Roswell I Amerika. Var bl.a. en person som hittade en metal som gick att böja, sen tålde den väldig hetta, och hur mycket man än böjde den så gick den tillbaks till sin tidigare form. Det kom först att kallas ''UFO-crash'' men kort därefter bortförklarades detta. ''Det har inget med aliens att göra''. Trots detta söks platsen där UFO crashat igenom och alla bitar och hela vraket fraktas till AREA 51 för att förbli hemligt. Sades aldrig något mer om detta. Väldigt.. Konstigt. Jo, men det där med Roswell tror jag bara är bluff och båg. Jag tror inte att det kraschade ett UFO där. Av dom bilder jag har sett, b.la från presskonferansen där militären visar upp metallen dom hittade, så är jag än mer säker på att det bara är bluff. Metallen dom hittade var som en tjockare variant utav folie - samt att den då var böjbar - men böjbar sådan metall fanns faktiskt även på den tiden. Det är som vanligt folie, men sen om man "skrynklar" ihop det med handen så viker det ut sig själv. Och faktum är att det var utav sådan metall som det byggdes väder och spionballonger på den tiden, och om det nu var en ny, hemlig, spionballong som USA höll på och utvecklade, som kraschade, så tror jag att dom, militären, tog emot pressens teori om att det var ett "UFO" med öppna armar. För tänk, om alla fått för sig att det är ett UFO - vem ska då forska närmare in i själva spionballongen? Så faktumet att pressen bara gick på den som ett UFO gynnade militären, då dom fick ha sina planer i fred från pressen - och slippa uppmärksamhet utav Sovjet. Och det där om att dom t.o.m hittade kroppar, som sedan färdades till Area 51, tror jag inte heller på... Visst, det kanske finns utomjordiskakroppar på Area 51, men jag tror inte att dom kommer från Roswell isf. För jag finner det helt enkelt svårt att tro på den ranch-ägare som säger sig att ha hittat dom - och faktumet att han påstog att dom såg ut som oss, på ett ungefär, med 2 par armar, 2 par ben och huvudet uppe på kroppen. Chansen på att vi skulle stöta på utomjordingar som ser ut så är ~ 1 på 1 miljard. För evolutionen blir olika för varje gång, och det är högst osannolikt att evolutionen på en annan planet skulle bli exakt lika som den på jorden. Om det skulle bli en ny "evolution" här (en Restart, kan vi säga) så skulle vi inte alls se ut som vi gör nu. Utan då skulle vi vara formade helt annat, och så är naturens gång helt enkelt. Därför har jag svårt att tro på det där med Roswell. Om vi väl har hittat kroppar från "aliens", då tror jag alltså inte att dom är från Roswell. Redigerad 9 april, 2007 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 I stället anser många att vi skall gömma bevisen för att inte skrämma jordens befolkning. Löjligt. Man får anpassa sig efter vad som kan finnas. Håller med! Men det ska inte var falska videos och sånt dom lurar oss med Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts