Jump to content

Preliminära gymnasievalen

Tweak
 Share

Recommended Posts

Jag kom in på mitt förstaval (Naturlinje datorinriktat på Danderyds Sjukhus) med mina 250. Alla sökande kom in så jag vet inte om jag riktigt behöver satsa på att höja mig men det mesta tyder på att jag får ihop minst 260 nu i sommar och då är jag nog garanterad plats.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 125
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Är reserv i 2 st, sedan intagen på mitt 3:e val, de lottade ut de sista platserna på borgar, då jag har lika många poäng som de som är sist kom in.

Preleminärt intagna.

Du som ligger så på gränsen borde ta chansen på fredag och lägga till ett fjärdeval där du är nästan helt säker på att komma in.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, jag kom in. Räddningstjänst.

EDIT: Avundas verkligen de som sitter hemma och pluggar dagar efter dagar. Tänk villken lycka att vara en plugghäst - en sådan som tycker det är intressant och roligt, inte någon som slår knogen blodig av ilska eller den som går och svär och sover hela tiden. Önskade otroligt mycket att något var åtminstående lite intressant I skolan.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

EDIT: Avundas verkligen de som sitter hemma och pluggar dagar efter dagar. Tänk villken lycka att vara en plugghäst - en sådan som tycker det är intressant och roligt, inte någon som slår knogen blodig av ilska eller den som går och svär och sover hela tiden. Önskade otroligt mycket att något var åtminstående lite intressant I skolan.

Hehe. Jag sitter ínte och pluggar hela dagarna men jag trivs bra i skolan och tycker mycket av det man har chans att lära sig är intressant, vilket är en klar fördel i skolarbetet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är reserv i 2 st, sedan intagen på mitt 3:e val, de lottade ut de sista platserna på borgar, då jag har lika många poäng som de som är sist kom in.

Preleminärt intagna.

Hade 8 st totalt, men de strök från nr 4(nr 1 var en fristående).'

Så jag är med godmarginal inne på 3:e valet, men sedan är ja och 16 andra reserv på 2:a valet.

Har like många p(215), som är lägst, och de platser som finns kvar, och sedan alla har lika många p kvar, lottas de ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade 8 st totalt, men de strök från nr 4(nr 1 var en fristående).'

Så jag är med godmarginal inne på 3:e valet, men sedan är ja och 16 andra reserv på 2:a valet.

Har like många p(215), som är lägst, och de platser som finns kvar, och sedan alla har lika många p kvar, lottas de ut.

Du kommer inte höja dig nåt nu sista terminen då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med. Jag hatar allt med skolan, jag mår dåligt varje dag av att vara på det skit stället. Jag önskar att jag tyckte om det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man behöver inte plugga, inte så länge man koncentrerar sig på lektioner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor