Vinnie Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Jag kom in på teknik på Kagg med 160p år 2003 Ska göra omval nu, byter till Natur. Var teknik bra då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Eftersom även de som redan går / har gått ut också skriver om när de kom in så hakar jag på. Kom in på linjen Digital Produktion på Portalens Gymnasium förra året. Gränsen var från början 210p men på grund av många sökandes ökade den till 225... Det var hursomhelst inga problem för mina 265. \o/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Ska göra omval nu, byter till Natur. Var teknik bra då? Teknik funkade, helt klart bättre än natur. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vinnie Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Teknik funkade, helt klart bättre än natur. Aja det blir Natur i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 Har sökt till IB (International Baccalaureate) i Bollnäs. Men som Eudoros säger så har inte vi fått reda på nåt alls Skulle gärna vilja se lite hur man ligger till Lycka till med 3 år i av pluggande. Den uppfattning jag fått av IB:arna är att de är jävligt seriösa och tvingas plugga på rasterna, för att kunna hänga med. Men jag vill inte avskräcka dig. Du kan alltid byta program efter ett år, utan att egentligen förlora något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Icicle Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 Jag valde och kom in, preliminärt på samhälle - ekonomi på stagnelius i kalmar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 Lycka till med 3 år i av pluggande. Den uppfattning jag fått av IB:arna är att de är jävligt seriösa och tvingas plugga på rasterna, för att kunna hänga med. Men jag vill inte avskräcka dig. Du kan alltid byta program efter ett år, utan att egentligen förlora något. Jo, när vi var dit och tittade sa de att det var "programmet för dig utan liv". Men när jag senare pratade med en som gått där, sa hon att det inte var så farligt. Så man vet inte riktigt vad man ska tro Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 Jo, när vi var dit och tittade sa de att det var "programmet för dig utan liv". Men när jag senare pratade med en som gått där, sa hon att det inte var så farligt. Så man vet inte riktigt vad man ska tro Beror på vilket gymnasie man går på. Privata brukar vara oerhört slappa. Känner en som gick naturvetenskap på en privat skola. Han hade MVG i istort sett alla ämnen, men han kände att han inte lärde sig nåt. Så bytte han till kommunalt gymnasie i årskurs två. Han fattade inte hälften av det vi höll på med. Hans betyg rasade nästan totalt. Skolkar man inte har man garanterat VG i stort sett på de privata. På just IB har det mycket att göra med hur bra man är på engelska, eftersom att all undervisning sker på engelska. Själv har jag gått "vanlig" NV, men i kemi och fysik använder jag engelskan för att det ska gå bra. Då man ser exempelvis formeln F=m/v tänker jag: "Force är mass genom velocity", vilket är lättare än att knyta bokstavsbeteckningarna till svenska ord eller fritt svävande fenomen. Det samma i kemin. Si= Silicon H= Hydrogen O= Oxygen N= Nirtogen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 Beror på vilket gymnasie man går på. Privata brukar vara oerhört slappa. Känner en som gick naturvetenskap på en privat skola. Han hade MVG i istort sett alla ämnen, men han kände att han inte lärde sig nåt. Så bytte han till kommunalt gymnasie i årskurs två. Han fattade inte hälften av det vi höll på med. Hans betyg rasade nästan totalt. Skolkar man inte har man garanterat VG i stort sett på de privata. På just IB har det mycket att göra med hur bra man är på engelska, eftersom att all undervisning sker på engelska. Själv har jag gått "vanlig" NV, men i kemi och fysik använder jag engelskan för att det ska gå bra. Då man ser exempelvis formeln F=m/v tänker jag: "Force är mass genom velocity", vilket är lättare än att knyta bokstavsbeteckningarna till svenska ord eller fritt svävande fenomen. Det samma i kemin. Si= Silicon H= Hydrogen O= Oxygen N= Nirtogen Ja, men är det ju IB i Bollnäs som jag ska gå på. Det var där jag tittade, och hon jag pratade med hade gått där. Jag har alltid legat långt före alla i min klass vad gäller engelskan. Ända sedan lågstadiet. Detta beror då på att jag har en moster och kusin i England som vi åker och hälsar på regelbundet. Har alltid pratat engelska med honom och har på så sät fått ett "öra" för engelskans grammatik osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA_Erik Skrivet 9 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2007 Fick för någon dag sedan reda på att jag preliminärt kommit in på Rymdgymnasiet i Kiruna. Intagningspoängen låg på 260 och det finns 32 platser. Fast jag kommer nog ändå inte gå där, yckte det var coolt att söka iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 10 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2007 Fick lapp idag från Karlstads komun, jag blev intagen till IT-programmet på John Bauer. Fick för någon dag sedan reda på att jag preliminärt kommit in på Rymdgymnasiet i Kiruna. Intagningspoängen låg på 260 och det finns 32 platser. Fast jag kommer nog ändå inte gå där, yckte det var coolt att söka iallafall. Synd bara att man själv bor 135mil från Kiruna, annars hade jag själv försökt att komma in på Rymdgymnasiumet. Det verkar ju hur coolt som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2007 Synd bara att man själv bor 135mil från Kiruna, annars hade jag själv försökt att komma in på Rymdgymnasiumet. Det verkar ju hur coolt som helst. En ifrån min gamla skola går där. Verkar inte vara några problem för honom iallafall Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 Idag fick vi äntligen reda på det Jag kom in med 255 poäng på IB som hade lägsta intagningspoänget 210. I am happy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 Yes! Jag kom in på IT-gymnsiet i uppsala Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 Idag fick vi äntligen reda på det Jag kom in med 255 poäng på IB som hade lägsta intagningspoänget 210. I am happy Lova att inte bli en sån där nörd som går runt och snackar engelska efter lektionerna också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 (redigerad) Idag fick vi äntligen reda på det Jag kom in med 255 poäng på IB som hade lägsta intagningspoänget 210. I am happy Så lite!! I Malmö ---> http://webapp.malmo.se/elit/downloads/prel...tvarden0708.pdf Redigerad 17 april, 2007 av tommy killer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 Jag fick veta i fredags att jag kom in preliminärt på Samhälle. Minsta för att komma in var 155. Det vart exakt som jag hade i poäng förra terminen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 Jag fick veta i fredags att jag kom in preliminärt på Samhälle. Minsta för att komma in var 155. Det vart exakt som jag hade i poäng förra terminen. Vi behövde 90 poäng för samhäll tror jag. Jag hade 240. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 17 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 Så jävla lite ni behöver, vad har ni egentligen för standard på era utbildningar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 17 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 april, 2007 Så jävla lite ni behöver, vad har ni egentligen för standard på era utbildningar? Fler platser kanske? Eller mindre sökande? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts