T-Bone Mendez Skrivet 31 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2007 Qué? = Va? Han tyckte nog att det lät en aning knepigt att du sökt till ett program utan att veta vad man gör där. Aha ok, trodde det här var ett svenskt forum, hehe där hade jag fel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 31 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2007 Aha ok, trodde det här var ett svenskt forum, hehe där hade jag fel Hahahaha. Var det bara jag som tyckte det var kul? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 31 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2007 Hahahaha. Var det bara jag som tyckte det var kul? Det roliga är att T-Bone Mendez är så fantastiskt korkad, trög som ett litet barn och det syns i många trådar förutom denna. T-Bone: Du förstår säkert inte varför jag tycker det men just i detta fallet kan jag väl förklara: låneord har alltid funnits i svenskan, qué är dessutom gaaaanska etablerat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 31 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2007 Det roliga är att T-Bone Mendez är så fantastiskt korkad, trög som ett litet barn och det syns i många trådar förutom denna. T-Bone: Du förstår säkert inte varför jag tycker det men just i detta fallet kan jag väl förklara: låneord har alltid funnits i svenskan, qué är dessutom gaaaanska etablerat. Att han kan vara trög har jag mycket väl märkt (hehe, det här är rätt taskigt) men delen "hehe, där hade jag fel" fick mig att skratta hursomhelst Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 31 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2007 Det roliga är att T-Bone Mendez är så fantastiskt korkad, trög som ett litet barn och det syns i många trådar förutom denna. T-Bone: Du förstår säkert inte varför jag tycker det men just i detta fallet kan jag väl förklara: låneord har alltid funnits i svenskan, qué är dessutom gaaaanska etablerat. Så rätt, så rätt..... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 31 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2007 Hahahaha. Var det bara jag som tyckte det var kul? Jag vet att det är ett svensk forum, men jag ville skämta till det Det roliga är att T-Bone Mendez är så fantastiskt korkad, trög som ett litet barn och det syns i många trådar förutom denna. T-Bone: Du förstår säkert inte varför jag tycker det men just i detta fallet kan jag väl förklara: låneord har alltid funnits i svenskan, qué är dessutom gaaaanska etablerat. Fast que är inget låneord som används av svenskar normalt, asså man säger inte det på samma sätt som man säger garage som är ett låneord. Ok här kommer en fråga, vet någon vad man gör på Samhällsvetenskap? Jag sökte dit, men jag undrar vad man får för yrke efter att gått där och vad man gör där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 31 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2007 Jag vet att det är ett svensk forum, men jag ville skämta till det Fast que är inget låneord som används av svenskar normalt, asså man säger inte det på samma sätt som man säger garage som är ett låneord. Ok här kommer en fråga, vet någon vad man gör på Samhällsvetenskap? Jag sökte dit, men jag undrar vad man får för yrke efter att gått där och vad man gör där. Hahahaha du har ju ingen koll alls. Du måste i 99 fall av 100 plugga vidare efter gymnasiet om du går det. Det är en vädligt bred linje. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 31 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2007 Hahahaha du har ju ingen koll alls. Du måste i 99 fall av 100 plugga vidare efter gymnasiet om du går det. Det är en vädligt bred linje. Men orka, vafan jag vill inte plugga bort halva vuxenlivet. Tänk sen när man är klar så är man 30 eller nåt. Men vet du om man får byta efter ett år eller nåt, jag vill igentligen gå på bygg men hade inte tillräckligt med poäng. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 31 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2007 (redigerad) Ok här kommer en fråga, vet någon vad man gör på Samhällsvetenskap? Jag sökte dit, men jag undrar vad man får för yrke efter att gått där och vad man gör där. Exempel på Samhälle-linje: http://www.jensengymnasium.se/docs/info.as...12&info=120 Borde du inte snackat med syo/dina föräldrar om ditt val innan du bestämde? Men du behöver såklart inte plugga en 5-årig utbildning på högskola bara för du gått samhälle, det finns massor av praktiska utbildningar som kanske bara är ett par år. Om du inte tar friår utan börjar på en utbildning direkt efter gymnasiet är du max 23-24 år när du kommer ut. Redigerad 31 mars, 2007 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 31 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2007 Exempel på Samhälle-linje: http://www.jensengymnasium.se/docs/info.as...12&info=120 Borde du inte snackat med syo/dina föräldrar om ditt val innan du bestämde? Men du behöver såklart inte plugga en 5-årig utbildning på högskola bara för du gått samhälle, det finns massor av praktiska utbildningar som kanske bara är ett par år. När jag var hos syo så fråga han bara vad jag gillade för ämmnen och sånt. Jag sökte hemma på datorn och jag kunde inte kolla vad för poäng man ska ha i samhällsvetenskap för man var tvungen att ha nått Adobe program. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 31 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2007 (redigerad) När jag var hos syo så fråga han bara vad jag gillade för ämmnen och sånt. Jag sökte hemma på datorn och jag kunde inte kolla vad för poäng man ska ha i samhällsvetenskap för man var tvungen att ha nått Adobe program. Haha! Du om 50 år: "Jag led igenom hela min yrkeskarriär... tack vare nåt jävla Adobe-program..." Det handlar om hela din framtid... borde du inte vara lite mer engagerad? Redigerad 31 mars, 2007 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 31 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2007 Haha! Du om 50 år: "Jag led igenom hela min yrkeskarriär... tack vare nåt jävla Adobe-program..." Det handlar om hela din framtid... borde du inte vara lite mer engagerad? Men jag vill inte ens gå i samhälle, jag vill till bygg och efter att ha läst på länken du skrev så är jag ännu mer säker på att jag inte vill gå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 31 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2007 Men jag vill inte ens gå i samhälle, jag vill till bygg och efter att ha läst på länken du skrev så är jag ännu mer säker på att jag inte vill gå.Men varför har du då sökt dit då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 31 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2007 Men varför har du då sökt dit då? Det ligga inte så långt bort och sen fick man välja något som heter passion och då tog jag "Gamer" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 31 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2007 Har bara en liten fråga som jag funderat över... ...om man ska utbilda sig till brandman, vilken linje/linjer skall man ha gått då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 31 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2007 Har bara en liten fråga som jag funderat över... ...om man ska utbilda sig till brandman, vilken linje/linjer skall man ha gått då? Samhälle. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 31 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2007 (redigerad) Samhälle. Är det enbart samhälle som gäller? Inte... teknik? Redigerad 31 mars, 2007 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 31 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2007 Jag sökte till Elprogrammet på Lars Kagg samt IT på John Bauer. Kom in på IT Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 31 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2007 (redigerad) Är det enbart samhälle som gäller? Inte... teknik? I stort sett ALLA program enligt www.gymnasieguiden.se. Det är ju den eftergymnasiala utbildningen som spelar roll. Annars vet jag att min skola har Naturkunskap med inriktning räddning. Redigerad 31 mars, 2007 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 31 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2007 I stort sett ALLA program enligt www.gymnasieguiden.se. Det är ju den eftergymnasiala utbildningen som spelar roll. Annars vet jag att min skola har Naturkunskap med inriktning räddning. Tack o tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts