Jump to content

Preliminära gymnasievalen

Tweak
 Share

Recommended Posts

Jag skiter i att göra en poll för det skulle säkert bli skit :mellow:

Frågorna är: Kom du in?

Vad sökte du?

Själv sökte jag till Samhälle - Internationell på Stagneliusskolan här i Kalmar, en linje som har lite pluggisrykte omkring sig :P I alla fall så kom jag in, medelpoängen var 245 och efter denna terminens slut kommer jag ligga på ca 275-280 :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 125
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vi har inte fått reda på om vi kommit in eller inte... :mellow: Får man inte reda på det i Juni, någon gång?

Iaf, jag sökte till Teknikprogrammet. :P

Medelpoängen låg på ~ 190 P.

Vafan.. Vi fick veta preliminära idag i alla fall. Slutgiltliga kommer såklart efter vårterminens slut, men preliminära går på höstterminens.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har inte fått reda på om vi kommit in eller inte... :mellow: Får man inte reda på det i Juni, någon gång?

Iaf, jag sökte till Teknikprogrammet. :P

Medelpoängen låg på ~ 190 P.

Jag, min bror och andra polare fick vårt ganska sent. I början av agusti kom vårt när vi sökte. Kanske är anorlunda för er. :unsure:

Bara att hoppas att du/ni kommer in. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skiter i att göra en poll för det skulle säkert bli skit :mellow:

Frågorna är: Kom du in?

Vad sökte du?

Själv sökte jag till Samhälle - Internationell på Stagneliusskolan här i Kalmar, en linje som har lite pluggisrykte omkring sig :P I alla fall så kom jag in, medelpoängen var 245 och efter denna terminens slut kommer jag ligga på ca 275-280 :unsure:

Samhälle Internationell är inte pluggis nej, jag har flera vänner som går det och det verkar vara förslappande (som allt annat utom natur :lol: )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Samhälle Internationell är inte pluggis nej, jag har flera vänner som går det och det verkar vara förslappande (som allt annat utom natur :mellow: )

Well alla äldre jag har snackat med och de själva (lärare och elever) säger att det är mycket plugg och relativt hög svårighetsgrad på grejerna. Framför allt: Mycket engelska, något jag gillar :P 25% av SO:n på engelska i ettan, 50 i tvåan och 75 i trean.

Och jag har också kompisar som går där, och de säger alla samma sak :lol:

Och just att det är en pluggislinje (som folk säger som en negativ grej "öh är du pluggis då elläh?" får jag höra ofta också, dock från folk som inte går där då.

Plus att du inte är speciellt objektiv, du vill bara gå på bäst linje själv :unsure: (Natur var mitt andraval :wub: )

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vafan.. Vi fick veta preliminära idag i alla fall. Slutgiltliga kommer såklart efter vårterminens slut, men preliminära går på höstterminens.

Hmm, okay. :mellow:

Aja, det var nog mest det slutgiltiga jag syftade på att vi får någon gång i Juni, men något preliminärt har vi inte fått. Dock skulle jag mer än gärna viljat få, så man vet hur man ligger till... :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det enda jag har fått att eftersom mitt andra- och tredjeval var utanför min hemkommun så var det en himla tur att min snälla hemkommun har gått med på att betala för mig ändå så jag får vara med och slåss om dom platser som blir över.

Mitt förstahandsval har jag inte fått tillbaka ännu dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sökte till IT på John Bauer i Karlstad som första val, IT-Media på samma skola som andra val.. Och NV här på Spångbergsgymnasiumet.

Har inte fått svar på något av dem, men en klasskompis sa att till veckan så får vi reda på det.

Det enda jag har fått att eftersom mitt andra- och tredjeval var utanför min hemkommun så var det en himla tur att min snälla hemkommun har gått med på att betala för mig ändå så jag får vara med och slåss om dom platser som blir över.

Mitt förstahandsval har jag inte fått tillbaka ännu dock.

Vad har du sökt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Goshaness. Vad gör man för att tjäna in såna där siffror?
Huu... Det vill du inte veta.

Iallafall, jag som går IV skriver också här då jag också har sökt.

Jag har då sökt till tre stycken Estet - Bild och form-linjer. I Mjölby, Motala och Linköping - I den ordningen.

Jag har ingen aning om mina poäng, men dom kommer nog synas på preliminära papperslappen, som jag får antingen nästa vecka eller veckan efter påsklovet.

Tjoflöjt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor