Kebab Skrivet 11 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2007 Jag tror han är från Serbien. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 11 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2007 Jag hoppas han är från Kazakstan så kanske Borat får vara med på ett hörn. Very nice! High five! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
.ZixX Skrivet 11 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2007 Allt detta snack om svenska gangstrar fick mig att tänka på gizmondo. gizmondo boss is being arrested for having connections to the swedish mafia. swedish mafa wtf? hadde aldrig hört talas om det förut. OT mother russia. jag måste erkänna att jag fnissa till ibland: http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=12547 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 11 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 april, 2007 jag måste erkänna att jag fnissa till ibland: http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=12547 Haha! Har hört talas om den Italienska, Amerikanska och den Ryska maffian, men fan aldrig den Svenska! Det här var väldigt roligt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 11 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2007 Finns en snubbe som heter Niko Bulic, kan inte påstå att de är lika varandra . http://www.croatia.hr/English/O_Nama/Organ...dSubEntry=bulic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 11 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2007 Antar väl nu att han är en serb, då man tittar på hans efternamn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 11 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2007 Ah, ännu mer som pekar på Kroatien. Så här skrev en medle på ActionTrip nyligen: chatnick [ MEMBER ] [ MAIL ] Apr 11 2007, 11:01 am EDT [ EDIT ] huh... niko and roman are croatian names, belic is croatian surname... right? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 Eastern Europe stog det väl i tidningen? Nånstans där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 Hmm, Kroatien var rätt så mycket "Mellaneuropa" som Sydeuropa. Men jag tror det räknast som en öststat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Solid_X Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 Hmm, Kroatien var rätt så mycket "Mellaneuropa" som Sydeuropa. Men jag tror det räknast som en öststat. Hmm vart tog Norge vägen på kartan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 Hmm vart tog Norge vägen på kartan Hahaha, Norge finns inte kvar längre Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 12 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 Kartan kanske spår in i framtiden. Norge kommer att sprängas av skratt när norrmännen kommer på den allra första "Sverige historien" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 12 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2007 (redigerad) Jag vet inte om artikeln redan har slangats upp här, men nu har den iallafall. Niko Bellic Redigerad 12 april, 2007 av Boomer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 21 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2007 Hmm, Kroatien var rätt så mycket "Mellaneuropa" som Sydeuropa. Men jag tror det räknast som en öststat. Låt mig gissa att det finns en baktanke med att först måla norge vattenfärgat (så det försvinner) och sverige hudfärgat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 8 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2007 Tror han kommer från Tyskland, Österrike eller Sweichz (stavning?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Solid_X Skrivet 8 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2007 Du kan få 100kr av mig om han är ifrån nåt av dom länderna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dixib Skrivet 30 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2008 Herre gud! Vilka dåliga gissningar alltså! Ryssland och arabländer? Ni som gissade på det är uppenbarligen unga och förstår inte engelska på hög nivå. Lyssnar man på Niko så blir det lätt att gissa på forna Jugoslavien, med tanke på vad han berättar för Roman om kriget(och för Dwyane) så hade min kvalifacerade gisning varit Bosnien eller Serbien, inte Kroatien eller Albanien för det stämmer inte helt överens med hans upplevelser från kriget. Jag har gjort ett specialarbete på högskolan om Balkankriget så jag vet en del om ämnet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 30 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2008 Herre gud! Vilka dåliga gissningar alltså! Ryssland och arabländer? Ni som gissade på det är uppenbarligen unga och förstår inte engelska på hög nivå. Lyssnar man på Niko så blir det lätt att gissa på forna Jugoslavien, med tanke på vad han berättar för Roman om kriget(och för Dwyane) så hade min kvalifacerade gisning varit Bosnien eller Serbien, inte Kroatien eller Albanien för det stämmer inte helt överens med hans upplevelser från kriget. Jag har gjort ett specialarbete på högskolan om Balkankriget så jag vet en del om ämnet. Nu var ju den här topicen skapad långt innan spelet släppts, så det bidrar till de felaktiga gissningarna. Men Niko Bellic är från Ryssland. Det får man reda på när man ska in till "Russian Clotheshop" och han säger någonting om "something blabla old country" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 30 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2008 Ni som gissade på det är uppenbarligen unga och förstår inte engelska på hög nivå. Du som skriver det där kan uppenbarligen inte läsa. Eller skriva, du verkar ha lite problem med stavning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 30 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2008 Nu var ju den här topicen skapad långt innan spelet släppts, så det bidrar till de felaktiga gissningarna. Men Niko Bellic är från Ryssland. Det får man reda på när man ska in till "Russian Clotheshop" och han säger någonting om "something blabla old country" Det säger de ju ffs hela tiden, de har aldrig sagt vilket land han kommer ifrån. Men man vet varifrån han inte kommer. Han kommer inte från Ryssland, Albanien eller Polen, eftersom man talar illa om alla dessa länder. Nån gång i spelet säger någon dessutom "den där polacken", men någon avbryter och säger att "han är ingen polack". Däremot finns det en intervju med röstskådespelaren till Niko Bellic, som säger att han fick experthjälp av serber som gjorde att han kunde använda rätt uttal på sin brytning. Det språk han talar är ju inte ryska, är det inte serbiska? "The voice was modeled after Serbian dialect. I worked with a dialect coach as well as some Serbian native speakers". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts