Vice. Skrivet 24 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2007 (redigerad) Jag har lämmnat in min dator för att de skulle formatera om, och installera allt nödvändigt. Ljudkort, brännare Windows osv. De skulle då givetvis ha en windows skiva. När jag lämmnade min home edition skiva så sa de att de inte stödde piratkopiering och höll på att slänga ut mig. Så jag fick ge dem min andra skiva, xp professional som var ett original. Min fråga är: Måste jag ta bort hela Windows Xp professional för att sedan installera om Windows home edition och innebär detta att jag måste installera ljudkort, brännare mm igen. Eller skriver Windows home edition bara över Windows Xp professional och allt funkar. Eller ska jag bara acceptera att jag får ha Windows Xp professional!? Redigerad 24 mars, 2007 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Krax Skrivet 24 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2007 Jag har lämmnat in min dator för att de skulle formatera om, och installera allt nödvändigt. Ljudkort, brännare Windows osv. De skulle då givetvis ha en windows skiva. När jag lämmnade min home edition skiva så sa de att de inte stödde piratkopiering och höll på att slänga ut mig. Så jag fick ge dem min andra skiva, xp professional som var ett original. Min fråga är: Måste jag ta bort hela Windows Xp professional för att sedan installera om Windows home edition och innebär detta att jag måste installera ljudkort, brännar mm igen. Eller skriver Windows home edition bara över Windows Xp professional och allt funkar. Eller ska jag bara acceptera att jag får ha Windows Xp professional!? Knappt någon skillnad på dem båda ju, Båda är ju en uppgradering av Windows 2000, bara att Professional har några mera grejer än Home, Ingen visuell skillnad på dem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 24 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2007 Knappt någon skillnad på dem båda ju, Båda är ju en uppgradering av Windows 2000, bara att Professional har några mera grejer än Home, Ingen visuell skillnad på dem Är inte Professional större och jobbigare? Trodde mest att det var onödigt stort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 24 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2007 Är inte Professional större och jobbigare? Trodde mest att det var onödigt stort. Du kommer inte märka någon skillnad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 24 mars, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2007 Okej, tack så mycket för hjälpen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 24 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2007 Windows Media Center ftw... :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 24 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2007 Windows Media Center ftw... :/ Ehm. Varför är det en gubbe som dansar (?) nere vid din startmeny? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 24 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2007 Ehm. Varför är det en gubbe som dansar (?) nere vid din startmeny? Han kom med i mitt Media Center. Satte igång Highway Blues första gången jag hade igång datorn och vips så var han där nere och dansade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 25 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2007 Windows Media Center ftw... :/ Vad har Media center för fördelar? visst, ser snyggare ut men vad annars? min laptop har media center så kan vara bra att veta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 25 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2007 Vad har Media center för fördelar? visst, ser snyggare ut men vad annars? min laptop har media center så kan vara bra att veta AKA. Millenium 2.0. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 25 mars, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2007 Vad har Media center för fördelar? visst, ser snyggare ut men vad annars? min laptop har media center så kan vara bra att veta WMC är anpassat för TV tittande. Du kopplar in din PC till din TV och kollar på film och sånt skit genom TVn istället (totalt onödigt, då det inte behövs WMC för detta). Du kan även använda det för att streama musik, film, tv till din 360 (om du har en sådan). Annars är det ingen skillnad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts