Crusader Skrivet 26 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2008 Jag vill också ha Fable II Det verkar skitgrymt efter recensionen jag såg på Gametrailers. Spelet verkar ha den dära smådystra jul-liknande nostalgiskt magiska varma känslan över det Förresten... hur långt var spelet egentligen? Spelar det någon roll om man inte spelat Fable I innan? Koncentrerar man sig på main quest så ska det ta ca 10-12 timmar har jag hört. Men om man vill göra allt i spelet så kan det ta upp mot 100 timmar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 26 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2008 Förresten... hur långt var spelet egentligen? Spelar det någon roll om man inte spelat Fable I innan? Tror själva mainstoryn tar ungefär 8 timmar. Nej, absolut inte. Det är ju en helt ny berättelse med en helt ny huvudperson. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 27 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2008 Spelet har kopplingar till första spelet och utspelar sig i samma värld (fast 500 år framåt) samt minnst 1 karaktär från första spelet men i grunden är det en egen storyline med en ny hjälte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 27 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2008 Spelet har kopplingar till första spelet och utspelar sig i samma värld (fast 500 år framåt) samt minnst 1 karaktär från första spelet men i grunden är det en egen storyline med en ny hjälte. Så... om man spelat det första spelet kanske man känner igen sig i miljöerna och städerna samt någon karaktär? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 27 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2008 Så... om man spelat det första spelet kanske man känner igen sig i miljöerna och städerna samt någon karaktär? Precis. Fast inte så mycket i miljöerna för de har förändrats rätt mycket på 500 år. Men lite känner man igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 27 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2008 Undrar om man borde skaffa Fable I då... Finns det på PC? Om inte, funkar Xbox versionen på 360? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nerheden Skrivet 27 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2008 Undrar om man borde skaffa Fable I då... Finns det på PC? Om inte, funkar Xbox versionen på 360? Fable finns till PC, och fortsätter också en liten bit efter där det slutar i xbox versionen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 27 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2008 Fable finns till PC, och fortsätter också en liten bit efter där det slutar i xbox versionen. Oh najs! Något att stilla min Fable 2 hunger kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nerheden Skrivet 27 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2008 Oh najs! Något att stilla min Fable 2 hunger kanske? Jupp, dock är det inte så långt, tog lite tid första gången, men 2:a gången så tog det typ 5-6 timmar att köra igenom, men det är lätt värt det, spelet är awesome, fast 2:an är "Legen... wait for it.. dery". Co-op testande idag! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 27 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2008 Jupp, dock är det inte så långt, tog lite tid första gången, men 2:a gången så tog det typ 5-6 timmar att köra igenom, men det är lätt värt det, spelet är awesome, fast 2:an är "Legen... wait for it.. dery". Co-op testande idag! Great! Skaffar väl Fable 2 till jul då... Ang. Co-op så suger det tydligen och är både buggigt och dåligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 27 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2008 (redigerad) Fable: The Lost Chapters finns till XBox också, inte bara PC. Och den funkar på XBox 360. Redigerad 27 oktober, 2008 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 4 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2008 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 9 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2008 (redigerad) Förresten; På vilka sätt liknar Fable 1 och 2 varandra och hur skiljer dom sig? Jag spelar the Lost Chapters för fullt just nu Precis kommit tillbaka till Oakvale för första gången! Redigerad 9 november, 2008 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 9 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2008 En varning ang. Fable II bara. Om ni har en gammal XBox 360 (2005-2006) så spela Fable II bara ett par timmar åt gången och låt sedan maskinen vila. Fable II sätter nämligen igång The Red Ring of Death! Många har fått sina maskiner förstörda inklusive min systerson efter bara 5 timmars spelande. Sedan har spelet en jäkla massa buggar som kan t ex radera sparfilen eller ta bort ens pengar osv. Det där är tragiskt, verkligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 10 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2008 Herregud, M$! Det där är tragiskt, verkligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 11 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2008 (redigerad) Ni som väntar på Expansionen får tyvärr vänta lite till. M$ har tydligen givit fel datum och nu kommer inte Knothole Island släppas fören 22 December. Redigerad 11 december, 2008 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 12 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2008 Ni som väntar på Expansionen får tyvärr vänta lite till. M$ har tydligen givit fel datum och nu kommer inte Knothole Island släppas fören 22 December. Strategiskt, vilka ungar kommer inte önska sig det i julklapp.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
-Razz- Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 (redigerad) det blev väll försenat igen?! aja men skiet de same det har i alla fall kommit ut nu och av något konstigt sammanträffande så köpte jag fable 2 då dlc släpptes(fick reda på det sen) så det första man gjorde när man kom hem var ju att ladda ner det. wunderbart spel asså! synd att man bara kunde spela det i 2 dagar innan man skulle morsan... måste ju vänta i 2(1 nu) veckor innan jag kan spela igen btw, undrar/hoppas att dom snart släpper en dlc med ce grejerna... värt 800 m$ points(kanske) Redigerad 20 januari, 2009 av -Razz- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 Nu finns DLC nr 2 See the Future tillgängligt till priset 500p. See the Future bryggar händelserna i Fable I med Fable II och ska vara något större än det förra DLC. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 14 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2009 Jag är nästan klar med Fable 2 (tror jag iaf... Jag är i Bloodstone nu) och hittlis så har spelet faktist vart sämre än Fable 1, imo. Det känns inte alls lika episkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts