Weener Skrivet 29 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2007 Tja. Jag har ett problem med min dator, det startar nämligen om av sig själv typ hela tiden. Ibland kanske 1 gång per dag, men idag har den gjort det 3 gånger. Jag blir så jävla förbannad. Det går på en sekund, skärmen slocknar och systemet starar igen liksom. Vad kan felet vara? Hjälp tack, innan allt för mycket går sönder här hemma (Raseriutbrott) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ssfh Skrivet 29 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2007 Tja. Jag har ett problem med min dator, det startar nämligen om av sig själv typ hela tiden. Ibland kanske 1 gång per dag, men idag har den gjort det 3 gånger. Jag blir så jävla förbannad. Det går på en sekund, skärmen slocknar och systemet starar igen liksom. Vad kan felet vara? Hjälp tack, innan allt för mycket går sönder här hemma (Raseriutbrott) Har exakt samma problem , Inte hjälpte det att uppdatera maskinvara, eller rengöra fläktar etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 29 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2007 Min syrra hade ett liknande problem för ett tag sen, visade sig hennes processorfläkt var väldigt dammig och därmed nersegad. Då datorn kännde av att fläkten inte snurrade rätt rebootade datorn sig själv p.g.a. brandfaran. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 29 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2007 Hade samma problem förut. Körde memtest86 och såg att det var ett av mina ram-minnen det var fel på, körde memtest86 med minnerna var för sig och en hade fel. Köpte ett nytt och hade inte något problem på ett tag, när det kom tillbaka var det dock inte samma stoppkod, den gången uppdaterade jag moderkortsdrivrutinerna och sedan dess har det fungerat bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 29 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2007 Kan även vara fel på nätagget. Själv hade jag samma problem och det slutade med att jag kände på nätagget, vilket var strömförande (aj...), och efter en lååååång felsökning så kollade jag i eldosan där jag hittade brödsmulor ( ) så eldosan åkte till soptippen och nu funkar datorn felfritt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 29 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2007 Tja. Jag har ett problem med min dator, det startar nämligen om av sig själv typ hela tiden. Ibland kanske 1 gång per dag, men idag har den gjort det 3 gånger. Jag blir så jävla förbannad. Det går på en sekund, skärmen slocknar och systemet starar igen liksom. Vad kan felet vara? Hjälp tack, innan allt för mycket går sönder här hemma (Raseriutbrott) Händer för mig ibland också, inge problem med kylningen, antar att primary hårddisken är lite sliten, den låter konstigt ibland Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 29 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2007 Händer för mig ibland också, inge problem med kylningen, antar att primary hårddisken är lite sliten, den låter konstigt ibland Det brukar vara tecken på att den håller på att dö så en backup vore på sin plats. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 31 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2007 Det brukar vara tecken på att den håller på att dö så en backup vore på sin plats. Jo är medveten om det, fast det är bara min systemdisk som är så, min arkivdisk funkar fin fint så har bara spel och anti-virus program osv på den som är på väg att gå sönder, Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts