Jump to content

Flatout 2 problem

Mark
 Share

Recommended Posts

God dag.

Köpte nyligen Flatout 2 genom Steam, och skulle börja spela det när allting blev vitt på skärmen (det är bara såhär när jag ska tävla)

Grafikproblem, uppenbart, men vad fanken är felet? Nya drivrutiner, eller? Kan tillägga att jag har ett Radeon 9200 grafikkort.

BILD

P.S Vet att det finns förmodligen en Flatout 2 tråd, men tror jag får mer hjälp av "andra" genom att göra en ny tråd som berör mitt problem.

post-4374-1175088125_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Kollar på en lista med grafikkort som är anpassade till Flatout 2 nu. Radeon 9200 finns icke med. Hmm, blir väl nytt grafikkort till helgen då..

Antar att problemet är "löst". Lås tråden om någon admin vill.

Redigerad av Marky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kollar på en lista med grafikkort som är anpassade till Flatout 2 nu. Radeon 9200 finns icke med. Hmm, blir väl nytt grafikkort till helgen då..

Antar att problemet är "löst". Lås tråden om någon admin vill.

http://www.gamespot.com/pc/driving/flatout...tml?sid=6160541

Testa annars patcha spelet. Står i readme filen att dem inte vet fall black/white skärm i början är fixad. Du kan alltid testa. Hade samma problem med Kalles dator när vi lana, fick också en vit skärm i början av varje race. Dock var hans grafikkort ett 9800 pro, + har jag haft det i min dator utan problem och kört spelet.

Redigerad av Nerheden
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
http://www.gamespot.com/pc/driving/flatout...tml?sid=6160541

Testa annars patcha spelet. Står i readme filen att dem inte vet fall black/white skärm i början är fixad. Du kan alltid testa. Hade samma problem med Kalles dator när vi lana, fick också en vit skärm i början av varje race. Dock var hans grafikkort ett 9800 pro, + har jag haft det i min dator utan problem och kört spelet.

Tack, ska testa ladda ner patchen nu. Men brukar inte Steam släppa ut "färdigpatchade" versioner, eller svamlar jag bara nu?

EDIT: Nepp, funkade inte. Stog något om att Flatout 2 inte var installerat, kan det vara för att jag köpte det genom Steam?

Redigerad av Marky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor