Valle-Ball Skrivet 1 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2007 Till min nya dator hos farsan skaffade jag ett GF4 Ti 4200 nyligen, det står att den stöder Pixelshader 1.3 men tex. BF2 kräver pixelshader 1.4 och Sid Meier's Railroads kräver 2.0. Spelar det nån roll, kan jag spela ändå? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 1 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2007 Till min nya dator hos farsan skaffade jag ett GF4 Ti 4200 nyligen, det står att den stöder Pixelshader 1.3 men tex. BF2 kräver pixelshader 1.4 och Sid Meier's Railroads kräver 2.0. Spelar det nån roll, kan jag spela ändå? Finns 2 allternativ, antingen kan du spela men det laggar väldigt mycket eller så går inte spelet heller igång. sen så måste du också ha 128 mb Grafikkortsminne. och 512 mb RAM Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 1 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2007 Vänta nu.. Du skaffade ett GF4200 till din NYA dator? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 1 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2007 (redigerad) GeForce 4200? Verkar som du blivigt lurad... eller inte blivit informerad av Din datahandlare! :'( Redigerad 1 april, 2007 av Jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 1 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2007 GeForce 4200? Verkar som du blivigt lurad... eller inte blivit informerad av Din datahandlare! :'( Om han betalade mer en 300 kr för det så har han blivit lurad, annars får han skylla sig själv =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 1 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2007 (redigerad) Pixel shader 1.3? Lite föråldrat vid den här tiden, de flesta nya spel behöver pixelshader 2, och det börjar komma spel som kräver högre (T.ex. Splinter Cell Double Agent) Låter som att du blivit rätt så lurad i mina öron. Och jag tror inte spelen funkar om man inte har den pixel shadern som krävs. Redigerad 1 april, 2007 av JSHC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 1 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2007 Om han betalade mer en 300 kr för det så har han blivit lurad, annars får han skylla sig själv =) Han har väl ändå blivit lurad? Jag sparar hellre ihop tusen kronor till ett kort som fungerar, än till ett som är total världelöst då det inte stöder något av de moderna spelen värst bra. Btw, nu när vi ändå är inne på grafikkort: hur länge tror ni ett GeForce 7950 GX2 håller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 1 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 april, 2007 Hos min nya dator hos farsan, betalade inte ett skit för den utan fick den när jag formaterade en kompis dator, men nu har jag iallafall fått svaret på min fråga så låt den har tråden vara Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pillipossa Skrivet 1 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2007 Som tur är så har man en GeForce FX 5500 med Pixel Shader 2.0, men det blir snart dags att skaffa nytt, men min data är så gammal att den bara stödjer AGP och PCI :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 2 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2007 Som tur är så har man en GeForce FX 5500 med Pixel Shader 2.0, men det blir snart dags att skaffa nytt, men min data är så gammal att den bara stödjer AGP och PCI :'( Nästan samma här. Bara PCI och har Geforce 5200 XFX.. :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts