Archemra Skrivet 25 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2007 (redigerad) Jag har ett problem med mitt grafikkort - fläkten har stannat. Det har troligen att göra med att jag öppnade datorn, lossade grafikkortet, tog loss fläkten, och tog rensade damm igår. Sedan dess har inte grafikkortets fläkt funkat, och jag undrar om det finns något sätt att rädda fläkten, eller om jag måste skaffa en ny. Redigerad 25 mars, 2007 av Archemra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 25 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2007 Jag har ett problem med mitt grafikkort - fläkten har stannat. Det har troligen att göra med att jag öppnade datorn, lossade grafikkortet, tog loss fläkten, och tog rensade damm igår. Sedan dess har inte grafikkortets fläkt funkat, och jag undrar om det finns något sätt att rädda fläkten, eller om jag måste skaffa en ny. Samma hände för mig, skickade den till företaget jag köpte den av eftersom jag hade garanti, stog att dom fick byta ut grafikkortet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 25 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2007 (redigerad) Samma hände för mig, skickade den till företaget jag köpte den av eftersom jag hade garanti, stog att dom fick byta ut grafikkortet. Varför skulle dom byta hela grafikkortet för att en fläckt har stannat? Räcker med att köpa en ny fläkt, finns på t.ex. www.datorbutiken.com Redigerad 25 mars, 2007 av FoxtroT Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 25 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2007 Har du monterat fläkten rätt och satt alla sladdar där dom ska osv? Fläkten har med största sannolikhet inte gått sönder (Om du inte slog sönder den med en hammare typ...) utan är antingen felmonterad eller något liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Archemra Skrivet 25 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2007 Det fixade sig! Vet inte hur, men tack för all hjälp ändå! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Warmedal Skrivet 25 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2007 min fläkt på gfxkortet har stått stilla i några månader, märktes dock inget på prestandan =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 26 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2007 min fläkt på gfxkortet har stått stilla i några månader, märktes dock inget på prestandan =) Just on the smell Mitt grafikkort blir överhättat ganska ofta, fast fläkten fungerar nog. Brukar lukta grillad korv här om sommrarna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 26 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2007 Min graffe fläkt har aldrig rört sig. Inte ens första gången när jag använde den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts