Marquis Skrivet 29 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2007 Kära medlemmar, jag hoppas att någon kan hjälpa mig med detta problem. En relativt nyköpt bärbar dator (Acer TravelMate) stänger då och då av sig helt av sig själv. Det har hänt oftare på sistone, och eftersom den bara är ca 6 månader gammal kan man undra vad som händer. Dock verkar det vara så att det är damm i fläkten som orsakar problemet då det löser sig temporärt om man är där och blåser. Min fråga nu är om man vågar testa med tryckluft på burk och försöka få bort allt damm, borde man isåfall plocka isär delar av datorn eller ens testa överhuvudtaget då kanske dammet fastnar någon annanstans istället? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 29 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2007 Kör med dammsugaren annars Så får du inte in dammet utan ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 29 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2007 Hehe, ja vad ska man säga. Kanske det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 30 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2007 Akta akta.. Dammsugare + statisk elektricitet = sant Samt gör inte så att fläcken snurrar, då genererar fläcken ström som kan pajja datorn Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Littlemanie Skrivet 30 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2007 Stäng av hela datorn och dammsuga ( om det går ), om inte det går så får du blåsa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 30 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2007 Jag brukar rensa min fläkt med såna här tops man stoppar i öronen, funkar utmärkt och det är kul! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 30 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2007 Tryckluft, enda rätta och säkraste. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts