Jump to content

PS3 vs Xbox 360 prestandamässigt?

Rubber
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 56
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Xbox 360 har lite mer multimedia stöd än PS3.

Och Jag fattar inta varför alla tror att Blue-ray är bäst. visst den rymme väldigt mycket jämnfört med en vanlig DVD. MEN den har sämre kvailte. Alltså pajar lättare, Håller inte lika länga och så var det en till sak, som jag glömt. :)

Skaffa ett LIV.....

Sämre kvalité på Blu Ray?! Halva poängen med ett nytt format är bättre kvalité, och dem skulle ju knappast lansera det om det faktistk inte var det, behöver jag ens säga det?

Och att be någon att "skaffa ett liv" löser inte dina särskrivningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sämre kvalité på Blu Ray?! Halva poängen med ett nytt format är bättre kvalité, och dem skulle ju knappast lansera det om det faktistk inte var det, behöver jag ens säga det?

Sant, blu ray-skivorna har väldigt hög kvalitet, och kan på köpet lagra brutalt mycket.

Försvarar mig bakom den här youtube-filmen!

http://www.youtube.com/watch?v=o5jEbZt6AIQ

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sant. Blue-ray är kända för sin höga kvalitet. Det får plats med 54GB på en skiva, de håller längre än DVDs vanliga 5 år, repor ska inte stoppa från att läsa skivan, kvaliteten på filmerna ska vara mycket bättre än vanliga DVD skivor.

Jäklar, den där filmen var imponerande. Skrubbar med stålull och inte en repa. De kladdar med en penna och färgen fastnar knappt, de prövar med Pizza skärare och skivan funkar.

MEN den klarar inte att bli repad och skuren med en köttkniv. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sant. Blue-ray är kända för sin höga kvalitet. Det får plats med 54GB på en skiva, de håller längre än DVDs vanliga 5 år, repor ska inte stoppa från att läsa skivan, kvaliteten på filmerna ska vara mycket bättre än vanliga DVD skivor.

Jäklar, den där filmen var imponerande. Skrubbar med stålull och inte en repa. De kladdar med en penna och färgen fastnar knappt, de prövar med Pizza skärare och skivan funkar.

MEN den klarar inte att bli repad och skuren med en köttkniv. :lol:

Att sitta och hacka sina spel med köttkniv är nog inget någon sysslar med heller. :lol: En taskig grej med PS3an är att man inte kan kolla på film på 780p, utan bara spela spel i den upplösningen. Det är ett ganska stort kliv bakåt, dels då 780p tillsammans med 1080p är de vanligaste HD-formaten, och också då konsollen stoltserar med att just inte bara vara en spelkonsoll, utan som ett sorts spel/film/musik-center.

Källa

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast den stöder 1080i. Det är bara 720p den inte stöder. Alltså måste man ha en ny TV, en så kallad Full-HD-TV med HD-Ready-logotypen, för att kunna se HD filmer.

Igentligen är det en smaksak eftersom 1080i är nyare än 720p och anses vara bättre men det finns vissa som tycker att 1080i blir för bra och vill ha 720p. Plus att alla har inte en Full-HD-TV utan bara HD kompatibla TV aparater.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sämre kvalité på Blu Ray?! Halva poängen med ett nytt format är bättre kvalité, och dem skulle ju knappast lansera det om det faktistk inte var det.

Tack vare panimals länk så förstår jag. men den filmen jag såg om Blue-ray visade att dom var väldigt svaga. Men det var ett BRA tag sen så dom kan ju ha förbättrat Blue-ray.....

Do.c stör mig så otroligt på att dom ser ut som vanliga cd/dvd skivor.

Definiera ett "LIV".

Sluta stör dig på hur andra "männ i skor" på nätet skriver. Det stör jag mig på....

Var skrev jag det?

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast den stöder 1080i. Det är bara 720p den inte stöder. Alltså måste man ha en ny TV, en så kallad Full-HD-TV med HD-Ready-logotypen, för att kunna se HD filmer.

Igentligen är det en smaksak eftersom 1080i är nyare än 720p och anses vara bättre men det finns vissa som tycker att 1080i blir för bra och vill ha 720p. Plus att alla har inte en Full-HD-TV utan bara HD kompatibla TV aparater.

Jag vet att den stöder 1080i, det var det jag menade. :rolleyes: Och 1080i är vanligare iochmed att det är bättre kvalitet, och bättre kvalitet säljer ju mer. Men trots det finns det säkert de som kör på med 720p, kanske för att det du sa, att 1080i känns för högupplöst.

Erkänner att jag sa fel btw, 1080p ska vara 1080i, och 780p ska varar 720p. :o Siffror inom teknik är ingen lek.

Alle090: Jag vet inte om du låtsas vara dum eller inte, men kolla de två första posterna den här sidan.

Redigerad av Panimala
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man tolkar billig HD-tv som 720p, och dyr HD-tv som 1080p;

Ja.

Nu har jag iof knappt ens sett dyrare som har 1080p, tycker bara jag ser en massa 720p tv's. Men jag har i sådana fall tänkt mig en för runt 5-6000 kr. Jag menade nog mer om ett otränat öga ser skillnad på två 720p i olika prisklasser?

Sen undrar jag om PS3 kör/kommer köra med 1080p i sina spel? Då kanske man likt förbannat behöver en 1080p tv för att det ska vara trevligt att spela?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor