Jump to content

Preliminära gymnasievalen

Tweak
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 125
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hahahaha. Var det bara jag som tyckte det var kul? :)

Det roliga är att T-Bone Mendez är så fantastiskt korkad, trög som ett litet barn och det syns i många trådar förutom denna.

T-Bone: Du förstår säkert inte varför jag tycker det men just i detta fallet kan jag väl förklara: låneord har alltid funnits i svenskan, qué är dessutom gaaaanska etablerat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det roliga är att T-Bone Mendez är så fantastiskt korkad, trög som ett litet barn och det syns i många trådar förutom denna.

T-Bone: Du förstår säkert inte varför jag tycker det men just i detta fallet kan jag väl förklara: låneord har alltid funnits i svenskan, qué är dessutom gaaaanska etablerat.

Att han kan vara trög har jag mycket väl märkt (hehe, det här är rätt taskigt) men delen "hehe, där hade jag fel" fick mig att skratta hursomhelst :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så rätt, så rätt.....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahahaha. Var det bara jag som tyckte det var kul? (w00t)

Jag vet att det är ett svensk forum, men jag ville skämta till det :)

Fast que är inget låneord som används av svenskar normalt, asså man säger inte det på samma sätt som man säger garage som är ett låneord.

Ok här kommer en fråga, vet någon vad man gör på Samhällsvetenskap? Jag sökte dit, men jag undrar vad man får för yrke efter att gått där och vad man gör där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet att det är ett svensk forum, men jag ville skämta till det (w00t)

Fast que är inget låneord som används av svenskar normalt, asså man säger inte det på samma sätt som man säger garage som är ett låneord.

Ok här kommer en fråga, vet någon vad man gör på Samhällsvetenskap? Jag sökte dit, men jag undrar vad man får för yrke efter att gått där och vad man gör där.

Hahahaha du har ju ingen koll alls. Du måste i 99 fall av 100 plugga vidare efter gymnasiet om du går det. Det är en vädligt bred linje.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahahaha du har ju ingen koll alls. Du måste i 99 fall av 100 plugga vidare efter gymnasiet om du går det. Det är en vädligt bred linje.

Men orka, vafan jag vill inte plugga bort halva vuxenlivet. Tänk sen när man är klar så är man 30 eller nåt.

Men vet du om man får byta efter ett år eller nåt, jag vill igentligen gå på bygg men hade inte tillräckligt med poäng.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Exempel på Samhälle-linje: http://www.jensengymnasium.se/docs/info.as...12&info=120

Borde du inte snackat med syo/dina föräldrar om ditt val innan du bestämde?

Men du behöver såklart inte plugga en 5-årig utbildning på högskola bara för du gått samhälle, det finns massor av praktiska utbildningar som kanske bara är ett par år.

Om du inte tar friår utan börjar på en utbildning direkt efter gymnasiet är du max 23-24 år när du kommer ut.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Exempel på Samhälle-linje: http://www.jensengymnasium.se/docs/info.as...12&info=120

Borde du inte snackat med syo/dina föräldrar om ditt val innan du bestämde?

Men du behöver såklart inte plugga en 5-årig utbildning på högskola bara för du gått samhälle, det finns massor av praktiska utbildningar som kanske bara är ett par år.

När jag var hos syo så fråga han bara vad jag gillade för ämmnen och sånt.

Jag sökte hemma på datorn och jag kunde inte kolla vad för poäng man ska ha i samhällsvetenskap för man var tvungen att ha nått Adobe program.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag var hos syo så fråga han bara vad jag gillade för ämmnen och sånt.

Jag sökte hemma på datorn och jag kunde inte kolla vad för poäng man ska ha i samhällsvetenskap för man var tvungen att ha nått Adobe program.

Haha! Du om 50 år: "Jag led igenom hela min yrkeskarriär... tack vare nåt jävla Adobe-program..."

Det handlar om hela din framtid... borde du inte vara lite mer engagerad?

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha! Du om 50 år: "Jag led igenom hela min yrkeskarriär... tack vare nåt jävla Adobe-program..."

Det handlar om hela din framtid... borde du inte vara lite mer engagerad?

Men jag vill inte ens gå i samhälle, jag vill till bygg och efter att ha läst på länken du skrev så är jag ännu mer säker på att jag inte vill gå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det enbart samhälle som gäller?

Inte... teknik? (w00t)

I stort sett ALLA program enligt www.gymnasieguiden.se.

Det är ju den eftergymnasiala utbildningen som spelar roll.

Annars vet jag att min skola har Naturkunskap med inriktning räddning.

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor