Jacker Skrivet 1 april, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 april, 2007 (redigerad) Filosofi kan vara bra, den ska dock särskiljas från religionen. Bara för att det står ett par kloka ord i Bhagavad Gita betyder det inte att religionen är sann. Precis. Bara för att man tycker bibeln har några bra budskap är religionen inte sann, man behöver inte heller följa den eller tro på gud. Redigerad 1 april, 2007 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 1 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2007 Hittade en lite rolig ID- förklaring. An excuse creationists use to try to justify creation in the light of modern scientific discoveries. It makes as much logical sense as saying my big toe knows the meaning of life. I can't prove it because my toe can't talk but you can't disprove it for the same reason. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 1 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2007 Hmm? Universum kan inte ha existerar en oändlig tid alltså har det existerat en viss tid. Universum skapades alltså vid ett tillfälle. På samma sätt måste väl Gud inte ha kunnat existerat en oändlig tid och slltså skapats vi en viss tidpunkt? Kanske när bibeln skrevs? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Madhick Skrivet 1 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2007 Det där med pentagramet och vita huset är det nån som kollat upp det? Bara undra om det stämde. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 1 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2007 Det där med pentagramet och vita huset är det nån som kollat upp det? Bara undra om det stämde. Jäpps... Kollade det på skolans dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 1 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2007 RELIGIONEN ÄR FOLKETS OPIUM! - Karl Marx Skjut prästerna/rabbinarna/alla och bränn kyrkorna/moskéerna/synagogorna/templerna! OCH FRAMFÖR ALLT, KOLLA PÅ "PENN & TELLER: BULLSHIT"! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 2 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2007 RELIGIONEN ÄR FOLKETS OPIUM! - Karl Marx Skjut prästerna/rabbinarna/alla och bränn kyrkorna/moskéerna/synagogorna/templerna! OCH FRAMFÖR ALLT, KOLLA PÅ "PENN & TELLER: BULLSHIT"! Visserligen är jag ateist, men jag tycker inte att man ska utrota religionen för det. Låt folk ha sin tro ifred. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 2 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2007 RELIGIONEN ÄR FOLKETS OPIUM! - Karl Marx Skjut prästerna/rabbinarna/alla och bränn kyrkorna/moskéerna/synagogorna/templerna! OCH FRAMFÖR ALLT, KOLLA PÅ "PENN & TELLER: BULLSHIT"! Håller med där till 100% Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 2 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2007 (redigerad) Visserligen är jag ateist, men jag tycker inte att man ska utrota religionen för det. Låt folk ha sin tro ifred. Du är komplett dum i huvudet. Håller med där till 100% Du med! Eller nej förresten, jag trodde du var Xogede mitt upp i allting! Redigerad 5 april, 2007 av skribb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 2 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2007 Du är komplett dum i huvudet. Därför att jag tycker att människor ska få vara troende om de vill det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Europén Skrivet 3 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2007 Hehe, www.godhatessweden.com är ju också ganska kul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 Kan väl offentliggöra att VenomFangX fortfarande inte svarat, och därmed lämnat vår debatt med svansen mellan benen. Allright! Har tittat tillbaka på vad han och jag skrev till varandra, och har kommit fram till att 1: Han hade ingen utbildning som var i närheten av tillräcklig, 2: Han var inte särskilt duktig på att debattera (ok, om jag skulle vara perfekt skulle jag ha skippat alla överflöda utrops- och frågetecken och dämpat versalerna en hel del, men det var argumenten jag tänkte på), samt 3: han ville aldrig medge att det jag sa varken var rätt, bra tänkt eller ens hade en poäng. Jag kanske inte heller ville medge sånt i hans argument (tja, det fanns ju iofs inte mycket), fast det sista jag skrev till honom var att han fick ha sin religion i fred, men att han verkligen inte skulle dementera sanningen i vetenskap genom att "bevisa" vetenskapens brister med lösryckta bibel-tankar. (Sorry för virrig text ) "He got served" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 4 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2007 "He got served" Skriv och kräv att få ett svar eller tolka det som att du vann. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 5 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 Därför att jag tycker att människor ska få vara troende om de vill det? Detta är anledning nog för att berättiga mitt uttalande, hur oprovocerat det än var: http://richarddawkins.net/cat1_Reason,cat2...-as-Child-Abuse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 5 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 Detta är anledning nog för att berättiga mitt uttalande, hur oprovocerat det än var: http://richarddawkins.net/cat1_Reason,cat2...-as-Child-Abuse Don't you just LOVE America? Okej, det där var riktigt sjukt. Vilseleda barn som är typ 5 år, då vet man ju hur Mr. Pothead (eller vad han nu kallades) har blivit som han är. Verkar vara en bra sida, bokmärker . Har du läst hans bok, The God Delusion? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 5 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 Har du läst hans bok, The God Delusion? Nix. Läser i princip aldrig och ändå har jag ett antal böcker som ska läsas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 5 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 Cpäckelreligon är lika fucked up som emos. DÖ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 5 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2007 Cpäckelreligon är lika fucked up som emos. DÖ Nej, för - håll i dig nu! - det är MER fucked up än emos. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Det där med pentagramet och vita huset är det nån som kollat upp det? Bara undra om det stämde. Ja det stämmer, men det fattas ett par linjer, och pentagrammet är jäkligt skevt vilket gör hela grejen till något väldigt långsökt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Nej, för - håll i dig nu! - det är MER fucked up än emos. AARGH, men det stämmer nog =( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts