RadiuZ Skrivet 31 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2007 Om man tolkar billig HD-tv som 720p, och dyr HD-tv som 1080p; Ja. Så länge det är en stor TV, ja. Under 32'' lär man inte se mycket skillnad om man inte sitter en meter från rutan. HD-TV är imo ett krav på 360. Jag kan inte byta tillbaks till en SDTV eftersom jag tycker spelen blir så fula. Detsamma lär gälla för PS3. Problemet är att jag inte kan koppla in PS3 i en datorskärm via VGA för att få 720p/1080p, så det är en av anledningarna till att jag inte skaffar PS3 än. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 5 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 Xbox 360 bättre grafik än Ps3 ? var inne på game häromdan, såg en kille som spela motorstorm, jag blandade ihop det med en film jue är riktigt sugen på ps3 må jag säga Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 5 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 Ja MotorStorm visar klart vad PS3 kan och det är ändå bara ett av de tidiga spelen. PS3 kommer upp till 1080p (Både med spel och film), vilket XBox 360 inte gör. Men problemet är att extremt få TV aparater har 1080p (De flesta Full HD når bara till 1080i) och när det gäller film så har PS3 bara 1080i och 1080pp vilket de har fått mycket kritik för. Antagligen för att Sony ska sälja sina dyra TV-aparater. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 5 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 Ja MotorStorm visar klart vad PS3 kan och det är ändå bara ett av de tidiga spelen. PS3 kommer upp till 1080p (Både med spel och film), vilket XBox 360 inte gör. Men problemet är att extremt få TV aparater har 1080p (De flesta Full HD når bara till 1080i) och när det gäller film så har PS3 bara 1080i och 1080pp vilket de har fått mycket kritik för. Antagligen för att Sony ska sälja sina dyra TV-aparater. Va fan. 360 klarar visst 1080p. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 5 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 Xbox 360 klarar sen i höstas av riktig 1080p. Splinter Cell DA har jag för mig är i 1080p, och Blue Dragon, som är släppt i Japan, är också i 1080p. Att PS3 för tillfället inte spelar filmer i 720p är något Sony kommer fixa i framtida uppdateringar, det har dom lovat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 5 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 Nja, vad jag har hört så har Sony inte ens nämnt att lägga till 720p (Och det var bara några dagar sedan). Har du källa till det? Att M$ hade ändrat det visste jag inte. På deras hemsida stod det bara 720p och 1080i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 5 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 Nja, vad jag har hört så har Sony inte ens nämnt att lägga till 720p (Och det var bara några dagar sedan). Har du källa till det? Att M$ hade ändrat det visste jag inte. På deras hemsida stod det bara 720p och 1080i. http://www.xbox.com/en-US/community/news/2...emberupdate.htm http://www.xbox.com/en-US/hardware/x/xbox3...ble/default.htm Njaa.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 5 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 http://www.xbox.com/en-US/community/news/2...emberupdate.htm http://www.xbox.com/en-US/hardware/x/xbox3...ble/default.htm Njaa.. Fast jag kollade bara på deras HighDefDetails sida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Icicle Skrivet 5 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 Om ni vill veta vilken av de två konsolerna som är bäst grafikmässigt, så kan ni få en bild och därefter själv avgöra det. Notera Vänster=X-box 360 höger=playstation 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 5 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 Om ni vill veta vilken av de två konsolerna som är bäst grafikmässigt, så kan ni få en bild och därefter själv avgöra det. Notera Vänster=X-box 360 höger=playstation 3 För liten bild för att kunna se någon skillnad, imo. Samt så skulle det varit bättre om båda bilderna var på samma motiv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 5 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 För liten bild för att kunna se någon skillnad, imo. Samt så skulle det varit bättre om båda bilderna var på samma motiv. Skämtar du? Det var ju gigantisk skillnad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 5 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 Om ni vill veta vilken av de två konsolerna som är bäst grafikmässigt, så kan ni få en bild och därefter själv avgöra det. Notera Vänster=X-box 360 höger=playstation 3 Kommer ihåg att jag sett den där bilden på någons sida där dom testade PS3 vs. Xbox360. På den bilden stog det att Xbox360 faktiskt hade bättre grafik än PS3, men dom påpekade även att PS3 är ganska nytt jämfört med 360 och de kommer komma bättre spel ju längre tiden går. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 5 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 Men på bilden så ser ju PS3 delen bäst ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 5 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 Men på bilden så ser ju PS3 delen bäst ut. Kan se ut så, men de borde vara 360 som har bättre grafik på just den där bilden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 5 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 (redigerad) Skämtar du? Det var ju gigantisk skillnad. Skämtar du? Nej, det tycker JAG verkligen inte. För åtminstonde jag kan inte se så många detaljer och liknande på en sån där liten bild så att jag skulle kunna gå så långt och säga att det är "Gigantisk skillnad"... Redigerad 5 april, 2007 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Icicle Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Här har ni bilder där ni kan jämföra grafiken på de båda konsolerna på många olika spel. Håll bara muspekaren över bilden om ni vill se vad playstation 3 har att erbjuda för grafik. Vill ni se Xbox 360 grafik gör ni motsatsen, alltså håller inte muspekaren över bilden. KLICKA HÄR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 (redigerad) Här har ni bilder där ni kan jämföra grafiken på de båda konsolerna på många olika spel. Håll bara muspekaren över bilden om ni vill se vad playstation 3 har att erbjuda för grafik. Vill ni se Xbox 360 grafik gör ni motsatsen, alltså håller inte muspekaren över bilden. KLICKA HÄR Den är vinklad till 360's fördel bara så du vet, med vilje eller bara av misstag I Madden-bilden så är PS3-matchen vid en annan tidpunkt där skuggorna inte är lika stora, vilket gör att det ser sämre ut. När det avslöjades ändrade Gamespot texten, men bilden ligger fortfarande kvar. Redigerad 6 april, 2007 av RadiuZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts