I lol Skrivet 31 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2007 Kände mig tvungen att skapa en tråd. Fable 2 is an upcoming video game for the Xbox 360, in development by Lionhead Studios and will be published by Microsoft Game Studios. It is a sequel of Fable and Fable: The Lost Chapters but is intended to have a somewhat darker, more mature feel. Announced in 2006, a release date of 2008 is planned [2]. The game will take place in Albion, 500 years after Fable's setting, in a colonial era resembling the time of highwaymen, but guns are still primitive, although the entire area is more developed, with huge castles and cities in the place of towns. http://en.wikipedia.org/wiki/Fable_2 http://media.xbox360.ign.com/media/741/741361/vids_1.html Trailarna måste ses ! Tror det här spelet kommer att bli ett mästerverk. Tar allt kort och gott här. Du kommer att kunna ha en hund, gifta dig och skaffa barn som växer upp. Du lever i en stor dynamisk värd, du kan hjälpa till i ett läger som kan bli en stad eller så förstör du det så blir det en ruin. Du kan använda eldvapen. Alla områden kan du äga. Du kan spela som både man eller kvinna Havok används till fysiken och Kynapse används till AI:n Spelet kommer att komma till XBOX360 men det tar upp mycket av dess kraft. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
coola Skrivet 31 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2007 Ser jävligt nice ut, ska defenitivft köpa det . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 31 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2007 Spelet ska presenteras mer ingående på E3 i sommar. Ser verkligen fram mot det här. Jag är en av dem som fullkomligt ÄLSKAR Fable och Fable 2 lär bli bättre. Speciellt nu när de vägrar säga någonting ALLS om spelet så folk hinner inte få upp felaktiga förhoppningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 31 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2007 Jag tycker det ser ut att bli grymt bra. Ska givetvis inhandlas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 31 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2007 Det ser ut att bli riktigt bra men jag är rädd at Peter Molyneux kan ha sagt lite för mycket för tidigt, som med Fable 1. Jag skulle säga att man inte bör förvänta sig ett mästerverk, men man kan alltid hoppas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Santa Skrivet 31 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2007 Kommer längt till att få köra det, dock så måste jag skaffa en 360 om det inte kommer ut på andra konsoler Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 31 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2007 Det ser ut att bli riktigt bra men jag är rädd at Peter Molyneux kan ha sagt lite för mycket för tidigt, som med Fable 1. Jag skulle säga att man inte bör förvänta sig ett mästerverk, men man kan alltid hoppas. Skämtar du? Peter Molyneux har ju inte sagt ett dugg. Han vägrade ens komentera trailern. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 31 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2007 Kommer längt till att få köra det, dock så måste jag skaffa en 360 om det inte kommer ut på andra konsoler Hoppas bara det kommer på PC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 31 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2007 (redigerad) Jag fullkomligt rös när jag kollade på trailern Har aldrig spelat första Fable, ska skaffas till PC snarast! Redigerad 31 mars, 2007 av KvaddadPadda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 2 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2007 Jag laddade nog inte ner rätt. Jag fick en 30 minuter genomgång av vad jag antar är en av spelutvecklarna. Han börjar med att prata om att målet med spelet är att man ska känna sig älskad. o.O Lagom patetiskt eller? Har inte orkat se hela än. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 31 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2008 Har ni sett dagbok 4 på XBox Live? Freeroaming i Fable 2! Man kommer kunna springa vart man vill, hoppa över staket och springa genom skogar och över ängar. Och säsonger. (Vår, Sommar, Höst och Vinter) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alftakillen Skrivet 17 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2008 (redigerad) FABLE 2 ÄR FÄRDIGT!!!! FÄRDIGT Gillar att man kan lira online Men att man lära följa varandra är både på gott och ont :/ Alltså att man läre dela kamera Video 1 Video 2 Video 3 Redigerad 17 juli, 2008 av Alftakillen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 17 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2008 Tror att spelet har möjligheten att bli riktigt bra. Nu hoppas jag bara på en PC-version. 360 åt mig? Nej tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 17 juli, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2008 FABLE 2 ÄR FÄRDIGT!!!! FÄRDIGT Gillar att man kan lira online Men att man lära följa varandra är både på gott och ont :/ Alltså att man läre dela kamera Video 1 Video 2 Video 3 Shit, känner mig nästan tvungen att köpa en Xbox360 enbart för det här spelet. Trailrarna skall helt klart ses när min anslutning blir lite stabilare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
-Razz- Skrivet 27 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2008 (redigerad) har inte spelat första fable men jag SKA köpa fable2! sitter just nu inne på webhallens hemsida och funderar på om jag ska beställa CE.. kan knappt vänta Redigerad 27 juli, 2008 av -Razz- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 5 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2008 Är det någon som vet från vilka butiker man får Arkad-spelen gratis om man förbokar CE? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 5 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2008 Hittade nu att det bara var Game.co.uk det gällde. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Några som har skaffat och spelat Fable II: Pub Games än? Isåfall, hur går det för er? Själv har jag nu alla Items och 50000 Guld. Inte för att jag precis ville ha så mycket guld men man var tvungen att vinna en massa för att kunna få Items. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alftakillen Skrivet 4 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2008 vafan!?!?!? Dom ska ta bort nästan alla dom fräna sakerna som följer med i CE utgåvan t fable2 =( FZ.SE Lite info ifrån game Meddelande från Microsoft Games Studios till konsument Det är ett sant nöje för oss att kunna meddela att Fable II-spelet är under produktion och kommer att släppas den 21 oktober i Nordamerika och Asien och den 24 oktober i Europa. Premium-boxen, de fem tryckta Fate-korten och Hobbe-figuren kommer inte att finnas med i Limited Collector’s Edition. Vi beklagar detta. Fable II Limited Collector’s Edition kommer nu att innehålla följande: - Fable II-skiva - Bonus-DVD med nytt ”bakom-kulisserna”-reportage - Bonusinnehåll i själva spelet (kräver Xbox LIVE®) • ”Hall of the Dead”-nivån • Den legendariske ”Wreckager”-sabeln • Sparta-rustning och energisvärd Och för att visa hur mycket vi värdesätter våra trogna fans har vi producerat ett speciellt Fable-album som kan laddas ner gratis under en begränsad tidsperiod! Det omfattar ett unikt urval av Fable 1-musik och 3 helt nya spår från det kommande Fable II-soundtracket. Besök http://www.sumthingdigital.com och skriv in ”FableCollection”-kampanjkoden som kommer att finnas tillgänglig från den 6 oktober 2008 kl. 9.00 PST. På webhallen så står det att dom inte kommer att få några nycklar t pubgame :S Tur att man beställde ifrån GAME =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 4 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2008 Man kommer inte att kunna bjuda in folk till sin "egen värld" när det kommer ut, demkommer släppa en patch för det senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts